• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמונית היא רכב עבודה שכל הוצאותיו מוכרות למס

מונית היא "רכב עבודה" שכל הוצאותיו מוכרות למס

25.06.2008

מונית היא "רכב עבודה" שכל הוצאותיו מוכרות למס

רמי אריה עו"ד רו"ח

ביום 26.05.2008 קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע בעמ"ה 537/05 מיכאלי נ' פקיד שומה אשקלון כי מונית היא "רכב עבודה" ולכן אין הוצאותיה כפופות לתאום הוצאות רכב בשל שימוש פרטי, וכן כי ניהול "יומן רכב" מביא, בהתאם לגישה הכלכלית להכרה במלוא הנסיעות העסקיות שבוצעו ברכב וכי בהיעדרו יש להסתמך על נוסחאות סטטיסטיות. להלן תקציר פסק הדין:

1. המערער, נהג מונית מאשקלון דיווח על מחזורים שנתיים שאינם סבירים ביחס למספר הקילומטרים השנתי, על כן פקיד השומה הוציא למערער שומות לפי מיטב השפיטה בהתבסס על מספר הקילומטרים שנסעה המונית בפועל – המוסכמים על הצדדים ועל חישובי אומדן, בהתאם לנתונים סטטיסטיים, של נסיעות הסרק.

2. הואיל וככל שיגדל חלק הנסיעות הפרטי כך תקטן גם ההכנסה העסקית המיוחסת יוצא אפוא כי סלע המחלוקת בין הצדדים הינו בגין כמות הקילומטרים שיוחסו כנסיעות פרטיות.

3. פקיד השומה טען כי על פי תקנות מס הכנסה (ניכוי הוצאות רכב) מונית מוגדרת כ"רכב עבודה" שכלל הוצאותיו הינן הוצאות עסקיות וכי נהג לפנים משורת הדין בכך שהכיר למערער בקיומן של 10,000 ק"מ כנסיעות פרטית.

4. נהג המונית טען כי החלק המשקף את השימוש הפרטי ברכב הינו גבוה בהרבה ממספר הק"מ שקבע המשיב, על כן, יש להפחית את השומות. כמו כן, טען לשיעור נסיעות סרק גבוה מזה שהעריך המשיב.

5. בית המשפט קבע כי הוא מקבל את טענת פקיד השומה כי מונית היא "רכב עבודה" ולא הייתה חובה לתאם כל חלק מההוצאות בשל שימוש פרטי.

6. כמו כן קבע בהמ"ש כי לו היה רישום מדויק של הנסיעות, הרי ניתן היה להבדיל בין נסיעה עסקית לנסיעה פרטית, בהיעדרו אין אפשרות להבדיל בין הנסיעות במידה ולא נערך כל רישום של יומן רכב, יש להסתמך על נתונים סטטיסטיים שנקבעו בתקנות הרכב.

7. במקרה דנא, לא בוצע כל רישום בדבר הנסיעות, הנתונים שטוען לגביהם המערער מביאים לתוצאות עסקיות שאינן סבירות ובנוסף לא הוכיח המערער את טענותיו. הערעור נדחה.

הערת המערכת: פסק דין זה מחזק את הגישה הכלכלית שבהלכת אינטרבילדינג והלכת צברי לפיה יש להתיר הוצאות רכב במלואן בכפוף לכך שמתנהל "יומן רכב".

טענתו של פקיד השומה כי מונית מוגדרת כ"רכב עבודה" וכי יש להתיר לגביה את כלל ההוצאות סוללת את הדרך להכרה מלאה בכלל הוצאות הרכב של נהגי המוניות ללא הצורך בניהול רישום נסיעות הרכב.

עם זאת לדעתנו, הטענה של פקיד השומה בפני בהמ"ש כי מונית היא "רכב עבודה" תמוהה מאד, לאור עמדת רשות המיסים בדיוני ועדת הכספים של הכנסת לאחרונה, כי תקנות הרכב החדשות חלות במלואן גם על מוניות ורק לה לרשות המיסים הפתרונים לסתירה זו.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי