• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהתכנוני מס מיוחדיםתכנון המס של חברת קאטרפילר

תכנון המס של חברת קאטרפילר

קומפני אקספרס ישראל

 |  04.05.2014

תכנון המס של חברת קאטרפילר

קומפני אקספרס ישראל

חברת קאטרפילר ( CAT ) הינה יצרנית ציוד בנייה וכרייה הגדולה בעולם ומייצרת משאיות, טרקטורי ענק, קומביינים וציוד מכני כבד מכל הסוגים. החברה האמריקאית הצליחה לחסוך לעצמה לא פחות מ-2.4 מיליארד דולר בתשלומי המס בין השנים 2000 עד 2012 באמצעות העברת פעילות חלקית לחברת בת בשוויץ, שם שילמה מס בגובה של 4% בלבד. כך ע"פ דוח מיוחד שהוגש לסנאט בארה"ב ושנחקר כעת ע"י סנאטור לוין במטרה לבדוק כיצד ניתן "להחזיר" תשלומי מס אבודים שלא שולמו.

לטענת סנאטור לוין, שום דבר לא השתנה בפעילות של החברה בשנים הללו ולמעשה הם "נפנפו במקל קסמים וגרמו למיליארדים של דולרים במיסוי להיעלם". לדבריו, תכנון המס האגרסיבי שביצעה קאטרפילר הינו חריג בממדיו ומעיד כי גם חברות תעשייה קלאסיות שאינן סוחרות בקניין רוחני (כמו אפל, מיקרוסופט וכו') מבצעות תכנון מס המאפשר להם להקטין את חבות המס בצורה קיצונית. בסנאט הם קוראים לזה "התחמקות ממס" – אך האומנם כך?

לטענת הכלכלן הראשי של קאטרפילר, ושל סמנכ"לית הכספים של החברה, ג'ולי לגאסי, אין מדובר במשהו חריג, וכי זהו תכנון מס חוקי, לגיטימי ועומד בכל החוקים של ארה"ב. לדבריהם, חברת הבת בשוויץ, אינה חברה סתמית, היא מעסיקה מאות עובדים במפעל בג'נבה, כולל עובדים מקצועיים ומומחים בעלי השפעה גדולה מאד על התוצאות הפיננסיות של החברה. החקירה שמתקיימת בסנאט במטרה להגדיל את תשלומי המס של קאטרפילר לרשויות בארה"ב, הגיעה לשלבים מתקדמים ובית המשפט יצטרך להכריע בעניין.

במהלך ההליך המשפטי, נזרקים לחלל בית המשפט מספרים והערכות של מומחים מטעם המדינה ורואי חשבון מטעם החברה. ע"פ הערכות, קאטרפילר הרשומה כחברה בארה"ב (אילינוי) חוסכת 300 מיליון דולר בשנה (או 7.9% מהרווחים) ע"י תכנון מס.

אז איך זה עובד?

מההליך המשפטי, ניתן להבין כי תזרים המזומנים העיקרי של החברה מגיע מייצור ומכירה של חלפים. אלו יוצרים הכנסה קבועה שאינה קשורה לשיווק או למכירות של החברה. כדי להבטיח זמינות של חלפים בכל מקום בעולם, חברת קאטרפילר ביצעה ב-1999, שינוי מבני בחברות הבת שלה ובין השאר, חתמה על הסכם עם החברה השוויצרית המאפשר לה לרכוש חלפים מצד שלישי ולמכור אותם באירופה, אפריקה והמזה"ת. הסכם זה, הוציא לכאורה את החברה האמריקאית מתהליך המכירה והרווח.

כתוצאה מכך, הרווחים נרשמו על החברה השוויצרית ושם מנהלת החברה מו"מ עם רשויות המס בשוויץ על תשלום מס בגובה של 4% בלבד. ג'ולי לגאסי, ציינה בעדותה כי הליך זה יצר שרשרת אספקה פשוטה יותר שחסך עסקאות תיווך מיותרות.

על-פי הדו"ח של לוין, במהלך השנים 2000 עד 2012, העבירה קאטרפילר רווחים בסכום של 8 מיליארד דולר לחברות אופשור, וכתוצאה מכך "חסכה" סכום של 2.4 מיליארד דולר בתשלומי המס. חקירת הפרלמנט עדין נמשכת וסביר להניח כי תימשך עוד כמה חודשים טובים, אך את העמדה המעניינת ביותר בצד, עמדתם של רשות המיסים בארה"ב, לא ניתן לשמוע עדין מפני שאלו חיסיון עליו מחויבת ה IRS בארה"ב.


באדיבות קומפני אקספרס ישראל

המומחים לפתיחת חשבונות ו חברות בחו"ל

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני
לא רשומים אירועים לחודש יולי