• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהחוק מס מעסיקים חל גם על תושב ישראל הנמצא באזור

חוק מס מעסיקים חל גם על תושב ישראל הנמצא באזור

05.08.2012

חוק מס מעסיקים חל גם על תושב ישראל הנמצא באזור

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 4.7.2012, קבע ביהמ"ש העליון בע"א 4384/10 נתיבות דרור נגד פקיד שומה ירושלים 2, כי הכנסתו של אזרח ישראלי שהופקה ונצמחה באזור יראו אותה כהכנסה שהופקה או נצמחה בישראל".

  1. המערערת היא מכינה קדם צבאית הפועלת בישוב תלם בדרום הר חברון. המערערת רשומה כעמותה בישראל לפי חוק העמותות, התש"ם-1980,רשומה כמלכ"ר על פי חוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975.

העמותה עתרה לבית המשפט המחוזי בערעור לפי סעיף 160(ג) לפקודת מס הכנסה [נוסח חדש] (להלן: פקודת מס הכנסה), בטענה אחת, ולפיה על המשיב להחזיר לה מס מעסיקים ששולם על ידה בשנים 2007-2004, באשר לטענתה, חוק מס מעסיקים, התשל"ה-1975 (להלן: החוק או חוק מס מעסיקים) אינו חל באזור יהודה ושומרון (להלן: האזור).

בית המשפט המחוזי דחה על הסף את הערעור, מן הטעם שבע"א 9163/08 המועצה האזורית בקעת הירדן נ' פקיד שומה עפולה (להלן: עניין בקעת הירדן), נקבע כי החוק חל גם על תושב ישראל הנמצא באזור.

  1. חוק מס מעסיקים לא כולל אמנם הוראה מפורשת המחילה אותו באזור, אך יש מקום להחילו על המערערת, כמו גם על אזרחי ישראל תושבי האזור, מכוח הוראת פקודת מס הכנסה. סעיף 3א(ב) לפקודת מס הכנסה קובע כי "הכנסתו של אזרח ישראלי שהופקה ונצמחה באזור יראו אותה כהכנסה שהופקה או נצמחה בישראל", ואזרח ישראלי מוגדר בסעיף כאזרח או תושב או תאגיד שאזרח ישראלי הוא בעל שליטה בו. סעיף 1(1) לחוק מס מעסיקים קובע כי "בחוק זה – תהא לכל מונח המשמעות שיש לו בפקודת מס הכנסה.
  2. לא בכדי חוק מס מעסיקים הוא חוק קצר המונה שלושה סעיפים אופרטיביים בלבד, בהיותו חוק היונק את חיותו מהוראות פקודת מס הכנסה. פרשנות תכליתית של הוראת סעיף4 לחוק מעסיקים מזרימה אפוא אל תוך החוק את הוראת סעיף 3א לפקודה לעניין התחולה על אזרח ישראלי באזור.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי