• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

מהו מס החברות האפקטיבי באירלנד

קומפני אקספרס ישראל

 |  04.05.2014

 

מהו מס החברות האפקטיבי באירלנד

קומפני אקספרס ישראל

בסוף שנת 2013, הזמינה מחלקת המיסים במשרד האוצר האירי, דו"ח מיוחד שיבדוק את שיעורי מס החברות האפקטיביים במדינה. שיימוס קופי, כלכלן בכיר, מרצה לכלכלה באוניברסיטה ובעל עבר במשרד האוצר, הוביל צוות שבדק מספר פרמטרים ששקלולם יכול להעיד על ערכי המס האפקטיביים שמשלמות חברות באירלנד:

כידוע, מס החברות באירלנד עומד כיום על 12.5% והוא הנמוך ביותר בכלל מדינות אירופה (יחד עם קפריסין). כל החברות ללא יוצא מהכלל, יכולות ליהנות מתשלום מס חברות זה על רווחיהן. עד 2010 , חברות ייצור ותעשייה זכו לתשלום של 10% מס בלבד, אך לאחר שנת 2010, כל החברות משלמות 12.5%. בנוסף חברות העוסקות בהשקעות ובאנרגיה (גז, מכרות, נפט), משלמות 25% מס.

אם כך, מהו המס האפקטיבי המשולם?

הדו"ח בחן 3 מתודות לחישוב שיעורי המס האפקטיביים. החוקרים מצאו כי שימוש במאגר הנתונים הלאומי, מפיק את ההערכה הטובה ביותר. למעשה הנתונים מלשכת הסטטיסטיקה המרכזית באירלנד ולשכת המס, התגלו כמהימנים ביותר והדו"ח מתייחס לרווח התפעולי העודף וההכנסה החייבת במס, מהם מסיקים על תשלום המס האפקטיבי.

כפי שהדו"ח מציין: "הטווח של תשלומי המס באירלנד נע בין 2.2% (לחברות בינלאומיות ענקיות כמו גוגל, אפל וכדומה) ועד 15.5% (לחברות תעשייה כבדות, ויצרניות מוצרים), ברוב המכריע של המקרים. כדי לבדוק את הערך האפקטיבי הממוצע של תשלומי המס, אפשר לנקוט בגישות בדיקה שונות תלוי בשאלה הספציפית שרוצים לבדוק. שאלות מסוימות טובות יותר למדידת סדר גודל תשלומי מס החברות.

ממצאי המחקר והנתונים שפורסמו בדו"ח אפשר לראות נתונים מדהימים המעידים על כך שמשנת 2003 ועד כיום, מס החברות האפקטיבי הממוצע, המשולם באירלנד עומד על 10.9% בלבד. זהו מידע מפתיע המדגיש את העובדה כי תשלומי המס באירלנד הם מהנמוכים בעולם.


באדיבות קומפני אקספרס ישראל

המומחים לפתיחת חשבונות ו חברות בחו"ל

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני