• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהתכנוני מס מיוחדיםהקלות וזירוז הטיפול בבקשה להחלטה מקדמית לתכנוני מס עתידיים

הקלות וזירוז הטיפול בבקשה להחלטה מקדמית לתכנוני מס עתידיים

05.10.2013

הקלות וזירוז הטיפול בבקשה להחלטה מקדמית לתכנוני מס עתידיים
רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 10.9.2013 פרסמה רשות המיסים הודעה בדבר חידוש בשירות המקוון למייצגים. הגשת בקשה לקבלת החלטת מיסוי מקדמית ומעקב אחר הטיפול בה ייעשו באמצעות האינטרנט, מפסיקים לכתת רגליים. בהמשך למדיניות רשות המיסים לשיפור השירות וצמצום הליכים ביורוקרטיים, השיקה הרשות שירות חדש לקהל המייצגים באתר האינטרנט שלה.

במסגרתו ניתן יהיה להגיש בקשה לקבלת החלטת מיסוי מקדמית באמצעות האינטרנט וכן לעקוב אחר שלבי הטיפול בה. החלטת מיסוי מקדמית הינה החלטה בנוגע לחבות המס, תוצאות המס או ההשלכות על חבות המס, בשל פעולה שביצע מבקש החלטת המיסוי או בשל הכנסה, רווח, הוצאה או הפסד שהיו לו. החלטת מיסוי ניתנת ע"י המוסד להחלטות מיסוי באותם מקרים בהם לא ברורה חבות המס או תוצאת המס של פעולה וזאת קודם לביצוע הפעולה ולעיתים אף לאחריה.

השירות החדש מאפשר להגיש בקשה להחלטת מיסוי מקדמית באמצעות האינטרנט בצורה קלה וידידותית, ולראשונה, אף יתאפשר לצרף את כל המסמכים הנלווים הנדרשים. השירות החדש, יזרז את הטיפול בבקשה ויקצר את זמני ההמתנה לקבלת החלטה, ואף יאפשר למגיש הבקשה לעקוב אחר שלבי הטיפול, לעמוד בקשר עם הגורם המטפל בבקשתו ולצרף מסמכים נוספים שיידרשו במהלך הדיונים.

בשלב זה, השירות החדש יפתח למייצגים בלבד ( עו"ד, רו"ח, יועצי מס) להם ייפוי כוח לייצוג הלקוח בבקשה. בשלב מאוחר יותר, לאחר בחינת היקפי השימוש ויעילותו, תיבחן פתיחת השירות לציבור הרחב. במקביל, ניתן להגיש בקשה להחלטת מיסוי, שלא באמצעות האינטרנט, למוסד להחלטות מיסוי, דרך מנחם בגין 125, קריית הממשלה, תל אביב.

אנו מברכים על פתיחת מסלול זה לקבלת החלטות מיסוי אשר יקל מאד על מתכנני המס לדעת את עמדת רשות המיסים בדבר חבות המס שתחול בשל פעולה מתוכננת.

עם זאת, חשוב לזכור כי ראוי להגיש את הבקשה להחלטה מקדמית באופן המפרט את מלוא עובדות העניין ואת הנימוקים המקצועיים בחקיקה ובפסיקה להחלטה המבוקשת, גם היא מוגשת באמצעות האינטרנט כאמור. כך יקל יותר לקבל אישור להחלטה המבוקשת בבקשה וכך היא גם תעמוד במבחן אמת בפני פקיד השומה בעתיד כהחלטת מיסוי רלבנטית ומחייבת.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני