• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלשר האוצר אישר מסלולי פיצויים מיוחדים לתושבי שדרות ועוטף עזה

שר האוצר אישר מסלולי פיצויים מיוחדים לתושבי שדרות ועוטף עזה

26.02.2008

שר האוצר אישר מסלולי פיצויים מיוחדים לתושבי שדרות ועוטף עזה

מיסים ועסקים בע"מ

שר האוצר אישר היום 26.2.2008 את המלצות הועדה שבחנה את קביעת יישובי הספר לפי חוק מס רכוש, וזאת בהתאם להחלטת בג"צ מיום 17.2.2008.

נקבעו שלושה מסלולי פיצוי וביניהם מסלול פיצוי מיוחד שהוצע על ידי בא כוח העותרים עו"ד ורו"ח רמי אריה שייצג את העותרים בעלי עסקים משדרות, הנותן פיצוי לפי החזר הוצאות.

בהתאם להודעה מעדכנת מטעם המדינה שהוגשה היום לבג"ץ 4445/07 והעתקה הועבר לעו"ד רמי אריה בא כוח העותרים, החליט שר האוצר כדלקמן:

  1. לקבוע שלושה מסלולי פיצוי חלופיים בגין נזק עקיף שנגרם לעוסקים באזור שדרות ועוטף עזה, כדלקמן:

1.1 "מסלול אדום המורחב" כפי שנקבעו בתקנות שהותקנו לגבי התקופה שמיום ה-16/05/2007 ועד יום 4/8/2007 – קרי, פיצוי על הנזק הממשי ;

1.2 "מסלול מחזורים", שנועד לפצות בגין ירידה במחזורי העוסקים בקיזוז ההוצאה הנחסכת.

1.3 ;"מסלול הוצאות השוטפות" – שנועד לפצות את העוסקים על הפסדים תפעוליים (עודף ההוצאות על הכנסות) שנגרמו להם כתוצאה מנזקי פעולות איבה.

  1. עוד הוחלט, להעניק גמישות לעוסקים בבחירת המסלולים המתאימים לכל עוסק ועוסק , אך הבחירה תיעשה לכל עוסק במסלול אחד לכל התקופה שבגינה תובעים.
  2. לבטל את החובה לקבלת פיצוי רק בתקופה שבה ניתנות הוראות מפורשות מצד כוחות הביטחון להפסקת פעילות.
  3. תחולת מסלול הפיצויים המוצעים לעיל תהיה רטרואקטיבית מיום ההכרזה על שדרות ועוטף עזה כיישובי ספר, קרי מיום 16 במאי 2007 ועד ליום 31 בדצמבר 2008, וזאת בין היתר בהתחשב בהכרזת שר הביטחון מיום 20.05.07 על "מצב מיוחד בעורף".
  4. יתאפשר לניזוקים אשר הגישו תביעה לפיצוי בגין נזק עקיף, ביחס לתקופה שהחלה בחודש מאי 2007 ועד לסוף חודש פברואר 2008, בהתבסס על המסלול האדום הקיים, להגיש תביעה מחודשת באחד ממסלולי הפיצוי החדשים. במידה שסכום הפיצוי, שיחושב לתביעה החדשה ביחס לאותה תקופה, יעלה על סכום הפיצוי שאושר בגין התביעה הקודמת, יהיה זכאי העוסק לקבלת ההפרש.

עו"ד רמי אריה המייצג את העותרים בעתירה מברך על החלטת שר האוצר, תוך הבעת צער כי לשם כך נדרשה עתירה לבג"צ ואף השבתה והפגנה של בעלי העסקים, כפי שארעה בשבוע שעבר בבית המשפט העליון.

עם זאת, הודיע עו"ד אריה כי בכוונתו לפנות לשר האוצר לבקש כי תקופת הרטרואקטיביות בקבלת פיצוי תחל באוגוסט 2005, ממועד ההתנתקות, כפי שהמדינה הודיעה לבג"צ בדיון האחרון ולא רק ממאי 2007 – המועד שבו הוגש הבג"צ לראשונה.

לטענתו, לא צריך להיות כל קשר בין מועד הגשת העתירה לבג"צ לבין הפיצויים שיינתנו. הפיצויים צריכים להינתן לפי נפילות הקאסמים והנזקים בפועל ואם אנשי העסקים בשדרות התרשלו בכך שלא תבעו במועד מהמדינה את נזקיהם לפי חוק מס רכוש, היא אינה צריכה להענישם על כך. הם נענשים מספיק מידי יום ביומו לצערנו.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני