• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מהדיווח המקוון למע מ מכה שהציבור אינו יכול לעמוד בה

הדיווח המקוון למע"מ- מכה שהציבור אינו יכול לעמוד בה

09.08.2011

הדיווח המקוון למע"מ- מכה שהציבור אינו יכול לעמוד בה

אילנה מלחי, חשבונאית ויועצת מס

מכת החשבוניות הפיקטיביות הינה מכה קשה למשק בישראל. על מנת להילחם בנגע מצאו קברניטי משרד האוצר "פיתרון": כל עסקה שתיעשה על ידי עוסק מורשה, תלווה בדיווח אלקטרוני מקוון, היישר למחשבי רשות המיסים.

בכל דיווח תקופתי יחויב המדווח להמציא לרשות המיסים בישראל פירוט מלא, באמצעים אלקטרוניים, של כל חשבוניות המס שקיבל ומסר במהלך תקופת הדיווח. יש להקליד כל עסקה ועסקה במתכונת שנקבעה על ידי רשות המיסים ולשדר באינטרנט הדיווח החודשי או דו החודשי למע"מ.

עד ליום 31/12/2011 הדו"ח המקוון נדרש ממגזר קטן יחסית של חברות ועסקים שמחזורם בשנה קודמת היה מעל 4 מיליון ש"ח.

החל מיום 1/1/2012 כל העסקים והחברות שמחזורם מעל 500,000 ש"ח ידרשו לדווח למע"מ באופן מקוון באינטרנט. יש עסקים כגון חנויות מכולת שיש להם מידי חודש עשרות וגם מאות חשבוניות מספקים. הדרישה היא כאמור לקלוט כל חשבונית כזו בנפרד.

זו דרישה שציבור העצמאים לא יוכל לעמוד בה. העלות הנוספת לכל בעל עסק כזה תהיה בין 200-700 ש"ח לחודש. ע"פ הערכת עו"ד יהודה טלמן יו"ר להב, ארגון העצמאים, העלות הכוללת למגזר העסקי תהיה כ-55 מיליון ש"ח.

העצמאים ובעלי העסקים הקטנים הם עמוד השדרה של מעמד הביניים הכורע כבר עכשיו תחת הנטל הבלתי אפשרי של מס הכנסה והביטוח הלאומי. הדיווח המקוון יהיה הקש שישבור את גב הגמל. החשבוניות הפיקטיביות לא נמצאות בעסקים הקטנים. לא שם המקום לחפש אותם. על המהלך המתוכנן בדבר הגשת הדיווח המקוון הגיבה ראשות ועדת המסים של לשכת רואי חשבון בישראל במלים אלה:

"יש בפיתרון המוצע של דיווח מקוון הכבדה בלתי פרופורציונית על ציבור ענק של עוסקים שומר חוק והפיכתו לבן ערובה של המערכת. אם יאומצו הרעיונות ההזויים האלה יש לצפות ל"פעולת תגמול" על ידי ציבור עוסקים מיורש שיעבור לכלכלה "שחורה" כדי להתפרנס. בנוסף יש לנו ביקורת קשה על האופן בו ניסו (וגם הצליחו בסופו של דבר) ברשות המסים להגניב את התיקון במסגרת חוק ההסדרים תוך מצג שווא כאילו הייתה הסכמה לתיקונים מצד לשכת רואי חשבון ולשכות וארגונים אחרים. ובכלל, מה הקשר בין חוק ההסדרים שמנסה להסדיר ענייני תקציב לשנת תקציב נתונה, לפיתרון של העלמות מס ועסקאות פיקטיביות, שהיא בעיה ארוכת שנים שפתרונה מורכב ועדין?"

מכת החשבוניות הפיקטיביות הינה אכן מכה קשה למשק בישראל, וצריך להילחם בתופעה בכל הכוח. כל הכוח זה אומר להעניש בחומרה רבה מאוד את העבריינים על מנת להרתיע אחרים. אבל, לא יתכן שהניסיונות ומעמסה של לכידת העבריינים תיפול על גב העסקים הקטנים שגם ככה שורדים בקושי. לא העסקים הקטנים הם אלו שצריכים למגר את התופעה שהרשויות לא מצליחות למגר.

בימים אלו עלתה לאוויר עצומה למען ביטול הרחבת הדיווח המקוון למע"מ. נקווה שהאמור בה ותגובות החותמים על העצומה יגיעו לאוזני הרשות והעומדים בראשה. עוד לא מאוחר לשנות. כנסו והצביעו: http://www.atzuma.co.il/maham

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי