• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםביטוח לאומיבעלי שליטהשכר דירקטורים פטור מדמי ביטוח לאומי

שכר דירקטורים פטור מדמי ביטוח לאומי

24.12.2004

ביטוח לאומי מאשר את דברי עו"ד ורו"ח רמי אריה:

שכר דירקטורים פטור מדמי ביטוח לאומי

חוות דעת של המחלקה המשפטית בביטוח לאומי שניתנה לאחרונה, מאשרת כי שכר דירקטורים פטור מדמי ביטוח לאומי ומדמי ביטוח בריאות. חוות דעת זו באה בעקבות פניות חוזרות ונשנות של עו"ד ורו"ח רמי אריה למוסד לביטוח לאומי שהחלו עוד לפני כשנתיים וחצי, בבקשה לתת פטור מדמי ביטוח על שכר דירקטורים לפי החוק ובתגובה למאמריו בנושא זה אשר קבעו כי גביית דמי הביטוח על ידי המוסד לביטוח לאומי נעשית שלא כדין.

הבעיה צפה ועלתה במיוחד החל מחודש יולי 2002 כשבוטלה תקרת ההכנסה החייבת בביטוח לאומי ודירקטורים נאלצו לשלם דמי ביטוח על מלוא הכנסתם בלא שהיו זכאים לקבל גמלאות כל שהן בגין תשלום זה. תשלום הסותר את עקרונות הצדק והקניין שבחוקי היסוד בישראל.

מסתבר כי במשך שנים גבה ביטוח לאומי דמי ביטוח שלא כדין משכר דירקטורים. שכר זה לא היה חייב דמי ביטוח כאשר לאותם דירקטורים היו גם הכנסות אחרות כשכירים או כעצמאים.

בין הדירקטורים גם רואי חשבון, עורכי דין ואפילו עובדים או בעלי המניות עצמם בחברות שבהן כיהנו כדירקטורים, אשר שילמו דמי ביטוח למוסד לביטוח לאומי, בלא שהיו זכאים לפי הפסיקה בבה"ד לעבודה לגמלאות כל שהן, בשל תשלומים אלו.

עו"ד ורו"ח רמי אריה מציין כי בכל מקום שאדם כיהן כדירקטור בחברה ושילם על שכר הדירקטורים דמי ביטוח, הוא זכאי להחזר דמי הביטוח, רטרואקטיבית ללא הגבלת שנים לאחור. סכומי ההחזר יכולים להיות נכבדים בשל העדר הוראת התיישנות בחוק הביטוח הלאומי ובשל העובדה כי דמי הביטוח הינם בשיעור של כ- 15% מההכנסה.

מכאן ואילך, נפתחה הדרך בפני בעלי חברות לרשום חלק מהכנסתם מהחברות כשכר דירקטורים ובכך להימנע מתשלום דמי ביטוח על חלק זה. יש לקחת בחשבון כי חלק זה גם לא יילקח בחשבון לעניין קבלת גמלאות שהן חלף הכנסה מביטוח לאומי, כגון גמלאות פגיעה בעבודה, תגמולי מילואים ודמי לידה.

לדוגמה: קבלת החלטה על תשלום שכר דירקטורים בסך של 3,000 ₪ לחודש, תביא לחיסכון של 15% - 450 ₪ נטו לכל חודש, שהם – 5,400 ₪ לשנה תוספת לנטו. מובן שככל ששכר הדירקטורים גבוה יותר – כך יגדל ההחזר באופן יחסי.

פרטים נוספים על תחולת ותנאי הפטור משכר דירקטורים אנו מפנים למאמרים של הח"מ שפורסמו באתר מיסים ועסקים www.ralc.co.il .

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני