• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהגניבה מהווה משלח יד החייב במס הכנסה

גניבה מהווה משלח יד - החייב במס הכנסה

30.04.2013

גניבה מהווה משלח יד - החייב במס הכנסה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 24.4.2013 קבע בית המשפט המחוזי מרכז בע"מ 25520-01-11 דמארי ואח' נ' פקיד שומה רחובות, כי העובדה שההכנסה נובעת מעסקה בלתי חוקית, אינה משחררת את מקבלה מחובת תשלום מס, ייתכן כי בכך יש ביסוס מצוין ונכון למלחמה בהון השחור, כדלקמן:

1. ערעור על שומה שהוצאה ע"י פקיד השומה לדמארי המתייחסת לשנות המס 2007 - 2008. דמארי אשר גנבה כספים מ"מכבי שירותי בריאות" טענה כי התנהלות פקיד השומה, אשר חייב אותה במס בגין כספי הגניבה אותם החזירה, הינה חסרת תום לב.

2. דמארי עבדה במחלקת הנהלת החשבונות בקופ"ח "מכבי". בחודש נובמבר 2009 הרשיע בית משפט השלום בתל אביב את דמארי, על פי הודאתה, בעבירה של גניבה בידי עובד בכך שב-33 הזדמנויות גנבה בצוותא יחד עם ענתבי מחשבון מכבי סכום כולל של כ-2.4 מיליון ₪, אותו חילקו דמארי וענתבי ביניהם.

3. בתאריך 8.3.10 נחתם הסכם פשרה בין דמארי וענתבי לבין מכבי. במסגרת הסכם הפשרה הגיעו הצדדים להסכמות לפיהם דמארי תחזיר למכבי את סכום הגניבה לרבות ריבית והפרשי הצמדה בסך של 1,054,000₪, ואכן, דמארי החזירה למכבי את כספי הגניבה.

4. בתאריך 12.12.10 הוציא פקיד השומה לדמארי שומה בצו לשנים 2008 - 2007 והוסיף להכנסת דמארי סך של 1,223,717 ₪ (סכום קרן הגניבה), כהכנסה מכוח סעיף 2(2) לפקודת מס הכנסה.

5. בהמ"ש קבע כי הפקודה אינה מתנה את המיסוי בחוקיות מקור הכנסה או בחוקיות הפקתה. אין הבחנה בין מיסוי הכנסה חוקית לבין מיסוי הכנסה לא חוקית ופעילות פלילית כמו גניבה, שוד וסחיטה עשויה להיות לא רק עבירה פלילית שעונשה בצידה כי אם גם עסק או משלח יד כמשמעותם בפקודה.

6. הפסיקה הכירה בכך שהכנסה מעסקה בלתי חוקית אינה משחררת את מקבלה מתשלום מס. כך לדוגמה, נקבע בפס"ד מחוזי, עמ"ה 923/62, וסרמן אטלה ני פקיד השומה קבע בית המשפט באשר לרווחי פרוצה, כי אין אדם יכול להוציא את עצמו מחבות במס בשל הסתמכות על מעשים רעים שהוא עושה בניגוד לחוק או בניגוד למוסר.

7. בפרשה אחרת שבה הואשם פסיכיאטר בקבלת כספי שוחד ומוסה בגינם, עמ"ה 13/82, ד"ר יצחק פרומקין נאמר:

"העובדה שההכנסה נובעת מעסקה בלתי חוקית, אינה משחררת את מקבלה מחובת תשלום מס ".

8. בהמ"ש דחה את הערעור של דמארי וקבע כי יש למסות אותה על כספי הגניבה ואין לקזז מהם את החזר כספי הגניבה שהוחזרו רק בשנת מס מאוחרת יותר ולכן הם מהווים אירוע מס עצמאי בשנת ההחזר.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי