• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלשדרות תוגדר כישוב ספר עד סוף שנת 2008

שדרות תוגדר כישוב ספר עד סוף שנת 2008

21.01.2008

שדרות תוגדר כישוב ספר עד סוף שנת 2008

רמי אריה עו"ד רו"ח

בדיון בבג"צ שהתקיים היום (20.1.2008), הודיע בועז סופר , סמנכ"ל בכיר ברשות המיסים להרכב השופטים, שישב בעתירה בראשות אלייקים רובינשטיין, על החלטת המדינה כי לאור המצב הביטחוני שאין רואים את סופו באזור, שדרות תוכרז כישוב ספר עד תום שנת 2008.

בא כוח המדינה הודיע בדיון בבג"צ כי הוחלט לבנות מנגנון פיצוי מיוחד לפי חוק מס רכוש, לבעלי העסקים באזור הסובלים מנזקים כספיים כבדים עקב המצב. המנגנון החדש יבוא במקום המנגנון הרגיל של תקנות מס רכוש לפיצוי נזקי מלחמה עקיפים שלא נתן מענה הולם עד עתה בשבעה החודשים שבהם הופעל.

עוד נאמר, כי במשרד האוצר הגיעו להכרה כי יש צדק בעתירה שהוגשה לבג"צ על ידי בעלי העסקים בשדרות, המיוצגים על ידי עו"ד (רו"ח) רמי אריה , וכי שוקלים לתת את הפיצוי גם רטרואקטיבית עד כדי שלוש שנים לאחור, משנת 2004.

הדיון היום היה דיון נוסף בשרשרת של דיונים שהחלה בנובמבר 2006, בעת שעו"ד (רו"ח) רמי אריה המייצג בתביעות עסקים רבים בצפון לקבלת פיצוי לפי חוק מס רכוש וקרן הפיצויים, שם לב, כי למרבה הפלא העיר שדרות אשר סופגת את מרבית הקאסמים, משום מה לא הוגדרה מעולם כ-"יישוב ספר" לפי חוק מס רכוש וקרן הפיצויים ולכן בעלי העסקים בה אינם זכאים לפיצוי עקיף, אלא רק לפיצוי ישיר כאשר קאסם נופל ישירות על עסקם. בניגוד, ל-"יישובי ספר" הזכאים לפיצוי עקיף לפי החוק, לא רק בפגיעה ישירה.

פנייתו בנובמבר 2006 של עו"ד אריה לשר האוצר דאז אברהם הירשזון להכליל את שדרות ברשימת יישובי הספר, גרמה לקבלת החלטה על מינוי ועדה לשם כך. ועדה שסוף דבר מונתה רק בעקבות עתירה שהוגשה והחלטת בג"צ מיולי 2007 על ידי שר האוצר הנוכחי רוני בר-און.

בכתב המינוי קבע שר האוצר כי: הועדה תדון בצרוף שדרות לרשימת יישובי הספר, תיבדק האפשרות לתת לשדרות ולאזור פיצוי רטרואקטיבי בשל התקופה שלפני התקנות וייבחן מנגנון מיוחד לחישוב סכום הפיצוי, שמתאים, כפי שקבעה דורית בייניש בהחלטתה הראשונה לעתירה, למצב של התקפות חוזרות במשך שנים רבות. עוד נקבע בכתב המינוי כי הועדה תיתן את המלצותיה לשר האוצר עד ליום 30.11.2007.

בפועל, הועדה ישבה עד היום שש ישיבות והגיעה להכרה כי יש לעשות רפורמה יסודית בכל תקנות מס רכוש, שנקבעו לפי עשרות שנים ואינן נותנות מענה הולם לנזקי מלחמה כיום. נזקי המלחמה לעסקים באזור נאמדים לסך כולל של כ- 150 מיליון ₪.

בית המשפט קבע כי דיון נוסף לקבלת החלטותיה הסופיות של המדינה בעניין הפיצוי לשדרות ולאזור עוטף עזה בכללותו יתקיים בתחילת פברואר. משמע שיש סיכוי לאנשי שדרות ועוטף עזה, לקבל פיצוי בשל נזקיהם בקרוב. ברור שהפיצוי לא יכסה את כל הצרות, אך לפחות ימנע התמוטטות כלכלית וכספית של העסקים באזור לחלוטין.

לצפייה בהחלטת בג"צ

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני