• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףאתראות על הדיווח מקוון למע מ משנת 2011

אתראות על הדיווח מקוון למע"מ משנת 2011

11.10.2010

אתראות על הדיווח מקוון למע"מ משנת 2011

רמי אריה עו"ד רו"ח

במהלך חודש ספטמבר שלחה רשות המסים מכתבים לכ - 80,000 עוסקים וכן למלכ"רים המעסיקים 300 עובדים ויותר ולכל המוסדות הכספיים כהגדרתם בחוק מע"מ, בדבר הצטרפותם לחובת הדיווח המפורט למע"מ החל מינואר 2011. המדובר ב-"פעימה שנייה" של הדיווח מפורט של חשבוניות למע"מ.

אוכלוסיית העוסקים שתצטרף למעגל המדווחים, הינה עוסקים החייבים בניהול מערכת חשבונאות בשיטה הכפולה בהתאם להוראות סעיף 130 לפקודת מס הכנסה ולהוראות ניהול ספרי חשבונות של מס הכנסה ומע"מ, אשר מחזור עסקאותיהם השנתי יעלה בשנת 2010 על 100,000 (מאה אלף) ₪.

בנוסף, תהא חייבת בדיווח המקוון גם אוכלוסיית העוסקים המנהלים חשבונות בשיטה החד צדית אשר מחזור עסקאותיהם השנתי לשנת 2010 גבוה מ - 4 מיליון ש"ח.

המכתבים ששלחה רשות המיסים לעוסקים נשלחו על סמך אומדן, ואין באי קבלת מכתב בכדי לפטור את חייבי הדיווח המפורט מחובת דיווח זו.

המדובר בפעימה השנייה של חובת הדיווח המקוון שנקבעה בחוק ההתייעלות הכלכלית מיולי 2009. בשנת 2010 דיווחו רק חייבי הנהלת חשבונות כפולה שמחזורם השנתי עלה על 4,000,000 ₪ וכעת מצטרפת קבוצת העוסקים הבאה כאמור לחובת הדיווח המקוון.

עמותות וחברות לתועלת הציבור הרשומים במע"מ כמלכ"רים המעסיקים 300 עובדים ויותר, יהיו חייבים גם הם בדיווח מקוון מינואר 2011 וכן כל העסקים ללא יוצא מין הכלל המוגדרים כ-"מוסד כספי" לעניין מע"מ, דהיינו: כל הבנקים והחברות הפיננסיות ומנהלי ההשקעות למיניהם ובלבד שהם סוחרים עבור אחרים.

יש לשים לב, כי 80,000 המכתבים שהוציאה רשות המיסים היו כוללניים לכל החברות ולכל המלכ"רים והמוסדות הכספיים בישראל. רבים מאלו אינם נכנסים להגדרת "חייבי חשבונאות כפולה" או הם מלכ"רים המעסיקים 300 עובדים ביותר, ולכן חובת הדיווח לא חלה עליהם בפועל מינואר 2011.

כך או כך, אנו ממליצים לכל עוסק, מלכ"ר או מוסד כספי שקיבל אתראה בדבר חובתו בדיווח מקוון מינואר 2011 לבדוק האם אכן ההודעה מתייחסת לגביו, יהיה מחזורו הכספי אשר יהיה. כך למשל כל בעלי המקצועות החופשיים לרבות חברות שלהם אינם חייבים בהנהלת חשבונות כפולה ולכן ההודעה לא חלה לגביהם. כך גם לגבי בתי ספר שהחיוב בכפולה אצלם מותנה במספר תלמידים ולא במחזור השנתי ועוד. ככל שאכן מתברר כי העוסק או המלכ"ר או המוסד הכספי אינם חייבים בדיווח מקוון למע"מ מינואר 2011 כדאי להוציא על כך הודעה בכתב למשרד המע"מ האזורי שבו מתנהל התיק.

למידע נוסף, אנו מפנים אתכם להנחיות מפורטות שפרסמנו בדבר מהותו של הדיווח המקוון וחובת הדיווח.

רשות המיסים פרסמה טופס בקשה להסרת עוסק מרשימת החייבים בדיווח המקוון. אשר משום מה אינו כולל התייחסות להסרה בעילה של "אינו חייב בחשבונאות כפולה".

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני