• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהעצמאי או חברה רכישה או ליסינג פתרונות מיסוי מעשיים

עצמאי או חברה ? רכישה או ליסינג, פתרונות מיסוי מעשיים

13.07.2008

עצמאי או חברה ? רכישה או ליסינג, פתרונות מיסוי מעשיים

כנס לשכת רואי חשבון בישראל - יולי 2008

רמי אריה עו"ד רו"ח

במושב מיוחד לעניין זה שהתקיים בכנס אילת של לשכת רואי חשבון בישראל (יולי 2008), בהשתתפות צוות מומחים, כולם גם עורכי דין ורואי חשבון במקצועם. שכלל את עו"ד ורו"ח רמי אריה, עו"ד ורו"ח רונן ארויו ואת נציג רשות המיסים עו"ד ורו"ח משה אשר המכהן בתפקיד פקיד השומה למפעלים גדולים.

למושב המסכם של כנס אילת של לשכת רואי החשבון בישראל, בהנחיתו של עו"ד ורו"ח גיא רשטיק, הגיעו כ- 300 רואי חשבון ובאולם נמצאו בקושי מקומות פנויים. שהרי השאלות שבהם עסק המושב, הן השאלות המטרידות ביום יום את העצמאים והחברות בישראל.

והנה כמה מהמסקנות והטיפים שהוצאו על ידי צוות הפאנל: כדאי להיות לעצמאי להפוך לחברה כבר מהכנסה של 12,000 ש"ח לחודש ואם יש הפסדים צפויים אז על אחת כמה וכמה כדאי למנוע סיכון אישי על ידי הגנת האחריות המוגבלת של חברה בע"מ. עד להכנסה של 12,000 ש"ח מנוצלים כל מדרגות המס, הניכויים והזיכויים ממס ומעל הכנסה זו נטל המס כולל ביטוח לאומי קופץ לשיעור של 49% לעומת נטל מס מכסימלי של 45% החל על משיכת הכנסה כשכר מחברה בסך של 12,000 ש"ח ויתרה כדיבידנד. העלות לתפעול חברה היא שולית ביחס ליתרונות הרבים שפעילות כחברה מציעה לבעליה הן הקלות מס והן אחריות מוגבלת.

בדיון שנסב אודות שווי שימוש ברכב צמוד , הציג רו"ח אלישע סער תחשיב לפיו סכומי שווי שימוש ברכב הם בשיעור של 60-70% מכלל ההוצאות לגבי רכב מקבוצות 3-5 הנוסע כ - 25,000 ק"מ בשנה. מצב זה יחמיר בשנים הקרובות לאור העלייה החדה הצפויה בסכומי שווי הרכב לפי תקנות המס החדשות שנכנסו לתוקף בינואר 2008. לדבריו, העלייה החדה הצפויה בסכומי שווי הרכב תקטין את כדאיות אחזקת רכב צמוד הן למעבידים והן לעובדים. צפויים להתפתח מודלים חדשים בהם עובדים יעדיפו לקבל שכר במקום רכב צמוד ובמקביל ירכשו רכבים בהסדרי מימון נוחים בגיבוי המעבידים.

רונן ארויו מנהל מחלקת המיסוי של קומברס סיפר כי למרות הגדלת סכומי שווי הרכב הצמוד הרי העובדים בקומברס לא ממהרים לוותר על הרכב הצמוד וכך המצב גם בחברות הי-טק אחרות. לשאלת אחד מרואי החשבון בדבר קיפוח העובדים המשתמשים בכלי הרכב הצמוד לצורכי עבודה בעיקר, אשר כעת ישלמו יותר מס, השיב עו"ד ורו"ח רמי אריה כי ההמלצה היא לנהל יומן רכב שבו יירשמו הנסיעות העסקיות והפרטיות של הרכב ובכך ישולם מס רק על הנסיעות הפרטיות בפועל. עם זאת הזהיר עו"ד ורו"ח משה אשר כי פיתרון זה אינו מקובל על רשות המיסים וחברות שיפעלו לפיו עלולות למצוא עצמן בביקורות מס ושומות לגבי אי החיוב בשווי המלא.

לגבי מכר מוניטין , העלה עו"ד ורו"ח רמי אריה את השאלה מדוע בעצם מפקחי המס מחמירים עם עסקאות מוניטין, בעוד שהמחוקק עצמו נתן לגבי מכר כזה הוראות הקלה משמעותיות במס שהופכות להיות עקרות מתוכן. משה אשר מרשות המיסים הבהיר כי מבחינתו מכר מוניטין הכולל התנתקות מוחלטת של המוכר תאושר אך לא כשמדובר בהתנתקות לכאורה כמו שקרה בעניין טוטנאור שבעניינו התקבל פסק דין לאחרונה, שבו נעשתה עסקת מכר ללא העברת שליטה של המוכר לקונה.

נושא חשוב נוסף הייתה השאלה האם כדאי לקנות את בית המגורים על חשבון חברה ? תופעה שלאחרונה הולכת ונפוצה על ידי הרבה בעלי שליטה, הקונים בתי מגורים יוקרתיים על חשבון חברתם. על פניו קבעו המומחים מדובר בעסקה כדאית ובתכנון מס נכון יכולה להביא לחיסכון מס ניכר לבעלי השליטה. עם זאת הזהירו יש לקחת בחשבון גם את החסרונות ברכש הבית על חשבון החברה. החל מסיכון הבית לחובות החברה, מס רכישה מוגדל, איבוד הפטור במכירה באם הוא מגיע למוכר וחשש לתשלום מע"מ על העסקה, במיוחד כשמדובר ברכישה של הבית מאדם פרטי. פתרונות הוצעו גם לקשיים אלו.

עו"ד ורו"ח משה אשר הבהיר כי תקנות חברה שקופה אינם על סדר היום הנוכחי של רשות המיסים ולכן יש להמשיך ולפעול בחברות משפחתיות או בחברות בית כשיש צורך בכך. הצורך הוא בעיקר, כפי שהבהיר עו"ד ורו"ח רמי אריה, בתחילת חייה של חברה כאשר צפויים לה הפסדים, אשר יוכלו להיות מקוזזים לצורכי מס מהכנסות אחרות של בעל השליטה, רק באם היא תוגדר כחברה משפחתית, וכן כאשר יש כוונה למכור נכסים מהותיים מהחברה, כדאי לבקש להיות חברה משפחתית, על מנת לשלם מס רווחי הון בשיעור של 20% בלבד במקום מס כולל של 45% בחברה.

אז מי אמר שעבודת רואי החשבון משעממת, לפי השתתפות הקהל במושב, משעמם לא היה שם. במיוחד כשאחד השואלים הציע תכנון מס מפתיע: "חילופי זוגות". באופן זה הוא טען יאושר חישוב נפרד לבני זוג העובדים יחד , למרות עמדתה הנוקשה של רשות המיסים בעניין זה, הגורמת לבני זוג כאלו לשלם מס עודף של כ- 50,000 ש"ח לשנה. אולם, כפי הנראה מסתמן כי יהיה פיתרון גם לעניין זה, שכן, כך סיפר עו"ד ורו"ח רמי אריה, משרדו מטפל בתיק של בני זוג אשר נימצא כבר בשלבי סיכומים בבהמ"ש המחוזי בת"א, כך שצפוי פסק דין מכריע בנושא בקרוב.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי