ralc.co.il

true

אורכות לאישורי הכרה בתרומות לעמותות ומלכ"רים לעניין סעיף 46 לפקודה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  26.05.2015

אורכות לאישורי הכרה בתרומות לעמותות ומלכ"רים לעניין

סעיף 46 לפקודה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 20.5.2015 פרסמה רשות המסים הודעה לפיה הרשות תחדש באופן יזום וממוכן את האישורים למוסדות ציבור - עמותות וחברות לתועלת הציבור ומלכ"רים אחרים - לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה ומבלי שהן יידרשו לפנות ולבקש את הארכת תוקף האישור .

עד כה, מוסדות הציבור שתוקף אישורם עמד לפוג הגישו בקשה פרטנית, אשר הייתה כרוכה במילוי טפסים והגשת מסמכים. דבר שהקשה בעיקר על מוסדות הציבור הקטנים, המושתתים בעיקר על פעילות התנדבותית. כשהם לא פנו במועד, פקע תוקף אישורם והיה בכך כדי לפגוע בפעילותם ובתורמים להם .

כאמור, הרשות תחדש באופן יזום את האישורים לרוב מוסדות הציבור שאישורם עתיד לפוג השנה ותעדכן אותם בכתב בדבר הארכת תוקף אישורם ועמידתם בקריטריונים המזכים בהארכת התוקף. יתר מוסדות הציבור, שהרשות לא תחדש את אישורם באופן יזום, הואיל ולא עמדו ברף הבדיקות, יעודכנו בכתב והם יוזמנו לפנות בבקשה לחידוש האישור, שתיבדק בהתאם לנוהל הקיים. כל מוסדות הציבור שאישורם אמור לפוג השנה, יכולים, החל מהיום, לראות באתר האינטרנט של הרשות, אם תוקף אישורם הוארך.   

מדובר ביוזמה של רו"ח ארז אורעד, מנהל מחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות המסים, אשר נתמכה על מנהל רשות המיסים, עו"ד ורו"ח משה אשר, במטרה לשפר את השירות, לקצר ולפשט הליכים בירוקרטיים.

נזכיר, כי  שר האוצר וועדת הכספים של הכנסת מוסמכים לאשר גופים מסוימים כמוסדות ציבור לעניין סעיף 46 לפקודת מס הכנסה. האישור מקנה לתורמים למוסדות אלו זיכוי במס בשיעור של עד 35% מגובה התרומה בתנאים שנקבעו בפקודת מס הכנסה. הבקשות לאישורים מתקבלות במחלקת מוסדות ציבור ומלכ"רים ברשות ונבדקות על ידי עובדי המחלקה ולאחר מכן מועברות לוועדת הכספים לאישור סופי. האישורים ניתנים לתקופה של עד שלוש שנים ומדי שלוש שנים נבחנת בקשת המוסד הציבורי להארכת תוקף האישור וחידושו .

צעד זה מצטרף לשורת צעדים חדשניים  שיושמו לאחרונה ברשות המסים במטרה להקל על התנהלות העמותות בנוגע לסעיף 46 לפקודה, כגון: הצגת אישורי סעיף 46 להדפסה מתוך אתר רשות המסים, משלוח מכתבים ממוכנים, קיצור זמן הטיפול בבקשות לקבלת אישורים ועוד. רו"ח אורעד הבטיח כי בשנים הקרובות ינקטו צעדים נוספים ומשמעותיים שיקלו על המגזר השלישי, יביאו לייעול  עבודת הרשות בתחום ובמקביל ישמרו על כספי משלם המסים, כך שהכספים יופנו לגופים שיעמדו בתנאים ויתנו את מירב התמורה לציבור .

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4099-אורכות-לאישורי-הכרה-בתרומות-לעמותות-ומלכ-רים-לעניין-סעיף-46-לפקודה.aspx

© כל הזכויות שמורות