• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהלא אושרה מכירה רעיונית של ניירות ערך

לא אושרה מכירה רעיונית של ניירות ערך

04.01.2009

משרד האוצר סרב להכרזה על מכירה רעיונית של ניירות ערך

עד תום השנה אך מאשר מכירה וקנייה של ני"ע חלופיים

לאחר בחינה מעמיקה של סוגיית המכירה הרעיונית במשרד האוצר וקיום התייעצויות עם גורמים מקצועיים שונים, הוחלט שלא לאפשר "מכירה רעיונית" מהטעמים הבאים:

אומדנים שנעשו במשרד האוצר מצביעים על אובדן הכנסות מהותי בהיקף של מליארדי ₪ למדינה כתוצאה ממהלך כאמור.

להערכתנו, בנקודת הזמן בה אנו נמצאים, מספר ימים בלבד לפני תום השנה, גם אם צפוי המשך מסוים של תהליך מימוש ניירות ערך, אין אינדיקציה למימושים בבורסה העלולים להביא לפגיעה משמעותית. חלק ניכר מהמימושים היוצרים הפסדים ברי קיזוז נעשה, וחלק ניכר ממימושים אלה שעוד יתבצעו ייעשה, להערכתנו, על ידי מכירת ניירות ערך ורכישה של ניירות ערך אחרים במקומם.

כמו כן, סביר כי חלק ניכר מהציבור הרחב, ובעיקר יחידים שאינם נוהגים להגיש דוחות לרשות המיסים לא יבצע מימוש לשם יצירת הפסדי הון, שכן אלה אינם מעוניינים בכל התהליך של הגשת דוחות מלאים לפקיד השומה. לעומת זאת, מימוש בפועל בשנת 2009 יאפשר קיזוז ההפסד באופן "אוטומאטי" על ידי הבנק, ללא צורך בהגשת דוחות, אם יהיו רווחי הון בהמשך השנה. לגבי בעלי עניין, ניתן להעריך כי אלה לא יממשו את החזקותיהם רק בגכדי לגבש הפסקים, וזאת על מנת שלא לוותר על השליטה בחברותיהם.

יש לציין, כי אין ללמוד גזרה שווה ממהלכים של מכירה רעיונית שבוצעו בעבר, משום שאלה נעשו בשל שינוי חקיקה שהביא להעלאת שיעורי המס על שוק ההון, והרצון למנוע מיסוי רטרואקטיבי במצב של בורסה עולה במקרה דנן, אין כל שינוי במשטר המס, מדובר בבורסה יורדת וממילא אין חשש ממיסוי רטרואקטיבי.

עולה מהמודגש על ידנו לעיל, כי משרד האוצר, מאשר כי מכירה וקנייה של ניירות ערך חלופיים הינם ברי קיזוז כאשר נוצרו מהמכירה הפסדים ואלו יהיו הפסדים מוכרים לקיזוז מרווחי הון או מריבית או דיבידנד מניירות ערך כהוראות פקודת מס הכנסה.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי