• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםעצמאי או חברה?ניכיון צ קים תחום פיננסי לגיטימי ועכשווי

ניכיון צ'קים: תחום פיננסי לגיטימי ועכשווי

05.11.2018
תחום הפיננסים מורכב מהמון גופים ולכל אחד יש תפקיד מסוים במערכת. חובתו של כל אדם או עסק לבצע דיווח שנתי לרשות המיסים בישראל ולהצהיר על כלל ההכנסות השנתיות לצד החזרי המס והמסמכים הרלוונטיים. 

גם כאשר מדובר על ניכיון צ'קים, ישנה החובה של בעל העסק לבצע דיווח ופירוט בעל שקיפות מלאה לרשות המיסים. עסק זה מעוגן בחוק על ידי משרד האוצר במשך תקופה ארוכה ומהווה פתרון תזרים מזומנים מצוין עבור בעלי עסקים שצריכים מרווח נשימה כלכלי.

מה זה בעצם ניכיון צ'קים

המציאות בישראל מקשה על בעלי העסקים הפרטיים למקסם רווחים ולפעול באופן רציף וממוקד לכל אורך חודשי השנה. עקב כך, נוצר מצב שבו חברה מסוימת או עסק פרטי אינם מסוגלים לעמוד בהוצאות השוטפות ועומדים בפני סגירה אפשרית של מפעל חייהם.
ניכיון צ'קים מאפשר המרת תקבול עתידי למזומן, כלומר בעזרת תזרים מזומנים שמוזרק לעסק ניתן לקדם תשלומים ותהליכים פיננסיים במקום להתעכב ולחכות לתאריך פירעון של צ'ק. פעולה זאת מאפשרת ללקוח לשלם לכל הספקים ולנקות את כל חובותיו ובעבור זה הוא ייאלץ לשלם ריבית מסוימת. 

כיצד מתבצע התהליך

ראשית, חשוב לציין שאם החלטתם לבצע את התהליך, וודאו שאתם עובדים עם חברה מסודרת ובעלת רישיון תקף על ידי משרד האוצר. אומנם תחום זה אכן חוקי אך ישנם מתחזים שעלולים לפתות אתכם אל עבר הזדמנות עסקית מפוקפקת מבלי שתדעו ולכן חשוב לדעת מי הגוף שמולו אתם עובדים.

לאחר שתצרו קשר עם החברה המיועדת לעבוד עמכם תוכלו לפתוח חשבון לקוח ולהעביר את הצ'ק הדחוי. לאחר הסכמתכם לעמלה הנדרשת, הכסף יוזרם לחשבון הבנק ותוכלו לבצע עמו שימוש.

מידע על עלויות

גובה הריביות משתנה מחברה אחת לשנייה אך לרוב העמלות נקבעות על פי הסיכוי שהצ'קים עצמם יכובדו. כמו כן, מועד הפירעון גם בא לידי ביטוי על ידי הסיכונים אל מול הסיכויים בכיסוי הצ'ק. מוסדות מסורתיים יותר כגון הבנקים יציעו מסלול שבדרך כלל דורש עמלה די גבוהה אך עם זאת מאפשר לנו להיות שקטים וללא דאגות. למרות שעסק זה הוא חוקי, עברו המפוקפק עלול לצוץ אצל גורמים פרטיים ולכן הבנק מאפשר לכם ביטחון מוחלט.

אופציה נוספת, שימוש בחברות פרטיות. שוק ניכיון צ'קים נהפך לתחרותי ביותר וכיום ישנם בעלי עסק פרטי שמאפשריים מסלולי מימון לעסקים תוך כדי תהליך פשוט וקל בניגוד לבנקים ועלות ריבית נמוכה בצורה משמעותית. קשה לקבוע באופן חד משמעי את גובה העמלה הממוצעת כאשר מדובר על ניכיון צ'קים אך טווח אופטימלי נע בין 3% ועד כ-5%.

כשם כל עולם הפיננסיים, גם כאן מדובר על עסק מרוכב שדורש מעט תחקיר מקדים והבנה לגבי התשלומים החודשיים ותאריך הפירעון. בצעו חקר שוק לפני שאתם מחליטים וודאו שהחברה עמה החלטתם להתקדם, הינה בעלת רישיון מוצג.
הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני