• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלעדכון בדבר העתירה לבג צ בעניין שדרות 17 2 2007

עדכון בדבר העתירה לבג"צ בעניין שדרות (17.2.2007)

18.02.2008

עדכון בדבר העתירה לבג"צ בעניין שדרות (17.2.2007)

בעתירה שהוגשה במאי 2007, באמצעות עו"ד ורו"ח רמי אריה, ביקשו בעלי העסקים בשדרות לקבוע כי שדרות תיכלל ברשימת יישובי הספר לפי חוק מס רכוש וזאת רטרואקטיבית משנת 2001 שהיא השנה שבה החלו הקאסמים ליפול על שדרות והאזור.

בעקבות הגשת העתירה, הכנסת אישרה תקנות לשעת חירום לשדרות וליישובי עוטף עזה מיום 16.5.2007 עד ליום 4.8.2007 בלבד.

אתמול, יום ראשון 17.02.2008, נערך דיון בבג"צ בנוגע לקבלת פיצויים ממס רכוש והובהר כי התושבים בשדרות ואזור עוטף עזה אינם מקבלים פיצוי מזה שבעה חודשים, היות ותקנות שעת החירום לא הוארכו מאוגוסט 2007. הדיון התקיים בפני הרכב של שלושה שופטים בראשות אליקים רובינשטיין, יחד עם עוזי פוגלמן וסלים ג'ובראן.

המדינה ציינה כי ועדה שמינה שר האוצר בחנה את רשימות יישובי הספר ומתכונת הפיצוי לפי חוק מס רכוש ומסקנות הועדה הוגשו לשר האוצר בבוקר הדיון עצמו.

בא כוח המדינה כמו גם נציגי רשות המיסים שנכחו בדיון בבג"צ סרבו לאפשר לעותרים לעיין בהמלצות הועדה ורק ציינו כי הן מכילות מספר מסלולי פיצוי גמישים והפיצוי יינתן רטרואקטיבית מאוגוסט 2005 מאז ההתנתקות.

בא כוח העותרים עו"ד רמי אריה דרש להורות לשר האוצר להאריך מיידית את תוקף הוראת שעת החירום שפג באוגוסט עד החלטה חדשה ובמקביל לאפשר לעותרים לעיין בהמלצות הועדה על מנת להגיב עליהם ולקצר את זמן הטיפול בהם, היות וזמן טיפול זה צפוי לארוך מספר חודשים עד שיסתיימו מלוא הליכי החקיקה שיידרשו.

לטענת עו"ד רמי אריה, ע"פ תקנות מס הרכוש, למרות הכרזת שדרות והאזור כישוב ספר עד סוף 2008, הרי מעשית לא ניתן לקבל פיצוי לפי חוק מס רכוש, היות וכדי לקבל פיצוי בשל נזק שנגרם בשל תשלום שכר עבודה, נדרשת בתקנות שבחוק הפסקת פעילות של למעלה משבוע, ע"פ הוראת כוחות הביטחון - הוראה שלא ניתנה עד כה. ולכן, בעלי העסקים לא זכאים לפיצוי.

במהלך הדיון כשהשופטים הודיעו כי יאפשרו למדינה לשקול את צעדיה והם נותנים לה ארכה נוספת של 10 ימים לקבלת החלטה בעניין, פרצה סערה באולם המשפט. העותרים דרשו לזרז את פעולת האוצר בנושא זה, וזעמו לנוכח הדחייה בקבלת ההחלטה.

בתגובה לדחייה, התבצרו כ-40 מבעלי העסקים בשדרות בבית המשפט העליון בירושלים וסירבו לצאת ממנו בדרישה לקבלת החלטה מיידית והפסקת הסחבת בנושא מס הרכוש. הנוכחים פתחו בקריאות מחאה כנגד המדינה, אשר לטענתם אינה דואגת להם. ובנוסף, קראו לשר האוצר בר-און להגיע לשוחח איתם על מנת לקבל תשובות.

אנו קוראים לשר האוצר להאריך באופן מיידי את הוראת השעה שפג תוקפה ביום 4.8.2007 על מנת שניתן יהיה להגיש תביעות ולקבל פיצויים לפי תקנות מס רכוש הקיימות ובמקביל לאפשר לעותרים לעיין בהמלצות הועדה ולהגיב עליהם בדחיפות האפשרית, כדי לשפר את מנגנון הפיצוי הנוכחי שאינו נותן מענה הולם לנזקים הנגרמים.

קישור להחלטת בית המשפט העליון

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני