• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהארכות להגשת דוחות מס הכנסה לשנת המס 2011

ארכות להגשת דוחות מס הכנסה לשנת המס 2011

14.06.2012

ארכות להגשת דוחות מס הכנסה לשנת המס 2011

רשות המיסים בישראל

רשות המיסים פרסמה את נוהל מתן ארכות להגשת דוחות שנתיים של יחידים, חברות ומלכ"רים לשנת המס 2011, כדלקמן:

1.       כבעבר, הסדר הארכות, מתייחס לשני סוגי מייצגים:

·          מייצגים מקושרים המשדרים את הדוחות השנתיים ישירות למחשב שע"ם.

·         מייצגים שאינם משדרים את הדוחות כאמור.

1.1.   מדידת מספר הדוחות ששודרו לעניין מתן ארכות כאמור תמשיך להיערך על פי דוחות ששודרו על ידי המייצג באמצעות מחשב שע"ם בלבד.

1.2.   דו"ח ששודר באמצעות האינטרנט, לא יזכה את המייצג בארכה כמייצג משדר, אלא הדו"ח ייחשב ככזה שהוגש ידנית (ללא שידור).

2.       טבלה מרוכזת של ארכות

שיעורי מכסות הדוחות שיש להגיש או לשדר ולהגיש, לצורך העמידה בהסדר הארכות למייצגים לשנת המס 2011, זהים לכללי ההסדר לשנת המס 2010.

להלן טבלה מרכזת של עיקרי הנוהל, תוך פירוט תאריכי השלבים במהלך ואחוז ההגשה הנדרש:

 

 

סוג הנישום

 

 

 

יחידים

 

חברות

 

שלב

מייצג שאינו משדר דוחות

מייצג המשדר דוחות *

מייצג שאינו משדר דוחות

מייצג המשדר דוחות * *

א

28.6.2012 – 45%

28.6.2012- 15%

31.7.2012- 30%

31.7.2012- 20%

ב

31.7.2012- 85%

30.8.2012- 35%

29.11.2012- 70%

29.11.2012- 50%

ג

30.8.2012- 100%

29.11.2012- 100%

31.1.2013- 100%

28.2.2013- 100%

 

* שידור דו"ח באמצעות מחשב שע"מ בלבד ולא באמצעות אתר האינטרנט של רשות המיסים.

** לא כולל דוחות של מלכ"רים וחברות משפחתיות (לגביהם יערך חישוב לפי האחוזים שנקבעו למייצג שאינו משדר דוחות חברות).

3.       אופן מדידת הארכות במקרים מיוחדים:

תיקים שאינם מופחתים מהמונה ומהמכנה לצורך מדידת הארכות

תיקים בהם מתקיים אחד מהאלה לא יקבלו ארכות במהלך האוטומאטי, אפילו אם המייצג עמד במהלכי הארכות:

-          לא הוגשו דוחות באחת משתי השנים הקודמות, לגביהם היה חייב בהגשה.

-          תיקים בהם קיימות שומות "04".

-          תיקים שקיים בהם קנס מינהלי שלא שולם.

-          תיקים הנמצאים בהליך פלילי.

-          הדוחות בשתי השנים שקדמו לשנת המס, הוגשו יותר מ-30 יום אחרי תאריך הארכה שניתנה לתיק.

לתשומת ליבכם, בשאילתא- IDOM  תת שאילתא 6, ניתן לצפות ברשימת התיקים שבהתאם למבחנים המנויים לעיל, לא זכאים במועד המדידה לארכה בלב מקרה, ללא קשר למייצג.

4.       עיצום כספי

4.1.   בסעיף 195 לפקודה, מוגדר קנס בגין איחור בהגשת דו"ח "מקוון", ליחיד החייב בדו"ח. קנס זה נקרא "עיצום כספי".

4.2.   בהתאם לחוק מוטל העיצום הכספי על כל חודש פיגור בהגשת הדוח השנתי המקוון לשנת 2011, ליחיד. יחיד המחוייב בעיצום כספי כאמור נדרש לשלם אותו תוך 30 יום. לחילופין, הוא רשאי להגיש השגה בכתב תוך 30 יום, מיום קבלת ההודעה על העיצום.

4.3.   על מנת להימנע מהטלת עיצום כספי, מתבקש כל מייצג לבדוק לפני הגשת כל דו"ח האם היחיד חייב בדו"ח "מקוון" או לא.

4.4.   יש להדגיש כי במסגרת פעילות אכיפת חובת הגשת דוח מקוון ליחיד לשנת המס 2010 נקבע כי יחיד החייב בדוח "מקוון", שהגיש דוח "ידני" או שהגיש גרסת דוח "מקוון" לא מעודכנת, יבוטל אישור קבלת הדוח ויראו את היחיד כאילו לא הגיש דוח. יחיד זה יקבל מכתב בנושא, בו יצוין כי הוא חייב בשידור והגשת דוח "מקוון".

4.5.   אישור ההגשה לדוח שהוגש באופן "ידני" שבדיעבד הסתבר שהיה אמור להיות מוגש "מקוון"- יבוטל.

דוח זה יוותר עם תאריך ארכה קודם, ולכן, ייתכן שהגשת הדוח ה"מקוון" תהיה לאחר מועד הארכה- במקרה זה יוטל עיצום כספי.

5.       במטרה לסייע למייצגים יהיו משרדי השומה פתוחים לקבלת דוחות במועדים שיוגדרו כדוגמת יום ה' ה- 31.5.2012 ומועדים נוספים שיפורטו בהוראת הביצוע.

בשונה משנים קודמות הארכת שעות הפעילות תהיה עד השעה 18:30 ובלבד.

6.       פניות למרשם המייצגים

6.1.   בירורים לגבי ארכות מרוכזות יטופלו במרשם המייצגים במחלקת שירות ישיר, שבחטיבת "שירות לקוחות".

6.2.   אחרי כל מועד מתבקש כל מייצג לבדוק האם עמד במכסה או לא.

מייצג שעמד במכסה ומסיבות כלשהן לא נרשמה ארכה ליתרת לקוחותיו מתבקש לפנות למרשם המייצגים בהתאם למספרי הטלפון או הפקס הרשומים להלן.

6.3.   בירורים לגבי ארכות נטרול דוחות ללא פעילות

במקרים חריגים בהם דוחות לא נלקחו בחשבון במניין הדוחות שהוגשו והמייצג סבור שיש מקום לכלול אותם ככאלה, ניתן לפנות לחטיבת שירות לקוחות- מחלקת שירות ישיר- מרשם המייצגים.

כך לדוגמא, יודגש כי במקרים בהם יש נכסים או התחייבויות במאזן, ישקל בחיוב ניטרול התיק, מהתיקים המוגדרים ככאלה בהם אין פעילות עסקית.

6.4.   ניתן לפנות טלפונית בימים א'-ה' בין השעות 10:00-13:00, במספרי הטלפון הבאים:

גב' בטי קורנפלד, מרכזת מרשם המייצגים- טל'- 02-5019406 פקס: 02-6303199, 02-5019395

גב' ליזי אלנקווה- 02-5019401

גב' מיכל זבריקו- 02-5019366

גב' חנה תורג'מן- 02-5019360

זת מרשם המייצגים- טל'- 02-5019406 פקסזן, ישקל בחיוב ניטרול התיק, מהתיקים המוגדרים ככאלה בהם אין פעילות עסקית.מח

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי