• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףמאמרים - מע"מנוהל ביצוע דיווח מקוון למע מ משנת 2012

נוהל ביצוע דיווח מקוון למע"מ משנת 2012

17.01.2012

נוהל ביצוע דיווח מקוון למע"מ משנת 2012

רמי אריה, עו"ד רו"ח

רשות המיסים בישראל פרסמה טיוטת הוראת ביצוע בעניין נהלי הדיווח המקוון למע"מ משנת 2012, על פי תיקון החקיקה המתוכנן. הוראת הביצוע כוללת הנחיות מפורטות וחשובות בדבר הגופים שעליהם יחול הדיווח המקוון ושיטת הדיווח.

אוכלוסיית החייבים בדיווח המפורט בשנת 2012 תהיה כדלהלן:

א.       עוסקים שמחזור עסקאותיהם השנתי בשנת 2011 גבוה מ-2.5 מיליון ש"ח ו/או עוסקים החייבים בניהול ספרי חשבונות בשיטה הכפולה לפי הוראות ניהול פנקסים.

ב.        מלכ"רים אשר מחזורם השנתי לשנת 2010 גבוה מ- 20 מיליון שקלים.

ג.         מוסדות כספיים אשר מחזורם השנתי לשנת 2010 גבוה מ- 4 מיליון שקלים.

לגבי עוסקים הרשומים באיחוד עוסקים, או שותפים בשותפות, יחולו אותם הכללים החלים על הדיווח התקופתי. דהיינו, הדיווח המפורט למע"מ יוגש ע"י הנציג של איחוד העוסקים או השותפות.

סכום מחזור העסקאות הקובע יהיה זה של שנת המס הקודמת לתחילת שנת המס הרלוונטית (למשל, לעניין חובת הדיווח בשנת 2012 ייבחן מחזור העסקאות השנתי בשנת 2011). לעניין קביעת חובת הדיווח של מלכ"רים ומוסדות כספיים החל משנת 2012, יובא בחשבון סכום המחזור שנתיים לפני תחילת השלב הרלוונטי (לעניין חובת הדיווח בשנת 2012 ייבחן המחזור בשנת 2010).

חובת הדיווח של עוסק שנרשם במע"מ בשנת 2012 או 2013, לרבות עוסק שהיה רשום תחת סוג תיק אחר, תיקבע בהתאם לסכום מחזור העסקאות שלו בשנת הרישום (2012 או 2013 לפי העניין). מחזור העסקאות בשנת הרישום יחושב לפי הסכום המשוער של מחיר העסקאות באותה שנה, בהתאם להוראות חוק מע"מ ולתקנות שנקבעו על פיו.

אם יתברר במהלך שנת המס בה בוצע הרישום כי מחזור העסקאות עלה או צפוי לעלות על המחזור שעליו הצהיר העוסק במעמד הרישום, ייקבע המחזור לפי הסכום הגבוה והעוסק יגיש דוחות מפורטים לגבי כל דוח תקופתי שיוגש לאחר שנקבע המחזור המעודכן.

עוסק, שנכלל בטעות באוכלוסיית החייבים בדיווח, רשאי לבקש להוציאו מאוכלוסיית החייבים בדיווח, ככל שמחזור עסקאותיו בשנה הקודמת היה נמוך מהסכום שנקבע, ורק בשל מכירת ציוד (רכב, נדל"ן וכו') ו/או הוצאת חשבוניות מס עצמיות מכוח סעיפים 20 ו-21 לחוק מע"מ, היה המחזור שדווח למע"מ גבוה מהסכום שנקבע. בקשה כאמור תוגש לממונה האזורי בו מתנהל תיקו של העוסק.

חפיפה בין הדו"ח המפורט לדו"ח התקופתי - עד תקופת הדיווח דצמבר 2013, יש להגיש את הדיווח המפורט נוסף על הדוח התקופתי למע"מ, שימשיך להיות מוגש במתכונתו הנוכחית. עם זאת, יצוין כי עוסק יהא רשאי לשדר את הדיווח המפורט במועד הקבוע בחוק להגשת הדוח התקופתי, לשלמו בכפוף להסדרי התשלום החלים על העוסק, כאמור להלן בסעיף 3, ובכך להפוך את הדוח המפורט לדוח תקופתי. בשנים 2012 ו-2013 עוסק שיבחר להגיש דוח מפורט במקום דוח תקופתי, יהיה רשאי להגישו ולשלם את המס הנובע ממנו עד ליום ה-22 לחודש.

 

תוכן הדו"ח המפורט

1)       הדוח המפורט יכלול פירוט של חשבוניות מס שהוצאו ללקוחות וחשבוניות מס שהמועד להוצאתן חל בתקופת הדוח: חובה לכלול רשומת פירוט נפרדת לכל חשבונית שסכומה 5,000 ש"ח (לא כולל מע"מ) ומעלה. סעיף זה חל גם על הודעות זיכוי, חשבוניות עצמיות, חשבוניות 1 (ללקוח פלסטיני), רשימונים ומסמכים אחרים.

2)       חשבוניות מס שהוצאו ללקוחות, ואשר סכומן לפני מע"מ פחות מ- 5,000 ש"ח, ניתן לדווח ברשומה מרכזת אחת או יותר.

3)       בדיווח של חשבוניות תשומה חובה לפרט את כל חשבוניות המס שעל פיהן דורש העוסק ניכוי מס תשומות, לרבות "מסמך אחר" שאישר המנהל לפי סעיף 38(א), רשימוני יבוא, חשבוניות שהתקבלו מספק פלסטיני- P וחשבוניות עצמיות, למעט חשבוניות שסכום המע"מ הכלול בהן אינו עולה על 300 ש"ח לחשבונית. חשבוניות שסכום המס הכלול בהן נמוך מ- 300 ש"ח לחשבונית ניתן לכלול במסגרת רשומה קופה מרוכזת.

יובהר כי החובה לציין על גבי החשבונית שנמסרת ללקוח את מספר הרישום של הלקוח לצורכי מע"מ, תחול מיום ה- 1.1.2014. יחד עם זאת, רשות המיסים ממליצה לציין נתון זה כבר היום.

 

מועד הדיווח

בשנים 2010 עד 2013 (כולל) מועד הדיווח של הדוח המפורט המוגש ע"י העוסק הינו עד 15 ימים ממועד הגשת הדוח התקופתי על פי דין. יחד עם זאת, בשנים 2012 ו-2013 עוסק שיבחר להגיש דוח מפורט במקום דוח תקופתי, יהיה רשאי להגישו ולשלם את המס הנובע ממנו עד ליום ה- 22 לחודש.

 

אופן הגשת הדיווח:

  1. הדיווח המפורט יוגש באופן מקוון בלבד. לא יתקבלו בשום מקרה דיווחים ידניים או דיווחים שיוגשו על גבי דיסקטים או תקליטורים.
  2. ניתן להגיש את הדיווח באחת מהדרכים הבאות:
    1. באתר האינטרנט של רשות המיסים, באחת משתי הדרכים:

א)      שידור קובץ שהופק במערכת החשבונות.

ב)      הזנה ידנית של חשבוניות עד 100 רשומות של עסקאות ועד 100 רשומות של תשומות – סה"כ עד 200 רשומות.

    1. באמצעות מייצג המקושר לשע"מ – דרך שע"מ- נט.

·              תיקון פרטים שגויים של חשבוניות שנכללו בדוח ניתן לביצוע בדוח מתקן.

  1. הדו"ח המפורט יוגש כשהוא חתום בחתימה אלקטרונית מאושרת.

 

התשלום

תשלום הדו"ח יבוצע, כמו היום, עם הגשת הדוח התקופתי.

עוסק שיבחר להגיש דוח מפורט במקום דוח תקופתי, יוכל לעבור ישירות למסך שידור הדוח התקופתי מיד לאחר קבלת הודעה על קליטה של הקובץ, ולבצע את התשלום באינטרנט בהתאם להנחיות.

 

דוחות להחזר

עוסק שחייב בהגשת הדיווח המפורט, אשר זכאי לפי הדוח להחזר, יגיש את הדוח המפורט במקום הדוח התקופתי ודוח 874 המוגשים כיום בתחנה בצירוף הדוח להחזר.

לגבי חשבוניות תשומה, שנכללו בדוח להחזר וסכום המע"מ בהן עולה על 16,000 ש"ח, וכן חשבוניות בגין עסקאות שחייבות ברישום סטטוטורי (נדל"ן, רכב, ציוד מכני וכד'), יש להעביר העתקים של החשבוניות המקוריות למשרד מע"מ האזורי כתנאי לאישור ההחזר.

 

איחוד עוסקים

חובת הדיווח המפורט של איחוד עוסקים תחום אם אחד או יותר מהעוסקים הרשומים באיחוד עונה על לפחות אחד מהתנאים המפורטים בסעיף 2 להוראה זו. הדיווח יוגש ע"י מי שנרשם כנציג איחוד העוסקים או השותפות.

 

מוסדות ללא כוונת רווח ומוסדות כספיים

יהיו חייבים בהגשת דיווח מפורט הנוגע לתשומותיהם בלבד.

א.      מלכ"רים אשר מחזורם השנתי לשנת 2010 גבוה מ-20 מיליון שקלים.

ב.      מוסדות כספיים שמחזורם השנתי לשנת 2010 גבוה מ- 4 מיליון ש"ח.

"מחזור" לעניין מלכ"ר, ייקבע בהתאם להגדרת "מחזור" בהוראות מס הכנסה (ניהול פנקסי חשבונות על ידי מוסד), התשנ"ב-1992.

 

הקצאת מספרי חשבוניות:

החל מיום 1.1.2014 תחום חובה על כלל העוסקים המורשים למספר את החשבוניות שיוציאו במספרים שיוקצו ע"י רשות המיסים.

 

 

לקישור להוראת הביצוע המלאה – לחץ כאן!

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי