ralc.co.il

true

חובות מע"מ ניתן לגבות גם מחברה חדשה שהוקמה במקום החייבת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  02.11.2014

חובות מע"מ ניתן לגבות גם מחברה חדשה שהוקמה במקום החייבת

רמי אריה , עו"ד ורו"ח

 

כאשר יש לחברה חוב סופי והיא מעבירה את פעילותה לחברה אחרת, שיש לה, במישרין או בעקיפין, אותם בעלי שליטה או קרוביהם, בלא תמורה או בתמורה חלקית – ניתן לגבות את חוב המס מהחברה החדשה.

בעניין דגני (ע"מ 11736-06-14 דגני סחר בינלאומי בע"מ נ' רשות המיסים, מיום 13.10.2014), נדונה בקשה למתן צו מניעה מהפעלת הליכי גביה נגד דגני סחר בינלאומי בע"מ על פי פקודת המיסים, וכן להימנע מעיקול החזרי מיסים מכל סוג שהוא ומהפעלת אמצעי אכיפה בדרך של מניעת שחרור משלוחי יבוא חדשים.

הבקשה הוגשה במסגרת ערעור על הודעת רשות המיסים לפיה פעילות חברה ג. נתנאל סחר והשקעות בע"מ (להלן: "החברה החייבת") הועברה לדגני סחר בינלאומי בע"מ באמצעות חברה אל גן סחר בע"מ (להלן: "חברת אל-גן"), ולפיכך על דגני מכוח סעיף 106(ב1) לחוק המע"מ, לשלם לרשות המיסים את חוב המס של החברה החייבת בסך של 508,534 ₪.

עם זאת, ביהמ"ש החליט כי אין לאפשר את גביית המס במלואה, עד לברור הערעור שהוגש, וקבע כי:

  1. עד להכרעה בערעור רשות המיסים תהא רשאית להפעיל אמצעי גביה כנגד דגני סחר בינלאומי בע"מ וזאת אך ורק עד לגובה מחצית סכום החוב.
  2. המחצית האחרת של החוב תובטח באמצעות רישום שעבוד על דירת המגורים של בעלי השליטה בחברה, כפי הבטוחה שהוצעה על ידם במהלך הדיון.

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-3890-חובות-מע-מ-ניתן-לגבות-גם-מחברה-חדשה-שהוקמה-במקום-החייבת.aspx

© כל הזכויות שמורות