ralc.co.il

true

אפשרות לנכות משכר עובד עלות השתתפות עצמית בגין נזק שנגרם לרכב

13.11.2006

אפשרות לנכות משכר עובד עלות השתתפות עצמית בגין נזק שנגרם לרכב

הילה פורת, עו"ד

סעיף 25(א)(6) לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958, מתיר לנכות משכר עבודתו של עובד, בין היתר, "חוב על פי התחייבות בכתב מהעובד למעביד, בתנאי שלא ינוכה על חשבון חוב כאמור יותר מרבע שכר העבודה".

בתי הדין לעבודה קבעו כבר במספר רב של פסקי דין כי החוב שמדובר בו בסעיף זה הוא חוב קצוב אשר העובד התחייב לשלמו למעביד, ולא חוב בלתי קצוב אשר המעביד תובעו והעובד מכחישו.

לפיכך, רק בשני מקרים יוכל מעסיק לנכות את סכום ההשתתפות העצמית משכרו של העובד (מבלי להסתכן בתביעה להפרש שכר בצירוף פיצויי הלנתו) :

1. במקרה שהעובד חותם על מסמך לפיו הוא מתיר לחברה לנכות לו משכרו את סך ההשתתפות העצמית שהחברה שילמה לחברת הביטוח במקרה ספציפי.

2. במקרה בו הוחתם העובד מראש בחוזה העסקתו על התחייבות לשאת בעלות ההשתתפות העצמית במידה ויהיה מעורב בתאונת דרכים שבה נגרם נזק לרכב, ובאופן שהחברה תהא רשאית לנכות את הסכום משכר עבודתו.

לעניין זה יש לציין כי בכל מקרה, במהלך יחסי עבודה, לא ניתן לנכות לעובד ע"ח חוב - גם אם העובד הסכים לכך - יותר מרבע משכר העבודה החודשי שלו.

לתשומת לבכם - לאחר שעובד חדל לעבוד אצל אותו מעביד, רשאי המעביד לנכות משכרו האחרון של העובד כל יתרה של חוב (בתנאי שמדובר בחוב קצוב) שהעובד חייב לו, לרבות מקדמות.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-817-אפשרות-לנכות-משכר-עובד-עלות-השתתפות-עצמית-בגין-נזק-שנגרם-לרכב.aspx

© כל הזכויות שמורות