• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהנראה שרשות המיסים שינתה את דעתה בעניין הדיווח על בסיס מזומן

נראה שרשות המיסים שינתה את דעתה בעניין הדיווח על בסיס מזומן

16.01.2013

נראה שרשות המיסים שינתה את דעתה בעניין הדיווח על בסיס מזומן

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 14.01.2013 פרסמה רשות המיסים בישראל חוזר מס הכנסה מס' 1/2013 בעניין הגדרת כללי חשבונאות מקובלים לעניין הדוחות השנתיים לפי סעיף 131 לפקודת מס הכנסה. נראה כי בחוזר זה מקבלת רשות המיסים בעקיפין את דעתנו בעניין הדיווח על בסיס מזומן לחברות שירותים, כדלקמן:

1. סעיף 131 לפקודת מס הכנסה (נוסח חדש), התשכ"א- 1961 (להלן: "הפקודה" או "פקודת מס הכנסה"), קובע הוראות לגבי אוכלוסיית החייבים בהגשת דוח על ההכנסות לפקיד השומה, וכן קובע הוראות לגבי הפירוט הנדרש במסגרת הדוח על ההכנסות (לרבות צירוף מאזן ודוח רווחו והפסד, וכו'), והוראות רלוונטיות נוספות. בתוך כך נקבע במסגרת הוראות הסעיף האמור כי דוח של חבר בני אדם שהייתה לו הכנסה בשנת במס, יהיה מאושר בידי רואה חשבון כמשמעותו בחוק רואי החשבון, תשט"ו- 1955.

2. לאור השינויים שחלו בשנים האחרונות בכללי החשבונאות השונים, ולאור העובדה שהמונח כללי חשבונאות מקובלים לא הוגדר בפקודת מס הכנסה, עולה השאלה מהם כללי החשבונאות המקובלים לעניין הדוחות השנתיים ופי סעיף 131 לפקודה ?

3. עמדת רשות המיסים היא שכללי החשבונאות המקובלים (לעניין הדוחות הכספיים המוגשים לפקיד השומה), הם תקני חשבונאות ישראליים (תקנים שפורסמו ע"י המוסד הישראלי לתקינה חשבונאית (למעט תקן 29) וכן גילויי דעת שפורסמו ע"י לשכת רו"ח) או תקני דיווח כספי בין לאומיים (IFRS) או תקן דיווח כספי בינלאומי לישויות קטנות ובינוניות (s'IFRS FOR SME), לפי בחירת הנישום, ובלבד שבחירה זו תיושם באופן עקבי.

4. על אף האמור לעיל ולאור הפרקטיקה שנצברה בנושא כללי חשבונאות מקובלים, במקרים חריגים שיפורטו להלן, תקבל רשות המיסים כדוח חשבונאי שנתי, גם דוחות חשבונאיים הערוכים לפי כללי חשבונאות מקובלים בארה"ב או תקני דיווח כספי בין- לאומיים כפי שאומצו ע"י האיחוד האירופאי או כללי חשבונאות אחרים הנדרשים באותה מדינה (מחברות הנסחרות בבורסה באותה מדינה) או כללי חשבונאות שנקבעו בהתאם לדרישת חוק/ רגולטור מקומי בישראל, לפי העניין, והכל כפי שמפורט בנספח א' לחוזר זה.

בהמשך החוזר האמור מיום 14.1.2013 מבהירה רשות המיסים כי:

"אין באמור לעיל, בכדי להוות עמדה ביחס לעריכת דוח ההתאמה לצורכי מס. דוח ההתאמה לצורכי מס יערך בהתאם להוראות דיני המס, ויתאים את הרווח החשבונאי להכנסה החייבת או להפסד לצורכי מס".

לדעתנו, הבהרה זו של רשות המיסים, מסייגת את החוזר הקודם מיום 25.7.2012 שהוצא בעניין הדיווח על בסיס מזומן לחברות שירותים משנת 2012 ואילך. חוזר זה מבהיר ומדגיש כי קיימת אבחנה ברורה בין הדוחות הכספיים המוגשים לפי כללי חשבונאות מקובלים לבין חישוב ההכנסה החייבת במס, הנערך לפי דיני המס שהם מקובלים ונהוגים בישראל מימים ימימה, לרבות הדיווח הלגיטימי על בסיס מזומן לחברות שאין בהן מלאי מהותי, כפי שנקבע בפסיקת בית המשפט העליון שפורטה בחוות דעתנו הנרחבת שפורסמה בנושא זה.

בנוסף, מציין החוזר הנוכחי כי כאשר הנישום עורך את דוחותיו הכספיים בשפה האנגלית, ניתן להגיש לפקיד השומה את הדוחות הכספיים בשפה האנגלית ובלבד שיצורף תרגום מלא לעברית של הביאורים לדוחות הכספיים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי