• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי מקרקעיןכללים ומאמרים במיסוי מקרקעיןמהפכה בנוהל ערר על שומת מיסוי מקרקעין

מהפכה בנוהל ערר על שומת מיסוי מקרקעין

26.02.2012

מהפכה בנוהל ערר על שומת מיסוי מקרקעין

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 14.2.2012 הגישה הממשלה לכנסת הצעת חוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) (תיקון מס' 73) (בית דין לעררים), התשע"ב- 2012, לפיה יבוטלו "ועדות הערר מס שבח" שדנו עד היום בעררים על שומות מנהלי מיסוי מקרקעין ובמקומם יישבו בערערים אלו רק שופטים מקצועיים מבית המשפט המחוזי, בהרכב של דן יחיד, במקום הרכב של שלושה כפי שהיה עד היום.

בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה), התשכ"ג-1963 (להלן: "החוק"), קובע סעיף 88 כנוסחו היום, כי על החלטת המנהל בהשגה על הודעת שומה ניתן לערור לוועדת ערר. בהצעת החוק מוסבר, במהלך השנים שבהן פועלות וועדות הערר, נשמעה ביקורת רבה על הרכב הוועדות ועל אופן התנהלות הדיונים בהם.

ערעורים על החלטת פקיד השומה לפי סעיף 152(ב) לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש], התשכ"א-1961 (להלן: "פקודת מס הכנסה"), נדונים לפני דן יחיד בבית משפט מחוזי, בהתאם להוראות סעיף 154 לפקודת מס הכנסה. כך גם ערעורים על החלטות מנהל מע"מ לפי סעיף 83 לחוק מס ערך מוסף.

מוצע כי באופן דומה, הואיל והסוגיות הנדונות לפני ועדת הערר דומות במורכבותן לסוגיות הנדונות לפני בית המשפט המחוזי בפני שופט מין המניין כדן יחיד בענייני מס הכנסה ומסך ערך מוסף, ייקבע כי עררים לפי חוק מיסוי מקרקעין יידונו אף הם לפני הרכב דומה.

על כן, מוצע לשנות את הרכב ועדת הערר, כך שלא תהיה מורכבת משלושה, אלא מדן יחיד שהוא שופט מכהן של בית משפט מחוזי, ולדרישת הנהלת בתי המשפט גם שופט בדימוס של בית משפט כאמור. בהתאמה לכך, מוצע לשנות את שם הוועדה ואת כל ההפניות אליה בחוק מ-"וועדת ערר" ל"בית דין לעררים".

זכות הערעור על החלטת בית הדין לעררים תהיה בזכות לבית המשפט בעליון, בהתאם להוראות חוק בתי המשפט.

מוצע לקבוע הוראת מעבר שתקבע, כי ערר תלוי ועומד ערב תחילתו של חוק זה לפני ועדת ערר שמונתה לפי סעיף 89 לחוק העיקרי כנוסחו ערב תחילתו של חוק זה ושבעלי הדין טרם החלו להציג בו את ראיותיהם, יועבר לבית הדין לעררים כמוצע בחוק זה. במקרה כזה, יהיה בית הדין לעררים רשאי להמשיך לדון בערר מן השלב שאליו הגיעה ועדת הערר.

לעומת זאת, במקרה שבו החלו בעלי הדין להציג את ראיותיהם בערר לפני ועדת הערר קודם לתחילתו של חוק זה, תמשיך ועדת הערר לדון בערר לפי הוראות החוק העיקרי כנוסחן ערב תחילתו של חוק זה.

 

לקישור להצעת החוק המלאה – לחצו כאן!

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני