• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהזקיפת הוצאות חברה כמשיכות בעלים

זקיפת הוצאות חברה כמשיכות בעלים

04.03.2013

זקיפת הוצאות חברה כמשיכות בעלים  

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 15.1.2013 קבע בית המשפט המחוזי מרכז בע"מ 30422-11-10 אלדעאדלה נגד מס הכנסה פקיד שומה רמלה, כי בעקרון יכולה לעמוד לפקיד השומה הסמכות לזקוף הכנסות לבעלים, בשל הוצאות החברה- אם הבעלים הוא שמשך בפועל את הסכומים האמורים, כדלקמן:

1. פקיד שומה טען כי יתרת הלקוחות החייבים המדווחת במאזני המערערת, לא משקפת את המצב לאשורו מאחר שהלקוחות העבירו את הכספים לחברה ולא חבו לה דבר. לטענתו, המערער משך לכיסו את היתרות כדיבידנד. בבדיקה צולבת שערך פקיד השומה עם ספרי הלקוחות, נמצא כי יתרת חובות הלקוחות הנטענת נפרעה למעשה באותה שנת מאזן.

2. המערערים טוענים שגם אם יתרת הלקוחות בדו"ח הכספי של החברה איננה נכונה וגם אם נכונה הייתה הערתו של מבקר החשבונות אודות התנהלות חלק מתנועות הכספים של החברה על ידי המערער, הרי שמסקנתו של פקיד השומה כי המערער משך את יתרות הרווחים מהחברה- איננה נכונה.

3. פקיד השומה קיבל את דוחות המערער, כיוון שאלו הוגשו עם הערה לפיה: " חלק מהפעולות בוצעו על ידי מנהל החברה". אין מדובר בהסתייגות מאחר שתוכן ההסתייגות והיקפה נקבע בתקנות 13 ו- 18 לתקנות רואי חשבון (דרך פעולתו של רואה החשבון, התשל"ג- 1973), לפיהן על הסתייגות להיות מפורשת ומפורטת והיא צריכה להבהיר את השפעתה על הדו"ח. לפיכך, לא ניתן לראות את "הסתייגותו" של רו"ח סולטאן בדו"ח כהסתייגות הנדרשת בחוק. המשמעות היא שיש לראות את חוות הדעת שנתן כחוות דעת "חלקה". משמעותה של חו"ד חלקה היא כי הדוחות הכספיים הינם תקינים.

4. מאחר והמערער לא השכיל להוכיח כי החברה הוציאה את עודפי הכספים שנרשמו במאזנה כהוצאות, יש לראות כספים אלה ככספים אותם משך המערער מהחברה ושימושו הפרטי. במילים אחרות, שעה שהמערער לא הוכיח שעשה בכספים שימוש (בכובעו כמנהל) למימון הוצאות החברה- וממילא נמצא כי הם נותרו בידיו. בע"א 10088/09 מוחמד דגמין נגד פקיד שומה באר שבע, שעניינו במע"מ, אך ישים גם בשומות מס הכנסה, נקבע כי בעקרון יכולה לעמוד לפקיד השומה הסמכות לזקוף הכנסות שהן למעשה ההוצאות של החברה. זאת, שלא כתוצאה של הרמת מסך אלא מבוססת על תיאור עובדתי לפיו המערער כמנהל יחיד בחברה ובעל השליטה הוא שמשך בפועל את הסכומים האמורים.

5. בע"מ 521/02 ר.מ. שביט מבנים, קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע, לגבי יתרת עודפים שנמצאו כי המסקנה המתבקשת היא שהכספים נמשכו על ידי בעל המניות בחברה.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי