• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסה37 ח כים הגישו הצעת חוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים

37 ח"כים הגישו הצעת חוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים

04.06.2008

37 ח"כים הגישו הצעת חוק להכרה בהוצאות טיפול בילדים

מערכת מיסים ועסקים

לקראת פסיקת בית המשפט העליון בנושא הכרה בהוצאות טיפול בילדים, 37 חברי כנסת הקדימו תרופה למכה, והגישו הצעת חוק המאשרת הוצאות טיפול בילדים עד לתקרה מוגדרת.

באחרונה קבע שופט מחוזי בתל אביב, מגן אלטוביה, כי הוצאות טיפול בילדים עד גיל 14 הינן הוצאות לייצור הכנסה ולכן יש לנכותן. בפסק הדין נקבע כי יוכרו הוצאות בשיעור של חצי עד שני שלישים, אך לא נקבעה תקרה. רשות המסים עירערה לפני כשבועיים על פסק הדין, וההכרעה היא כי בית המשפט העליון יהפוך את ההחלטה, כך שהוצאות אלה לא יותרו כלל בניכוי.

לשכת ארגוני העצמאיים (לה"ב) כבר פנתה לרשות המסים, במטרה לגבש נוסחה מוסכמת על הצדדים. זאת, כדי להבטיח כי חלק מההוצאות בכל זאת יוכרו, ולפני שהעליון יבטל כליל את ההכרה בהוצאות.

לפי ההצעה של חברי הכנסת- ובראשם מיכאל איתן, גדעון סער, שלי יחימוביץ, זהבה גלאון, איתן כבל ואורית נוקד- הוצאות טיפול בילדים יוכרו עד לתקרה של 20 אלף שקל לילד ראשון; 17,300 לילד שני; ו-14,760 לילד שלישי. זאת, בתנאי ששני בני הזוג עובדים לפחות 36 שעות שבועיות, או שהאישה היא הורה יחיד. עוד נודע, כי בד בבד מתגבשת הצעת חוק, שתאפשר להעניק את השתתפות המדינה בעידוד היציאה לעבודה במסגרת מס הכנסה שלילי.

לדברי עו"ד ורו"ח רמי אריה , מומחה למסים, "החשש הוא שההחלטה של אלטוביה תתהפך בעליון ואז לא יוכרו הוצאות בכלל. בסה"כ יש הבנה שיש צורך בהכרה בהוצאות, אך המסלול הנכון הוא מסלול החקיקה, ולא צריך לסמוך על הפסיקה". אריה מציין כי הפסיקה של אלטוביה אינה מתייחסת לנשים שהכנסותיהן נמוכות, ולכן דווקא ההצעה לפתור את הסוגיה באמצעות מיסוי שלילי היא ההצעה הנכונה, שכן היא אינה קושרת את הפיצוי לרמת ההכנסה.

פורסם ע"י הדס מגן, גלובס, 4.6.2008 (לחץ לקישור לכתבה)

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי