• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

מיסוי בינלאומי

02.03.2004

תרגיל במיסוי בינלאומי

  1. משכורת סמי כרוקח בסניף בישראל סמי עלה לישראל ואזרח ישראל. משכורתו בישראל מחברת חו"ל. מתקיים מבחן מקום הביצוע של העבודה בישראל (פס"ד גיורא גודיק) לכן ההכנסה גם הופקה ובמקרה זה גם נתקבלה בישראל. ההכנסה חייבת במס לפי סעיף 2 (2) לפמ"ה כהכנסה עבודה.

  2. מכירת מגרש בצרפת ע"י דניאלה לפי סעיף 89 (ב) (1) לפמ"ה יראו את רווח ההון "כאילו נצמח או הופק בישראל" גם במכירה מחוץ לישראל, אם המוכר הוא תושב ישראל ונאמר שדניאלה אמנם אזרחית צרפת, אך תושבת ישראל.

    לפי סעיף 214 לפמ"ה יחול סעיף 2 לצו מס הכנסה (הקלה ממסי כפל) , כך שאם היא חייבת במס בצרפת על מכירת המגרש, תקבל זיכוי ממס בשל המס ששולם בחו"ל, בסכום עד המס שהיה חל על הכנסת רווחי ההון אילו הייתה הכנסתה היחידה .

    מאידך, לפי סעיף 97 (ב) לפמ"ה, אם הנכס היה ברשותה לפני שהפכה להיות תושבת ישראל, והוא מחוץ לישראל, ומכרה אותו בתוך שבע שנים מיום שנעשתה תושבת ישראל היא פטורה ממס על ריווח ההון שנוצר לה ממכירת המגרש בצרפת.

  3. סמי מקבל הלוואה 150,000$ בריבית 15% - הריבית המשולמת למעביד שהינו חברה זרה, אינה חייבת בניכוי במקור בשיעור של 25% לפי סעיף 170 (א) לפמ"ה, היות והניכוי מחויב רק כשהריבית מהווה הכנסה חייבת בישראל. כאן הריבית לא הופקה ניצמחה או נתקבלה בישראל פס"ד אינברטיונס.

    מאידך, מקום ביצוע העבודה הוא בישראל, נראה שהחוזה נערך בישראל, והחזר ההלוואה ותשלום הריבית ייעשה בישראל מתוך קיזוז ממשכורתו של סמי לכן ייתכן והריבית מהווה הכנסה חייבת בישראל מכוח העובדה שניצמחה בישראל, או לפחות נתקבלה בישראל ואז חייבת בניכוי במקור של 25% לפי סעיף 170 (א) לפמ"ה.

    בנוסף, באם שיעור הריבית נמוך מהשיעור שקבע שר האוצר לפי סמכותו בסעיף 3 (ט) (1) (א) , יראו בהפרש הריבית הכנסת עבודה בידי סמי, ויוחל סעיף 2 (2) לפמ"ה.

  4. השכרת דירה בארה"ב ע"י סמי הכנסה מדמי שכירות בחו"ל הינה הכנסה שלא הופקה או ניצמחה בישראל, זו גם אינה הכנסה מעסק או משלח יד ולכן לא יחול עליה סעיף 5 לפמ"ה. לכל היותר יכולה ההכנסה להיות ממוסה בידי סמי בישראל מכוח העובדה שהיא נתקבלה בישראל ואז יחול סעיף 14 לפמ"ה והמס יהיה בשיעור של 25% , או ליהנות מהקלה במסי כפל לפי צו מ"ה (הנחה במס על הכנסות חוץ של תושבי ישראל) וצו (הקלה ממסי כפל).

    מאידך, אם יקפיד להפקיד את התקבולים בחשבון בנק בארה"ב, ולעשות בהם שימוש חלקי שם, לא יראו בהם כהכנסה שנתקבלה בישראל (פס"ד ברונפמן) ולא יחול מס על סמי בישראל (ראה גם אמנת כפל מס ישראל-ארה"ב).

  5. משכורת סמי כמנהל סניף ניו יורק היות ומקום ביצוע העבודה הינו מחוץ לישראל, המעביד חברה זרה שאינה תושבת ישראל (ואז לא חל סעיף 5 (3) לפמ"ה כי לא מדובר בעסק או משלח יד שבו עוסק גם בישראל ), הרי המשכורת לא הופקה, ניצמחה או נתקבלה בישראל (בהנחה שהוא מקבל ומפקיד אותה בחשבון בנק בארה"ב -פס"ד ברונפמן ) ולכן אינה הכנסה חייבת בישראל - פס"ד רזין.

  6. סמי מקבל הלוואה לרכב ללא ריבית והצמדה ההלוואה התקבלה בארה"ב, בקשר לעבודה בארה"ב והחזר הריבית לחברה בארה"ב לכן מבחינה סמי ומבחינת החברה, אין קשר כלשהו לישראל (לא ניצמחה, הופקה או נתקבלה בישראל) פס"ד בנק דיסקונט לגבי החברה, ופס"ד רזין לגבי סמי ואין חבות מס בישראל למי משניהם.

  7. מתן הרצאות בארה"ב בישראל היה סמי רוקח, בארה"ב הוא נותן הרצאות בענייני זיהום הסביבה באיזור מגוריו. בפס"ד ברונפמן נקבע כי החיוב במס לפי סעיף 5 (1) (ג) לפמ"ה ייקבע לפי מבחן "האופי העיקרי של פעולות העיסוק עצמו". עיסוק ברוקחות אינו עיסוק במתן הרצאות גם אם הכישורים דומים ודרוש ניסיון באותו תחום, בהנחה שגם התקבולים מההרצאות הופקדו לחשבון בנק בארה"ב אין חבות מס על סמי בישראל.

זהירות : האמור לעיל מייצג את הדין לפני כניסתה לתוקף של הרפורמה במיסוי בינלאומי בינואר 2003 ואילך...

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני