ralc.co.il

true

מע"מ אפס על שירות עו"ד לחו"ל

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  26.05.2015

מע"מ אפס על שירות של משרד עורכי דין בישראל שניתן בעיקרו בחו"ל

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

נותן שירות אשר משרדו נמצא בישראל, אך עיקר השירות ניתן בחו"ל, אינו חייב במע"מ בגין עסקת השירות. כך גם לפי דעת רשות המיסים.

ביום 20.5.2015 פרסמה רשות המיסים החלטת מיסוי מס' 3936/15 בעניין  "החבות במע"מ של מתן שירותים משפטיים בנוגע לתביעה המתנהלת בחו"ל – החלטת מיסוי בהסכם".

משרד עורכי דין הפועל בישראל הגיש תביעה בשם תושב ישראל כנגד תושב חוץ. התביעה מתנהלת בחו"ל, הואיל וכנגד הנתבע לא קיימת עילת תביעה בארץ.

בנוסף למשרד הישראלי, פועלים בשם התובע הישראלי גם עורכי דין זרים מהמדינה בה מנוהלת התביעה. שכר הטרחה ישולם למשרד הזר אשר יעביר למשרד בישראל את חלקו.

לצורך ניהול התביעה, נעשו על-ידי המשרד פעולות הכנה בישראל, אשר כללו בעיקרן השגת ראיות, לרבות, מסמכים מגורמים פרטיים ורשויות בישראל, וליווי בהכנת כתבי בית דין אשר היו טפלות ביחס לשירות אשר ניתן בחו"ל.

נציגי המשרד ביצעו בחו"ל את הפעולות המפורטות כגון: חיקורי דין לצורך ניהול התביעה, ישיבות לצורך ניסיונות גישור ומשא ומתן לפשרה וישיבות לצורך תכנון העבודה עם המשרד הזר.

 

סעיף 30(א)(7) לחוק מס ערך מוסף (להלן: "החוק") קובע כי יחול מע"מ בשיעור אפס בגין:

 

"עסקאות של מתן שירות בחוץ לארץ בידי עוסק שמקום עיסוקו העיקרי הוא בישראל"

 

רשות המיסים קבעה כי מהמסגרת העובדתית, עולה כי השירותים אשר ניתנו על ידי המשרד ניתנו בקשר לתביעה בחו"ל, ובגין עילת תביעה הניתנת למימוש רק בחו"ל. עיקרם של השירותים בוצע בחו"ל והתמקד בהגשת תביעה בחו"ל, בביצוע חיקורי דין בחו"ל ובהשתתפות בדיוני גישור ומו"מ לצורך פשרה בחו"ל.

פעולות ההכנה אשר בוצעו בישראל, טפלות לשירות העיקרי אשר ניתן על ידי המשרד בחו"ל.

לאור כל האמור לעיל, עמדת רשות המסים הייתה כי שכר הטרחה אשר אותו יקבל המשרד עבור שירותיו בקשר לתביעה האמורה, יחויב בשיעור אפס בהתאם לסעיף 30(א)(7) לחוק.

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4097-מע-מ-אפס-על-שירות-עו-ד-לחו-ל.aspx

© כל הזכויות שמורות