• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהכספי גניבה הם הכנסה חייבת במס

כספי גניבה הם הכנסה חייבת במס

13.01.2013

כספי גניבה הם הכנסה חייבת במס

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

גנב סופו לשומת מס ולתשלומי מס על הכספים שגנב. כך נקבע בבהמ"ש בעניין עמי כהן (עמ"ה 1323/08 עמי כהן נגד פקיד שומה כפר סבא מיום 20.12.12). בהמ"ש קבע כי כספים שנגנבו באופן שיטתי במהלך תקופה, הם הכנסה חייבת במס ולכן צדק פקיד השומה כשהוציא שומת מס לגנב, כהכנסה "מעסק" או "משלח יד".

מדובר ברואה חשבון שהורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בכך שהשתמש בהמחאות בלנקו של לקוחותיו, כדי לשלם תשלומים לרשויות המס עבור חובות של לקוחות אחרים או תשלומים שהוא עצמו חב בהם, שלא בידיעתם של מושכי ההמחאות. בדרך זו שלח הנאשם את ידו בכספי הלקוחות שמשכו את ההמחאות בסכום של מעל מיליון ומאה אלף ₪". הוא נדון לחמש שנות מאסר בפועל ולקנס כספי של 750,000 ש"ח.

פקיד השומה קבע כי יש לחייב במס את כל הסכומים שצוינו בכתב האישום ובגזר הדין המסתכמים בסך של כ- 5 מיליון ש"ח כ"הכנסה חייבת" שלא דווחה על ידי המערער בשנות המס 2001‑2003. המערער חלק על השמטת הכנסות בגין שימוש בהמחאות של לקוחות בטענה שסכומים אלו לא הגיעו לידיו. לדבריו מסר למפקחת המס פרוט בגין ההמחאות עם הסבר לאן כל המחאה הוגשה ומי הנהנה ממנה. לטענתו 99.5% מן השקים שולמו עבור אחרים.

המערער טען כי כתב האישום וגזר הדין עושים אבחנה ברורה בין סכומים שהמערער גנב ושהגיעו לידיו, לגביהם הורשע המערער גם בעבירות של השמטת הכנסות לפי סעיף 220 לפקודה (אישום חמישי), לבין עבירות שכל כולן התמצו בפעולות הגניבה עבור אחרים.

בהמ"ש לא קיבל את טענת המערער לפיה אין בכתב האישום השישי ו/או בגזר הדין תימוכין ל"השמטת הכנסות". מהאמור בכתב האישום השישי עולה שהמערער שילם את חובותיו ואת חובות אשתו וחברות שבשליטתו באמצעות ההמחאות. בהמ"ש ציין כי המערער לא צירף ראיות שיש בהן כדי להוכיח שהלקוחות שאת חובותיהם פרע באמצעות המחאות אלה לא החזירו לו סכומים אלה במזומן או בדרך אחרת.

בהלכת רפאל מגיד בבהמ"ש העליון נקבע כי הכנסות מגניבה ייחשבו כהכנסה "מעסק" או "משלח יד, ולכן בצדק חויב המערער בשומות מס לתשלום. אלא, אם היה מוכיח כי אכן לא קיבל הכנסות אלו או אולי היו לו הוצאות לקיזוז כנגד הוצאות אלו.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי