• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםניהול עסקיםתוכניות עסקיותמענק סיוע מיוחד ממשרד התמ ת לקליטת עובדים בעסק

מענק סיוע מיוחד ממשרד התמ"ת - לקליטת עובדים בעסק

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  11.08.2020

מענק סיוע מיוחד ממשרד התמ"ת - לקליטת עובדים בעסק

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

ביום 5.5.2020 פורסמה הודעת הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, בדבר קבלת סיוע לקליטת עובדים נוספים בעסק – מקצה 2020 המותאם לתקופת הקורונה , במטרה לקלוט עובדים נוספים לשוק העבודה ועל מנת לתת מענה למשבר הכלכלי שנוצר כתוצאה מנגיף הקורונה, הכולל הקלות משמעותיות במסלולים השונים ו-"מסלול מהיר" שיאפשר קבלת מענקים במינימום בירוקרטיה.

התכנית מיועדת למעסיקים אשר עיסוקם העיקרי הוא באחד מענפי התעשייה, היי-טק, או באחד מענפי השירותים הרבים (לרבות ענפי ראיית החשבון וייעוץ המס, מסעדות, סוכני ביטוח, בנייה, תעשיה וכו') המפורטים בתנאי המסלול, עבור קליטת עובדים ששיעור השתתפותם בשוק העבודה נמוך. כגון: האוכלוסייה הערבית (לרבות בדואים, צ'רקסים ודרוזים), חרדים, אנשים עם מוגבלות, הורים יחידים ותושבי אזורי עדיפות לאומית וירושלים.

לשני המסלולים הרגילים לקבלת המענקים, נוסף מסלול מהיר עקב משבר הקורונה, כדלהלן:

1.    מסלול מהיר קורונה – למסלול זה רשאי להגיש בקשות מעסיק אשר מתחייב לקלוט עובדים. המענק יינתן החל מהעובד הראשון שייקלט. במסלול זה ניתן מענק למעסיק, עבור קליטת עובדים מהאוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך בכל הארץ. למעט, בגין עובדים שבגינם יש זכאות למענק לפי חוק עידוד תעסוקה שאושר בחודש יוני, ובכלל זה עובדים מהציבור הכללי באזורי עדיפות לאומית ובירושלים. דהיינו: המענק יינתן גם לעובדים שייקלטו בכלל, גם אם לא היו בחופשה ללא תשלום אצל אותו מעביד עקב הקורנה.

לאור אופיו המיוחד של מסלול זה, מגישי בקשות במסלול זה, ידונו תחילה בשיטת כל הקודם זוכה, ההתחייבות לשנה בלבד, יינתן פטור מהגשת ערבות, אין חובה בדיווח על משרות בסיס, התשלום יינתן מיד לאחר הדיווח ודמי ההגשה למסלול זה הופחתו משמעותית.

2.    אזורי עדיפות לאומית וירושלים – למסלול זה רשאי להגיש בקשות מעסיק אשר מתחייב לקלוט לפחות 3 עובדים, כאשר  לפחות 70% מהעובדים החדשים יהיו מאוכלוסיות אשר שיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך.

3.    כל הארץ - למסלול זה רשאי להגיש בקשות מעסיק שמתחייב לקלוט לפחות 3 עובדים, כאשר לפחות 90% מהעובדים החדשים מעבר למשרות הבסיס, יהיו מאוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך.

סכום הסיוע עבור כל עובד הינו בשיעור של 20% - 30% מעלות שכר העובד (מינימום 6,890 ₪ ברוטו ועד עלות של 16,000 שקלים) לתקופה של עד שנתיים. התוצאה היא שעל כל עובד ניתן לקבל מענק של עד 115,200 ₪ בסה"כ.

המועד האחרון להגשת הבקשות לסיוע ניתן להגיש עד ליום 13.9.2020 בשעה 15:00.

 

לפרטים נוספים בדבר ייצוג בהגשת הבקשות למענק ממשרד התמ"ת – לחץ כאן


לצפייה בענפי הכלכלה המוכרים לקבלת הסיוע – לחץ כאן

 

לטופס הבקשה להשתתפות בתכנית הסיוע לחץ כאן

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני