ralc.co.il

true

מיסוי העברת מניות בין בני זוג בגירושין

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  20.05.2015

העברת מניות בין בני הזוג אגב גירושין לא תחויב במס

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 7.5.2015 פרסמה החטיבה המקצועית של רשות המיסים החלטת מיסוי מס  1587/15 בעניין "העברה אגב גירושין- החלטת מיסוי בהסכם", כדלקמן:

ביום 29.3.2007 רכשה א' בנאמנות, עבור חברה אשר בשליטתה המלאה (100%), 33% ממניות חברת הבית, רכישת המניות מומנה באמצעות הלוואה. בבעלות חברת הבית, נכס המהווה בניין משרדים בתל-אביב.

נישואי בני הזוג עלו על שרטון ובינואר 2012, ניתן ע"י בית המשפט לענייני משפחה פסק דין המאשר את הסכם הגירושין ויחסי הממון בין הצדדים. במסגרת ההסכם נקבע כי מחצית ממניות חברת הבית יועברו לבן הזוג. כמו כן, נקבע במסגרת ההסכם כי בני הזוג יישאו בחלקים שווים בתשלום ההלוואה המקורית אשר נלקחה לשם רכישת מניות חברת הבית וכן יישאו בחלקים שווים בתשלום ההלוואה אשר נטל בן הזוג.

בהחלטת המיסוי בהסכם, נקבע כי העברת מניות חברת הבית מהחברה אשר בשליטה מלאה של א', לידי בן הזוג, על פי ההסכם לא תיחשב "מכירה", וזאת על פי סעיף 4א לחוק.

בנסיבות המתוארות של העברת מחצית הזכויות בחברת הבית מהחברה אשר בשליטת א' לבן זוגה של א' וכן העברת מחצית החובות ע"ש שני בני הזוג, בהתאם להסכם, יחולו הוראות סעיף4א לחוק.

מוסכם בזאת כי בעת מכירת המניות בחברת הבית בידי בן הזוג לצד ג', יחויב הוא במס על ה"רווח הנוסף" בהתאם להוראות סעיף 71א לחוק, כאילו פורקה החברה והוא מחזיק בהון המניות שלה.

מדובר בהחלטת מיסוי נוספת אשר מנסה להסדיר את סבך סוגיות המס בהעברת נכסים, אגב פירוק התא המשפחתי.

 

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4090-מיסוי-העברת-מניות-בין-בני-זוג-בגירושין.aspx

© כל הזכויות שמורות