ralc.co.il

true

קנו באילת, תחליפו להיברידי: כך תוכלו להתחמק מגזרות האוצר

17.05.2009

קנו באילת , תחליפו להיברידי: כך תוכלו להתחמק מגזרות האוצר

אורון מאירי, ידיעות אחרונות


אם גזרות האוצר מטרידות אתכם, כדאי שתדעו שאין סיבה לבהלה: את רוב המיסים החדשים אפשר לעקוף – בדרך חוקית לחלוטין – ודי בקלות. ביקשנו ממומחים לדבר למצוא פרצות בחוק שיאפשרו לציבור להתמודד עם הגזרות: תוספת מע"מ, העלאת תשלומי הביטוח הלאומי, מע"מ על פירות וירקות ומס על כלי רכב גדולים.


העלאת המע"מ באחוז – תעשו עסקים בחו"ל

לעו"ד ורו"ח רמי אריה כבר יש בקנה כמה תוכניות שיסייעו להתמודד עם הגזרות. כך, לדוגמה, הוא סבור כי כדי להתמודד עם העלאת המע"מ יש לבצע עסקאות באזורי סחר חופשי כמו אילת , וגם בחו"ל , שם אין צורך לשלם מע"מ. "עסקאות באזורים האלה עשויות לחסוך ליצרנים עלויות רבות, כי שם לא יצטרכו לשלם מע"מ כלל. לעומת זאת, הנפגע העיקרי מהעלאת המע"מ יהיה הצרכן הקטן, משום שבסופו של דבר אין מי שיחזיר לו את המע"מ, ולכן העלאת שיעור המע"מ תפגע בו", מדגיש עו"ד אריה. עוד הוא ממליץ להשתדל לבצע את העסקאות בעיקר עם גופים שאינם מחויבים במע"מ, כמו קרנות גידור, וכן לשנות את מבנה חברת האחזקות, וכך לחסוך את העלויות של המע"מ. גם רו"ח מיטל דוידוב, ממשרד רואי החשבון דוידוב, בלומקין בנוטב , סבורה כי העלאת המע"מ תפגע בעיקר בצרכנים ובבעלי המשכורות הנמוכות. לדבריה, "בעלי החנויות ינסו עכשיו להוריד את מתח הרווחים שלהם ולספוג את העלאת המע"מ. הם ינסו לחלק את המע"מ בין הקמעונאים ובין הצרכן הקטן."


הגדלת הביטוח הלאומי – תקימו חברות

בעניין הגדלת הביטוח הלאומי לבעלי משכורות הנעות בין 38 אלף שקל ל-61 אלף שקל, ממליצים המומחים לחזור לשיטה שהייתה נהוגה כאן ב-2002: שכירים בעלי משכורות גבוהות הקימו חברות בע"מ והעבירו אליהן חלק מהמשכורות שלהם כדי להקטין את נטל המס . "כיום, העובד משלם על המשכורות האלה עד 46% מס הכנסה וביטוח לאומי. לאחר התיקונים הצפויים הוא יכול להגיע ל-57% עד 61% מס. הפתרון יהיה שוב להקים חברה בע"מ ולהעביר אליה חלק מהשכר. נטל המס על חברות בע"מ קטן יותר. גם העלויות הגבוהות של הקמת החברה משתלמות, כי כך יקטן נטל המס", מדגיש עו"ד אריה.

גם רו"ח דוידוב סבורה כי הגדלת שיעור הביטוח הלאומי תוביל להקמת חברות כדי להקטין את נטל המס. "עכשיו ינסו המעסיקים להקטין את המשכורות שלהם ויעדיפו להשאיר את הכסף בחברה, כי כך המס על רווחי החברה יהיה קטן יותר ויגיע ל-25%. כך הם ישלמו פחות מס כאשר ימשכו את הכסף מהחברה כדיבידנד ".


הקפאת דמי ההבראה – הוועדים יעדיפו מתנות

המומחים מסכימים כי הקפאת דמי ההבראה של עובדי המדינה היא סוגיה מסובכת. "העובדים נותנים הלוואה למדינה למשך שנתיים, ולאחר שנתיים יהיה צורך לבדוק אם יש לשלם מס על ההלוואה הזאת", אומרת רו"ח דוידוב. "אני סבורה שבסופו של דבר זו לא תהיה הלוואה, והכסף יוחזר לעובדים ללא צורך בחיוב במס. בעצם, לעובד תהיה משכורת נמוכה יותר, ואחרי שנתיים הוא יקבל מהמדינה החזר על ההקפאה".

עו"ד אריה סבור כי הקיצוץ בדמי ההבראה יעודד את הוועדים ואת המדינה לתת לעובדים הטבות שונות ומתנות במקום דמי הבראה, כדי להשלים את הפער בין התשלום שהוקפא לתשלום שהמדינה רוצה לשלם לעובדים.


מס על מכוניות גדולות – תעדיפו רכבי ליסינג

בעקבות הטלת המס על מכוניות יוקרה, סבורים המומחים כי אנשי עסקים רבים יעדיפו לרכוש כלי רכב היברידיים (למשל טויוטה לקסוס שהיא ג'יפ) כי בדרך זו הם יחסכו במס ששילמו עד כה על מכוניות גדולות, ובכלל זה ג'יפים מפוארים. " הרבה חברות יעדיפו עכשיו את רכבי הליסינג, כי כך המס יהיה קטן יותר ", מציין עו"ד אריה.


מע"מ על פירות וירקות – ומי יפגע?

לא כולם יוכלו להימנע מגזרות האוצר. ביטול הפטור ממע"מ על פירות וירקות, אומרים המומחים, יגרום להעלאת מחירים. "עד היום נהנו בעלי הדוכנים בשווקים מפטור ממע"מ, וזה היה פתח לאי תשלום מס הכנסה. עכשיו יצטרכו הירקנים לדווח על כל העסקאות לשני גופים, גם למע"מ וגם למס ההכנסה, וכך בעצם יצטרכו לשלם יותר", אומרים עו"ד אריה ורו"ח דוידוב.

עו"ד אריה אומר כי הירקנים יכולים לצורך הנוחות לבקש שבסיום של כל יום עבודה הם יגישו דו"ח מסכם על הכנסות אותו יום בלי לתת לצרכן חשבוניות על כל עסקה ועסקה .

המומחים בטוחים כי הנפגעים העיקריים מהגזרות יהיו מעוטי היכולת. "הפירות והירקות יתייקרו, וכך גם הביגוד והנעליים. ואין מי שיקזז את המע"מ לציבור הרחב. החיים יהיו יקרים יותר לחלשים", מסכמת רו"ח דוידוב.


המאמר נכתב ע"י אורון המאירי ופורסם בעיתון ידיעות אחרונות (14.5.2009)

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2144-קנו-באילת-תחליפו-להיברידי-כך-תוכלו-להתחמק-מגזרות-האוצר.aspx

© כל הזכויות שמורות