• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותחובת גילוי מסמכים הדדית במסגרת ערעורי מס

חובת גילוי מסמכים הדדית במסגרת ערעורי מס

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  05.02.2014

חובת גילוי מסמכים הדדית במסגרת ערעורי מס
רמי אריה , עו"ד ורו"ח

ביום 31.10.2013 קבע בית המשפט המחוזי תל אביב בעמ"ה 55419-01-12 בנימין שטינמץ נ' פקיד שומה גוש דן כי יש לעכב את גילוי המסמכים שבידי פקיד השומה עד להשלמת גילוי המסמכים והנתונים שדרש פקיד השומה מבני שטינמץ.

במכתב מיום 12.3.2012 פנה שטינמץ אל פקיד השומה בבקשה לגילוי ועיון במסמכים במסגרתה התבקש פקיד השומה לגלות לשטינמץ את כל המסמכים, התיעוד, העדויות, התחשיבים, הפרוטוקולים, החישובים, הראיות והתרשומות שברשותו או בשליטתו ואשר הינם רלבנטיים לכל מחלוקות המס שביניהם במסגרת הערעורים שלעיל. בנוסף ביקש שטינמץ לגלות לו פרטים על צווים ו/או הסכמי שומה שנערכו בנסיבות דומות לסוגיות שבמחלוקת שביניהם, לרבות בקשר עם מיסוי נאמנויות זרות וייחוס הכנסות נאמנויות זרות לנהנים תושבי ישראל.

פקיד השומה השיב, כי נוכח העדר שיתוף פעולה מצד שטינמץ, סבור הוא שאין זה נכון כי הוא יקבל לידיו את כל המסמכים המצויים בידי פקיד השומה קודם למסירת המסמכים, הנתונים וההסברים המבוקשים על ידו. זאת, עקב החשש שלאחר קבלת המסמכים יתאים שטינמץ את גרסתו העובדתית למסמכים שבידי פקיד השומה.

אין מחלוקת כי קיימת חובת גילוי הדדית החלה על כל אחד מבעלי הדין והכל כמפורט ברע"א 291/99 ד.נ.ד. אספקת אבן ירושלים ואח' נ' מנהל מס ערך מוסף. המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלת עיתוי הגילוי בו חייב פקיד השומה נוכח טענתו בדבר העדר שיתוף פעולה מצד שטינמץ.

בהמ"ש קבע כי מקום ששטינמץ  טוען כי "נימוקי השומה בערעור זה נשענים במידה רבה ובלתי שגרתית, על שורת הנחות וספקולציות נסיבתיות ועובדתיות, שחלקן הגדול הוא פרי דמיונו השופע ופרשנותו השגויה של פקיד השומה". יתכבד שטינמץ ויגלה לפקיד השומה את הטעון גילוי כדי להעמיד את פקיד השומה על טעותו.

אי קיום דרישת הגילוי של פקיד השומה במלואה, מאששת את חששו שלפקיד השומה ששטינמץ יתאים את גרסתו לחומר המצוי בידי פקיד השומה אם יגולו לו המסמכים שבידי פקיד השומה קודם להמצאת המסמכים, הנתונים וההסברים שדרש ממנו פקיד השומה, באופן העלול לשבש באופן קשה את עבודת פקיד השומה.

בנסיבות המיוחדות כפי שפורטו לעיל, נראה כי נכון לעכב את גילוי המסמכים שבידי פקיד השומה עד להשלמת גילוי המסמכים והנתונים שדרש פקיד השומה משטינמץ. מדובר ברצון למניעת יתרון לא הוגן במהלך ההליך המשפטי.

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי