• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףאין לרשות המיסים היכולת להרים את מסך ההתאגדות במסגרת הליכי גבייה מנהלית

אין לרשות המיסים היכולת להרים את מסך ההתאגדות במסגרת הליכי גבייה מנהלית

05.12.2007

אין לרשות המיסים היכולת להרים את מסך ההתאגדות במסגרת הליכי גבייה מנהלית

תקציר פסק דין / רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 7.10.2007 ניתנה החלטה על ידי בית המשפט השלום בחיפה בתיק בש"א 12318/07 זייתון תעשיות שמנים בע"מ נ' מדינת ישראל - אגף המכס ומע"מ , הקובעת כי רק לבית המשפט הסמכות להרים את מסך ההתאגדות ולקבוע כי חברה קשורה לחברה שחייבת במע"מ תחויב במס וינקטו נגדה הליכי עיקול, למרות שאין מדובר בחוב שלה אלא של חברה אחות. אין לרשות המיסים היכולת להרים את מסך ההתאגדות בין שתי חברות שונות, במסגרת הליכי גבייה מנהלית. תקציר הפסיקה כדלקמן:

1.

חברת בית הבד המודרני לייצור שמן זית טבעי בע"מ נדרשה לשלם הפרשי מכס ומע"מ (להלן: "החוב") למשיבה, מדינת ישראל – אגף מכס ומע"מ (להלן: "רשות המס").

2.

ביום 27.12.2006 פנתה רשות המס למבקשת, חברת זייתון תעשיות שמנים בע"מ (להלן: "החברה"), בדרישה לתשלום החוב.

3.

רשות המס טענה כי החברה וחברת בית הבד המודרני הינן למעשה אישיות משפטית אחת (בעלי המניות זהים), המחליפות את שמן ומספרן באופן פורמלי בלבד על מנת לחמוק מפירעון החוב.

4.

מאידך גיסא, טענה החברה כי רשות המס אינה מוסמכת לבצע בעצמה הרמת מסך ולהיפרע מחובה של חברת בית הבד המודרני. סמכות זו נתונה לבית המשפט בהתאם לסעיף 6 לחוק החברות, תשנ"ט-1999.

5.

מכאן הבקשה למתן צו זמני, לפיו תימנע רשות המס מנקיטת הליכי גבייה נגד החברה בהתאם לפקודת המיסים (גבייה), עד למתן פסק דין סופי בתביעה העיקרית אשר הוגשה בד בבד עם הגשת הבקשה.

6.

נקבע, אין מניעה ליישם את הוראות סעיף 6 לחוק החברות גם כאשר מדובר בהרמת מסך בין חברות שונות כאשר בעלי המניות בה הם בני משפחה אחת והניהול שלהן היה באמצעות אותו אורגן (ראו ה''פ 1081/04 רחמים ובניו נ' רחמים ובניו תשתיות בע''מ ואח'). מכל מקום, רק לבית המשפט הסמכות להרים את מסך ההתאגדות, ואין לרשות המיסים היכולת להרים את מסך ההתאגדות במסגרת הליכי גבייה מנהלית.

7.

נפסק, רשות המס פעלה בהעדר סמכות וניתן צו זמני לפיו תמנע רשות המס מנקיטת הליכי גבייה נגד החברה בהתאם לפקודת המיסים (גבייה) או לעקל.

8.

פסיקה זו מצטרפת לשורה של פסקי דין לאחרונה המגבילים את רשות המס בהליך גבייה מנהלית (ראו עת"מ 3061/06 רכבת ישראל בע"מ נ' עיריית חדרה, בע"א 3470/06 עו"ד דורון רז נ' מס הכנסה).

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני