• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהמיסוי רווחים לא מחולקים של חברות ארנק וחברות החזקה

מיסוי רווחים לא מחולקים של חברות ארנק וחברות החזקה

16.10.2012

מיסוי רווחים לא מחולקים של חברות ארנק וחברות החזקה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

חברות שהרווחים שלהן נצברים באמצעים פיננסיים, צפויות לשלם מס על רווחיהם הלא מחולקים. מדובר בעיקר בחברות שהוקמו על ידי עצמאים ושכירים משנת 2002 ואילך כדי להימנע מתשלום דמי ביטוח לאומי על הרווחים וכדי לשלם על הרווחים רק מס חברות, במקום מס שולי רגיל.

ההערכה מדברת על קיומן של כ- 100,000 חברות כאלו של רופאים, אדריכלים, מנהלי מכירות וכספים, עורכי דין, רואי חשבון, סוכני ביטוח ועוד. חברות אלו מאופיינות בכך שהכנסותיהם מתקבלות בחברה ונצברות בה, למעט, שכר בסיסי המשולם לבעל החברה עבור שירותיו לחברה. באופן זה הרווח שנשאר בחברה חייב רק במס חברות (25%) ופטור ממס דיבידנד (30%) ומביטוח לאומי (16%). כלומר, חברה כזו משלמת פחות ממחצית המס החל על יחיד שרווחיו זהים.

 ועדת טרכטנברג המליצה על הקמת ועדת בדיקה שתיתן המלצות ספציפיות לעניין חברות אלו. ועדה כזו אכן מונתה על ידי שר האוצר שביקש לבחון את היבטי המס הכרוכים בהתאגדותם של יחידים ב"חברות הארנק" והקמת חברות החזקה פרטיות תוך שמירה על עקרון "השקילות המיסויית". בראשות הוועדה עומד מנהל רשות המסים דורון ארבלי וכמו כן נמנים על חבריה פרופ' יוג'ין קנדל - יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, אבי ליכט - המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, פרידה ישראלי - מינהל הכנסות המדינה, גל הרשקוביץ- הממונה על התקציבים וחברים נוספים מרשות המסים.

מפרסומים ראשונים עולה כי הוועדה סבורה שיש מקום למסות את הרווחים הבלתי מחולקים שנוצרו בחברות הארנק ובחברות ההחזקה באופן שוטף, מידי שנת מס.

הוועדה גיבשה שתי חלופות אפשריות למיסוי חברות הארנק וחברות ההחזקה הפרטיות:  

  • האפשרות הראשונה, מתמקדת במיסוי חברות מעטים שהן "חברות ארנק" ו"חברות החזקה פרטיות" באופן הבא:

"חברות ארנק" - חיוב במס של בעלי המניות היחידים בגין מחצית מרווחי חברות הארנק שלא חולקו במהלך שנת המס.

"חברות החזקה פרטיות" - חיוב במס של בעלי המניות היחידים בגין מחצית מהרווחים הפאסיביים שנצמחו בחברות ההחזקה הפרטיות ולא חולקו במהלך שנת המס.

  • האפשרות השנייה היא לחייב את כלל החברות, שהן בעלות אחוז רווחיות גבוה ולא חילקו דיבידנדים משמעותיים, בתשלום ריבית בגובה שבין 4% ל- 8%, בגין סכום המס הנובע מהרווחים הבלתי מחולקים של החברות.

יצוין כי על פי כתב המינוי, הוועדה בוחנת גם את אופן מיסוי האופציות לעובדים. סיום עבודת הוועדה צפוי בזמן הקרוב ומייד לאחר מכן יוגשו המלצותיה לשר האוצר.

מייד לאחר שיגובשו ההמלצות הסופיות של הועדה והקריטריונים לתשלום המס, כדאי יהיה לבדוק מה האפשרויות שיינתנו להימנע מחיוב המס על חברות אלו. כגון: השקעות הנכסים לא פיננסים וכדומה.

ביום 14.10.2012 רואיין עו"ד ורו"ח רמי אריה בתוכניתו של גבי גזית ברדיו FM103 בעניין "חוק הרווחים הכלואים"   ו-  "מיסוי חברות הארנק". להאזנה לראיון המלא לחץ כאן.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי