• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסההעברת כספים לבעלים ללא החזר נחשבת כדיבנדנדים

העברת כספים לבעלים ללא החזר נחשבת כדיבנדנדים

24.02.2013

העברת כספים לבעלים ללא החזר נחשבת כדיבנדנדים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 30.01.2013 קבע בית המשפט המחוזי בירושלים בע"מ 33277-12-10 שמואל לוי נגד פקיד שומה ירושלים, כי מתן הלוואות ללא תנאי החזר, יכולה להיחשב כתשלום קבוע שהינו הכנסה של המקבל, כדלקמן:

1.       המערערת העוסקת בייזום נדל"ן מחזיקה בשלוש חברות שהתאגדו בהונגריה ביוזמתה לביצוע פרוייקט נדל"ן במדינה זו. המערערת העבירה לחברות הלוואות שקיבלה מבנקים.  

2.       בהסכם ההלוואה נכתב כך: "מובהר, שאמבסדור משכה זה מכבר מ- SLP . כ'העברה סופית של כספים ללא התחייבות השבה׳, ומוסכם שאמבסדור לא תהיה מחויבת להשיב סכום זה ל-.SL Properties Kft ".

3.       מסעיף זה עולה ברורות כי המערערת התייחסה לכספים שהתקבלו אצל החברות האחיות ככספים שהתקבלו על ידה. כן עולה כי המערערת וויתרה לחברות האחיות על החזר ההלוואות.

4.       ההלכה היא כי משיכות בעלים אשר להשיבן לחברה, דינן כדין "הכנסה" בידי המושך (ראו עמ"ה (ת"א) 171/97שמואל נ׳ פ"ש תל- אביב 1,7.12.03). כמו כן, "הלוואה" לצמיתות הניתנת על ידי חברה לבעל מניות בה - כבמקרה זה, בו ניתנו כספים למערערת באמצעות החברות האחיות - מן הדין לראות בה ריווח שבפירות (ע"א  416/65ורוק).

5.       לטענת המערערים, חלק מההלוואות הוחזרו, ומכאן נתבקש להסיק כי מדובר בהלוואות של ממש ולא בסכום שהוסכם כי הוא יישאר בידי החברות האחיות (או המערערת).

6.       אך לדעת בהמ"ש בצדק טען ב"כ פקיד השומה כי גם אם היו החזרים כאלו או אחרים, בסופו של יום במהלך השנים, חובן של החברות האחיות למערערת אך הלך וטפח. ההלכה היא כי סיווג תקבול נקבע לפי מהותו הכלכלית ולא על יסוד כינויו בפי הצדדים, ובחינתו של התקבול תעשה על פי מכלול נסיבות העניין (ע"א 468/01 חטר ישי).

7.       בנסיבות העניין כאמור, מכלול הנסיבות, והצהרתה המפורשת של המערערת במסגרת הסכם הסינדקציה מלמדות כי מדובר בהעברת כספים שאינם צריכים להיות מושבים למערערת, כך שגם אם הכספים סווגו בתחילה כהלוואה, בסוף הדרך מחילת ההלוואה דינה כדיבידנד לכל דבר ועניין.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי