ralc.co.il

true

הכרה בהכנסה מועדפת מתוכנה להשוואת מחירי כרטיסים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  07.11.2019

 

החלטת מיסוי - הכרה בהכנסה מועדפת

מתוכנה להשוואת מחירי כרטיסים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

הכנסות מפיתוח תוכנות אשר נוצרות מהעמדתן לשימוש ללקוחות מחו"ל, מהווה הכנסה טכנולוגית מועדפת, הזכאית להטבות מס משמעותיות. כך נקבע בעניין חברה העוסקת בפיתוח תוכנה להשוואה מקוונת של מחירי כרטיסים להופעות ואירועי ספורט ברחבי העולם באמצעות האינטרנט.

נקבע, כי מפעל החברה עומד בהגדרת "מפעל טכנולוגי מועדף" הקבועה בסעיף 51כד לחוק עידוד השקעות הון, התשי"ט-1959 (להלן: "החוק").

ביום 7.10.2019 פורסמה החלטת מיסוי מס' 9101/19 בנושא "הכנסה טכנולוגית" משירות המבוסס תוכנה, במסגרתה ניתנו הטבות מס לחברה בעלת "מפעל טכנולוגי מועדף", העוסקת בפיתוח תוכנה להשוואה מקוונת של מחירי כרטיסים להופעות ואירועי ספורט ברחבי העולם באמצעות האינטרנט (להלן: "הפלטפורמה").

הגדרה זו, מעניקה הקלה בשיעור מס החברות, אשר עומד על 7.5% באזור פיתוח א' או 12% באזורים אחרים, במקום שיעור של 23% בגין הכנסה רגילה.

הפלטפורמה אשר פותחה על ידי החברה, מאפשרת למשתמשי הקצה לחפש כרטיסי כניסה לאירועים שונים, בהתאם לפרמטרים מסוימים (מחיר, תאריך האירוע, מיקום גיאוגרפי וכד') אשר הם מגדירים.

הפלטפורמה מבוססת על אלגוריתם אשר פותח בחברה, הסורק את הרשת לצורך מציאת הכרטיסים המבוקשים בהתאם לפרמטרים שהוזנו על ידי משתמשי הקצה. הנתונים והפרמטרים לגבי הכרטיסים נשאבים באופן אוטומטי ממאגרי המידע של הספקים, ומוצגים בצורה נוחה וידידותית באתר החברה.

הכנסותיה של החברה נובעות ממתן זכות שימוש בתוכנה בדרך של שירות מבוסס תוכנה ( SAAS ) הניתן לספקים. החברה גובה עמלה מהספקים בגין כל מכירה בפועל של כרטיס למשתמש הקצה אשר הופנה לאתר של אחד הספקים באמצעות הפלטפורמה. 

החברה ביקשה מרשות המיסים לאשר כי הכנסות החברה מהוות "הכנסה טכנולוגית", כהגדרת המונח בסעיף 51כד לחוק.

רשות המיסים קיבלה את הבקשה ואישרה כי הכנסות החברה ממתן זכות שימוש בתוכנה כאמור לעיל, תחשבנה "הכנסה טכנולוגית". זאת, בכפוף לעמידתה בהגדרת "מפעל טכנולוגי" בסעיף 51כד לחוק, בכל שנה, כדלהלן:

"מפעל טכנולוגי" – מפעל טכנולוגי מועדף או מפעל טכנולוגי מועדף מיוחד, וזאת עם עמד בתנאים בכל שנת מס בהתאם לסעיף 51 כד לחוק, כדלהלן:

(1)   ההוצאות המסווגות כהוצאות מחקר ופיתוח של המפעל, בשלוש בשנים שקדמו לשנת המס, היו בשיעור של 7% לפחות בממוצע לשנה מסך הכנסות החברה בעלת המפעל, או עלו על 75 מיליון שקלים חדשים בשנה, ואם המפעל הוקם במהלך שלוש שנות המס האמורות, הוא אינו צד קשור לחברה בעלת המפעל, הוא צד קשור לחברה בעלת המפעל ומנהל רשות המיסים אישר את ניכוי ההכנסה.

(2)   בחברה בעלת המפעל התקיים אחד או יותר מאלה: 20% או יותר מעובדיה הם עובדים אשר מלוא שכרם שולם ונרשם בדוחות הכספיים שלה כהוצאות מחקר ופיתוח או שהיא מעסיקה 200 עובדים כאמור או יותר, קרן הון סיכון השקיעה בחברה 8 מיליון שקלים חדשים לפחות, והחברה לא שינתה את תחום עיסוקה אחרי מועד השקעה זו, הכנסותיה בשלוש השנים הקודמות לשנת המס עלו ב-25% או יותר בממוצע ביחס לשנת המס שקדמה להן, ובלבד שמחזור עסקאות החברה בשנת המס ובכל אחת משלוש השנים שקדמו לה היה 10 מיליון שקלים חדשים או יותר, מספר העובדים בשלוש השנים הקודמות לשנת המס גדל ב-25% או יותר בממוצע ביחס לשנת המס שקדמה להן, ובלבד שבשנת המס ובכל אחת משלוש השנים שקדמו לה החברה העסיקה 50 עובדים לפחות.

(3)   תנאים שקבע המדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה בהתייעצות עם המנהל הכללי של משרד האוצר ובאישור שר האוצר, המעידים על היותו מפעל המקדם חדשנות, בשים לב בין השאר למפעלי תעשייה שמוצריהם מיוצרים בטכנולוגיות מתקדמות תוך שימוש בנכס לא מוחשי מוטב, והרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית אישרה את קיום התנאים האמורים.

(4)  סך ההכנסות בשנת המס של הקבוצה שעמה נמנית החברה בעלת המפעל היה נמוך מ-10 מיליארד שקלים חדשים.

(5)   המפעל היה מפעל בר-תחרות בהתאם לאמור בסעיף 18א(ג)(1) או (2) לחוק.

חישוב ה-"הכנסה הטכנולוגית המועדפת" תיעשה בכל שנה בהתאם לקבוע בתקנות לעידוד השקעות הון (הכנסה טכנולוגית מועדפת ורווח הון למפעל טכנולוגי), התשע"ז-2017.

בהתאם להחלטת מיסוי זו, מוצע לכל חברה המפתחת תוכנות לשימוש לקוחות מחו"ל, לבחון האם היא עומדת בתנאים הנדרשים לקבלת שיעורי המס המוטבים.


הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-5383-הכרה-בהכנסה-מועדפת-מתוכנה-להשוואת-מחירי-כרטיסים.aspx

© כל הזכויות שמורות