• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהרק עד 30 9 2010 ניתן למשוך דיבידנד ב 12 מס בלבד

רק עד 30.9.2010 ניתן למשוך דיבידנד ב- 12% מס בלבד

18.07.2010

רק עד 30.9.2010 ניתן למשוך דיבידנד ב- 12% מס בלבד

רמי אריה, עו"ד רו"ח

בעלי מניות בחברה שנצברו בה רווחים ראויים לחלוקה, ראוי שיזדרזו ויבחנו האם הם זכאים למשוך דיבידנד מהחברה שבבעלותם בשיעור של 12% בלבד, לפני שהוראת השעה תפוג ביום 30.9.2010. הכול בתנאי שהם עומדים בתנאים שנקבעו בהוראת השעה ובהוראות רשות המיסים לבל יפסידו את ההטבה. במקביל, עליהם להיזהר שלא להיכנס לתאונת מס ולגלות בעוד כמה שנים כי פקיד השומה סובר שלא עמדו בתנאים והוא מחייב אותם ב- 25% מס על דיבידנד זה.

המדובר בהוראת שעה לתקופה קצובה שעומדת להסתיים ביום 30.9.2010, שיעור מס מופחת של 12% על דיבידנד, במקום מס של 25% החל באופן רגיל על משיכת דיבידנד בידי בעל מניות מהותי או 20% מס החל על בעל מניות בחברה שאינו בעל עניין מהותי. הכול בתנאי שמקור הדיבידנד הוא ברווחים ראויים לחלוקה שנצברו בידי החברה מחלקת הדיבידנד משנת 1996 ועד ליום 31.12.2002 (להלן: ״המועד הקובע״), זאת בכפוף לתנאים ולהוראות שנקבעו בהוראת השעה ובהוראת הפרשנות של רשות המיסים לעניין זה.

התנאים לזכאות לתשלום מס בשיעור של 12% על דיבידנד בהוראת השעה

1. מקבל הדיבידנד הינו יחיד או חברה משפחתית

מקבל הדיבידנד הינו יחיד או חברה משפחתית (לרבות חברה שתיחשב חברה משפחתית החל משנת המס 2010, בהתאם לסעיף 64א לפקודה), המחזיקים באופן ישיר בחברה מחלקת הדיבידנד. רשות המיסים פרסמה כי במקרים מסוימים היא תתיר כי גם יחיד או חברה משפחתית המחזיקים בחברה המחלקת באמצעות חברת החזקות יהיו זכאים לשיעור המס המוטב.

2. ההכנסה מהדיבידנד שולמה והתקבלה בתקופת ההטבה

ההכנסה מהדיבידנד שולמה על ידי החברה מחלקת הדיבידנד והתקבלה בידי מקבלה בתקופה שמיום 1.10.2009 ועד 30.9.2010 . יש לשלם את הדיבידנד בפועל לבעל המניות. לפי הוראת רשות המיסים שמקורה החוקי אינו ברור אין לקזז את הדיבידנד כנגד משיכות בעלים שנעשו לפני 1.1.2006.

3. זכאות להחלת הוראות סעיף 94ב(א)(2) לפקודה

מקבל הדיבידנד היה זכאי לשיעור מס של 10% לפי הוראות סעיף 94ב(א)(2) לפקודה אילו היה מוכר את המניות באותו מועד . דהיינו: מדובר ברווחים ראויים לחלוקה שנצברו משנת 1996 ועד ליום 31.12.2002.

4. יום רכישת המניות

יום רכישת המניות שבשלהן התקבלה ההכנסה מדיבידנד היה לפני המועד הקובע.

5. ממוצע הכנסות

סכום ההכנסות שיקבל בעל המניות מאת החברה המחלקת, בכל אחת מן השנים 2009 עד 2012 (להלן: ״שנות הבדיקה״), לא יפחת מממוצע ההכנסות שהתקבל בידו בשנות המס 2007 ו- 2008, מאת החברה המחלקת, במישרין או בעקיפין. סוגי ההכנסות שיכללו בבדיקה האמורה (הן בשנות הבדיקה והן בשנות המס 2008-2007), לא יכללו הכנסות מדיבידנד, לרבות מהדיבידנד המוטב).

רשות המיסים הבהירה כי הבדיקה האמורה לעיל לא תבוצע לגבי השנים בהן החברה מצויה בהליכי פירוק או לגבי השנים בהן מקבל הדיבידנד המוטב חדל להיות בעל מניות, לרבות עקב פטירתו.

תנאי זה נועד על מנת שההכנסה מהדיבידנד המוטב לא תשמש כתחליף להכנסת עבודה, דמי ניהול, הפרשי הצמדה או ריבית ותשלומים אחרים לבעלי המניות מהחברה המחלקת, במישרין או בעקיפין .

עמידה בתנאי זה תיבדק על ידי פקיד השומה לגבי כל אחת משנות הבדיקה. היה ולא התקיים התנאי האמור באחת משנות הבדיקה, הדבר יבוא לידי ביטוי בעת עריכת שומה לדוח שיוגש לשנת המס בה חולק הדיבידנד המוטב. דהיינו: לגישת רשות המיסים, יחול חיוב מס בשיעור של 25% רטרואקטיבית.

הפרת תנאי זה על ידי אחד מבעלי המניות בחברה מחלקת הדיבידנד לא תשלול את הזכאות לדיבידנד המוטב משאר בעלי המניות בחברה, כל עוד בעלי מניות אלו עומדים בתנאי זה ובשאר התנאים שפורטו לעיל .

יש לזכור כי הכנסה מדיבידנד מוטב המשולמת ליחיד או חברה משפחתית חייבת בניכוי מס במקור בשיעור של 20% או 25% בידי בעל מניות מהותי לפי העניין. בעל המניות יצהיר כי הוא
עומד בתנאי הזכאות המצוינים לעיל (להלן:
״הצהרת זכאות״) ויצרף לטופס ההצהרה:

חישוב המפרט את חלקו ברווחים הראויים לחלוקה כאמור בסעיף 94ב(א)(2) לפקודה, אילו היו נמכרות מניותיו באותו מועד.

אישור כי הוא בעל תיק פעיל במס הכנסה.

אישור על מועד רכישת המניות.

יש לציין, כי רשות המיסים קבעה הקלות בבדיקת התנאים במקרים חריגים, כגון: מקרים שבהם חלה ירידה משמעותית בהכנסות החברה כתוצאה מגורמים חיצוניים שאינם תלויים בחברה או במקרים של חלוקת דיבידנד בשרשרת חברות, בהם ישנה אי בהירות באשר לאופן החישוב של הרווחים הראויים לחלוקה.

ההטבה בשיעור המס על דיבידנדים היא בהחלט משמעותית, אך יש לנקוט משנה זהירות בניצולה, לבל יגלה בעל המניות כי משיעור מס של 12% הוא מוצא את עצמו בחיוב מס של 25% רטרואקטיבית.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני