• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

הערכות לתום שנת המס 2004

25.11.2004

21 נובמבר 2004

נא לתשומת לבכם

הנדון: עצות ו"טיפים" לתכנון מס

לקראת סיומה של שנת המס 2004

לקראת תום שנת המס 2004, הננו מביאים להלן עצות ו"טיפים" לתכנון מס וחיסכון במס על ההכנסה בשנת המס 2004 כדלקמן:

1. הפקדות לקופות גמל

הניכוי המוכר בגין הפקדות לקופות גמל הינו עד 7% מההכנסה החייבת, אך לא יותר מתקרה של 118,800 ש"ח לשנה (ניכוי מרבי של 8,316 ש"ח).

הזיכוי ממס המוכר בגין הפקדות לקופות גמל ותשלומי פרמיות ביטוח חיים הינו עד לתקרת תשלום שנתית של 5,940 ש"ח.

לפיכך, ההפקדה המרבית השנתית שתזכה בניכוי וזיכוי הנה בסך של 14,256 ש"ח.

חשוב לזכור שסכום זה כולל הפקדות לקופ"ג שבוצעו לאורך כל השנה בשל המפקיד, בן/בת זוגו, ילדיו והוריו.

- אם התשלומים הם בעד קצבה בלבד ועלו על 12% מההכנסה האמורה- מגיע ניכוי נוסף עד ל- 4% מההכנסה.

- אדם שביום 1.1.04 או לפני כן מלאו לו 50 שנה זכאי לניכוי מוגדל של 10.5% במקום 7% .

2. קרן השתלמות לעצמאי

ההפקדה שתזכה במרב ההטבות הינה בשיעור של 7% מההכנסה החייבת, אך לא יותר מתקרה של 211,000 ₪ לשנה. כלומר הפקדה מרבית בסך של 14,770 ₪.

בשל ההפקדה האמורה, יינתן ניכוי לצורכי מס עד 4.5% של 9,495 ש"ח, בתנאי שיופרש תחילה שיעור של 2.5% מההכנסה הקובעת וסה"כ 7% כאמור.

3. קרן השתלמות לשכיר בעל שליטה בחברה

ההפקדה שתזכה במרב ההטבות הינה בשיעור של 6% מההכנסה החייבת, אך לא יותר מסך של 187,920 ₪. מסך ההפקדה האמורה, יינתן ניכוי עד 4.5% שהם 8,456 ש"ח, בתנאי שיהיה תשלום מקביל של 1.5% (סך 2,819 ש"ח) שישולם על ידי בעל השליטה בעבורו נעשית ההפקדה.

4. קופות גמל לפיצויים

מעבידים יכולים לנכות כהוצאה מוכרת הפקדות לקופות גמל לפיצויים, לדמי מחלה, לדמי חופשה ולחבויות אחרות בשל עובדיהם, אשר יופקדו בקופות גמל בנקאיות או בחברות ביטוח. ההפקדות יוכרו בתנאי שסך הכספים המופקדים אינם עולים על גובה החבות שיש לאותם מעבידים, לתשלום פיצויים לעובדיהם. חישוב החבות יעשה לפי מכפלת השכר החודשי לעובד בוותק שלו במקום העבודה.

הבנקים, בדרך כלל, יוצאים במבצעי הלוואות בריבית מוזלת לצורך הפקדות אלו לקראת סוף השנה. בלקיחת ההלוואות המוטבות לצורך הפקדתם בקופות הגמל האמורות, נוצרות הוצאות מוכרות השנה, אך משולמות בפועל בשנה הבאה.

היתרון של הפקדות לקופות לפיצויים הינו בכך שהפקדות נעשות על שם המעביד ולא על שם העובד. אעפ"כ משיכות מקופות לפיצויים מותרות רק לצורך תשלום פיצויים לעובדים או כאשר אין למעביד חבות לפיצויים לעובדיו, הכול לאחר ניכוי מס במקור כחוק.

5. תשלומים לביטוח לאומי לעצמאיים

מומלץ להקדים ולשלם הפרשי ביטוח לאומי בשל גידול בהכנסה במהלך השנה, לפני תום שנת המס , ולא יאוחר מ 25.12.2004. התשלום לביטוח לאומי שישולם עד תום השנה יקנה ניכוי מוכר למס הכנסה בשיעור של 52% מהתשלום. ניתן לשלם ההפרשים בכרטיס אשראי בקרדיט בהתקשרות טלפונית למשרדי הביטוח הלאומי.

6. הכרה בחובות אבודים

על מנת שמס הכנסה יכיר בחובות האבודים שנוצרו בעסק במהלך השנה, יש להקדים ולטפל בגבייתם על מנת לבסס את הטענה שהחיוב אכן הינו חוב אבוד. פעולות ההוכחה יכולות לכלול פניה להוצאה לפועל, אישור עורך דין שהחוב אבוד, או הסדר חובות עם החוב.

לגבי חוב שלגביו הוכח כאמור שהינו אבוד, ניתן להוציא תעודת זיכוי שתשלח לחייב בדואר עם אישור מסירה , ובכך לקבל זיכוי גם על מס הערך המוסף שבסכום החוב. החזר המע"מ בגין תעודות הזיכוי מותנה במסירת הודעה בכתב למנהל המע"מ האזורי.

7. בונוסים ומענקים לבעלי שליטה

ניתן לערוך תכנון נכון של נטל המס על ידי ויסות ההכנסה מהחברה והפניית חלק ממנה כבונוס ומענקים לבעלי שליטה. גם בונוס חד פעמי המשולם בתום השנה חייב בביטוח לאומי ומס בריאות, אולם, אם סך השכר השנתי עלה על התקרה המרבית לתשלום ביטוח לאומי לא יחויב הבונוס בדמי ביטוח.

8. הגדלה והקדמת הוצאות

רכישת שירותים ומוצרים מסוימים שאינם מלאי או רכוש קבוע, מהווה הוצאה מוכרת כל עוד היא בגדר בהיקף סביר ולצורך שוטף, כגון לצורך תיקונים, אחזקה, צורכי משרד, פרסום ושיווק וכיוצא בזה.

רכישה למלאי או לרכוש קבוע של העסק, כגון, ציוד ריהוט ושיפוצים – אינם הוצאה מוכרת בשנת הרכישה, אלא יוכרו לפי מועד המימוש או כהוצאות פחת בלבד לפי העניין.

קיימת מחלוקת עם מס הכנסה האם הוצאות מראש כגון בגין ביטוחים ושכר דירה לשנה הבאה למדווחים על בסיס מזומן מהווה הוצאה מוכרת כבר בשנה שבה שולמו.

אין באמור לעיל, כדי למצות את כל האפשרויות לתכנון מס נכון לקראת תום שנת המס. ורצוי לקבל ייעוץ ספציפי בכל הכרוך בתכנון המס הספציפי של העסק או החברה באופן המתאים לו ביותר.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני