• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםסטודנטים למשפטיםחקיקה, פסיקה ומידעחקיקההוצאה לפועל במהדורה חדשה ועם שיניים נגד חייבים

הוצאה לפועל במהדורה חדשה ועם שיניים נגד חייבים

13.11.2008

הוצאה לפועל במהדורה חדשה ועם שיניים נגד חייבים

תיקון מס' 29 לחוק ההוצאה לפועל

שינוי מבני והרחבת האמצעים העומדים לרשות ההוצל"פ

נקודות עיקריות בתקציר כפי שפורסם באתר הכנסת

ביום ה-4.11.2008 עבר בקריאה שלישית בכנסת חוק ההוצאה לפועל (תיקון מס` 29), התשס”ט-2009. מטרת התיקון לחוק הינה להגביר את יעילות התפקוד של ההוצאה לפועל ולהעלות את שיעור הגביה של חובות באמצעותה, תוך שמירה על איזון בין זכויות הזוכים לבין זכויות החייבים.

להלן פירוט עיקרי התיקונים:

1. שינוי מבני בהוצאה לפועל והפרדתה ממערכת בתי המשפט, ובכלל זה - הפרדה ארגונית של לשכות ההוצאה לפועל; ייחוד כהונת רשמי ההוצאה לפועל; מינוי מנהל למערכת ההוצאה לפועל, ומינוי ממונה על רשמי מערכת ההוצאה לפועל.

2. הרחבת האפשרות לקבל מידע על נכסים, הכנסות, הוצאות, כניסות ויציאות מישראל של חייבים אף ללא כתב ויתור על סודיות, ובלבד שחלפו 45 יום מיום שהומצאה לחייב אזהרה בהמצאה מלאה.

3. הוספת מסלול גבייה מקוצר לתקופה של שנתיים לגביית חובות עד לסכום של 10,000₪, לפי בחירת הזוכה. מסלול זה יופעל על ידי מערכת ההוצאה לפועל במעורבות מינימלית של הזוכה, וללא צורך בטיפול של עורך דין.

4. קביעת איסור עיקול לגבי חפצים מסוימים, שהתמורה הצפויה ממכירתם נמוכה ואינה מצדיקה את הפגיעה החמורה שתיגרם עקב עיקולם לחייב ולבני משפחתו, כגון - מחשב אישי, מכשיר טלוויזיה או רדיו, מכשיר טלפון נייח או נייד אחד ומכונת כביסה.

5. ביטול אפשרות ההתניה על הגנת הדיור החלופי תוך מתן אפשרות לקבוע בהסכם המשכנתא כי תחול הגנה מצומצמת המוגבלת לתקופה של עד 18 חודשים (עם אפשרות לחרוג מתקופה זו בהתקיים נסיבות מיוחדות). ההוראה תחול על הסכמי משכנתא שיחתמו לאחר כניסת החוק לתוקף. עוד קובע החוק כי הרשם לא יורה על פינוי מדירת מגורים אלא לאחר שהצדדים הוזמנו לדיון בפניו, וכי עליו ליידע את החייב על האפשרויות העומדות בפניו למינוי עורך דין.

6. בתיק מזונות יתעדכן סכום העיקול מדי חודש בהתאם לגובה החוב, וזאת במשך שנה מיום המצאת צו העיקול, וללא צורך בהטלת צו עיקול חדש.

7. הטלת הגבלות חמורות מסוגים שונים על חייבים, ובהן הגבלת האפשרות לקבל דרכון, הגבלת החייב מלצאת את הארץ, הגבלת חשבונות הבנק ושימוש בכרטיסי אשראי, הגבלת החייב מלייסד תאגיד, והגבלת החייב מלקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה.

8. החוק קובע תנאים להטלת מאסר אשר יצמצמו את האפשרות לאסור חייבים, ובהם כי החייב הופיע בפני רשם ההוצאה לפועל ששוכנע כי הוא בעל יכולת לשלם את החוב ואינו משלם אותו ללא הסבר סביר לכך, כי החוב אינו נמוך מ-2000 ₪ וכי הרשם שוכנע כי אין אמצעי אחר שפגיעתו בחייב פחותה אשר יכול להביא לגביית החוב. עוד קובע החוק הוראת שעה לתקופה של שנתיים, שתחילתה בחלוף שנתיים מכניסת החוק לתוקף, המבטלת לחלוטין את אפשרות השימוש במאסרים.

החוק ייכנס לתוקף עם פרסומו ברשומות בימים הקרובים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני