• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהתכנוני מס מיוחדיםהשפעת האמנה המולטילטרלית על תכנוני מס בינ ל

השפעת האמנה המולטילטרלית על תכנוני מס בינ"ל

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  01.02.2022

השפעות האמנה המולטילטרלית על תכנוני מס בינלאומיים

רמי אריה, עו"ד רו"ח

תופעה של שחיקת בסיס המס והסטת רווחים הולכת ומתעצמת בעידן הגלובליזציה. תופעה זו מתבטאת בהעברה מלאכותית של רווחים מהמקום בו נוצר הערך הכלכלי למקומות בהן המס המוטל עליהם יפחת.

בשנת 2018 כנסת ישראל אישררה את האמנה המולטילטרלית ליישום אמצעים הנוגעים לאמנות מס למניעת שחיקת בסיס והסטת רווחים עליה חתמה מדינת ישראל. עד כה חתמו על אמנה זו 95 מדינות.

ישראל אימצה את המלצות פרויקט "BEPS", הכולל 15 דרכי פעולה, בין היתר, המלצות לתיקון הדין הפנימי, המלצות לשינוי עקרונות מיסוי בינלאומי המתבטאות בשינויים של אמנות מס, המלצות הנוגעות לאופן יישום אמנות מס קיימות שנחתמו בין המדינות (אמנות בילטראליות) ועוד.

ביום 17.1.2022 פרסמה רשות המסים את חוזר מס הכנסה מס' 1/2022 בנושא "האמנה המולטילטרלית ליישום אמצעים הנוגעים לאמנות מס למניעת שחיקת בסיס והסטת רווחים".

החוזר דן בסעיפים הכלולים באמנה המולטילטרלית ומסביר כיצד האמנה תשפיע על אמנות המס הבילטרליות של ישראל. אמנה זו חלה לצד אמנות המס ומשנה את אופן יישומן ע"י הוספת הוראות או החלפת הוראות קיימות.

במסגרת החוזר, החובק 96 עמודים, ישנה התייחסות לנושאים רבים, בין היתר, לישויות שקופות, מיסוי תושבים, שמירת זכות מיסוי למדינת התושבות, ישויות בעלות תושבות כפולה, מוסד קבע, עסקאות העברת דיבידנד רווחי הון מהעברת מניות או זכויות של ישויות שערכם נובע בעיקר ממקרקעין, החלת שיטות לביטול כפל מס, הליכי הסכמה הדדית, בוררות ועוד.

נציין, כי האמנה המולטילטרלית חלה רק לגבי אמנת מס בין שתי מדינות כאשר שתי המדינות חתמו על האמנה המולטילטרלית ושתי המדינות בחרו והודיעו כי הן מעוניינות שאמנה זו תחול על האמנה למניעת כפל מס שביניהן .

לפיכך, האמנה המולטילטרלית אינה משפיעה כלל על מיסוי הקשור למדינות עמן אין לישראל אמנה למניעת כפל מס, ואינה משפיעה על סעיפי האמנות שבין ישראל ומדינות שלא חתמו על אמנה זו או מדינות אשר לא בחרו להחיל את האמנה המולטילטרלית על האמנה שלהן עם ישראל.

החוזר כולל נספח ובו מפורטים הסעיפים אשר שונו באמנות המס של ישראל. נספח זה אינו בעל תוקף משפטי מחייב, אולם הוא משקף מצב קיים הצפוי להתעדכן מעת לעת.

 

לקריאת חוזר מס הכנסה מס' 1/2022 – לחץ כאן

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני