• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהועדת הכספים אישרה את תיקון החוק והתקנות ליישום מיסוי הנאמנויות

ועדת הכספים אישרה את תיקון החוק והתקנות ליישום מיסוי הנאמנויות

05.05.2008

ועדת הכספים אישרה את תיקון החוק והתקנות ליישום מיסוי הנאמנויות

מערכת מיסים ועסקים

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה בעניין מיסוי נאמנויות. בהציגו את הצעת החוק בפני הועדה אמר מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, כי ההצעה משלימה את הוראות פרק הנאמנויות שהוסף במסגרת תיקון 147 לפקודה. לדבריו, בהצעה הנוכחית הומרו חלק מחובות הגשת הדוחות לחובת הגשת הודעות בלבד, בעיקר לגבי יוצר ונהנה תושבי ישראל. לגבי נאמן בנאמנות, חובת הגשת הדוח תחול רק לגבי נאמנות תושבי ישראל (לרבות נאמנות לפי צוואה הנחשבת לתושבת ישראל) או לגבי נאמנות אחרת שהייתה לה הכנסה או נכס בישראל. תיקון החקיקה יכנס לתוקף עם אישורה של הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת, והוא יחול רטרואקטיבית מיום 1 בינואר 2006.

בנוסף, אושרו היום בוועדת הכספים, שתי תקנות מס הכנסה בנושא הנאמנויות: האחת, תקנות מס הכנסה (הוראות לעניין תיקון שומת הכנסת הנאמן וקביעת רווח הון בידיו בעקבות חלוקה לנהנה תושב חוץ) והשנייה, תקנות מס הכנסה (ייעוד הכנסה לנהנה יחיד תושב חוץ וקביעת רווח הון בנאמנות מיועדת). מהותן של שתי התקנות האמורות לאפשר ייחוס של הכנסת נאמן בנאמנות תושבי ישראל, לנהנים תושבי חוץ, כך שיראו את חלק ההכנסה האמור, כאילו הופק בידי יחיד תושב חוץ ולא בידי יחיד תושב ישראל.

התקנות האמורות יפורסמו מיד עם חתימת שר האוצר, והן יחולו רטרואקטיבית החל מיום 1 בינואר 2006.

מיד עם השלמת הליכי החקיקה, כאמור לעיל, תפרסם רשות המסים את כל הטפסים, ההודעות וההצהרות הקשורים לנאמנויות וכן תפורסמנה הנחיות מקצועיות הקשורות בנושא הדיווח.


על מנת לאחד בין מועדי הדיווח של כל הדיווחים, ההודעות, הבקשות וההצהרות הקשורים לנאמנויות וכדי לאפשר לציבור הרחב ולציבור המייצגים להיערך מבעוד מועד להכנת הדיווחים כאמור, החליט מנהל רשות המסים (בכפוף להוראות התחילה שנקבעו בתיקון) לקבוע את מועד הגשת הדוחות, ההודעות וההצהרות הקשורים לנאמנויות, וכן את המועד להגשת דוח שנתי לשנת המס 2006 ולשנת המס 2007, למי שחייב בהגשתם בשל הוספת פרק הנאמנויות ובשל כך בלבד, ליום ה-31.8.2008.

עוד הודיע נסרדישי לחברי ועדת הכספים כי במסגרת ההיערכות ליישום חקיקת הנאמנויות שתחילתה, כאמור, ביום 1 בינואר 2006, מגבשת רשות המסים הסדר מיסוי להכנסות שנצברו עד ליום התחילה האמור, והכול לגבי נאמנויות שהוקמו לפני המועד האמור, בתנאים שייקבעו.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני