• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותמס היסף ההפתעה שבשומה

מס היסף - ההפתעה שבשומה

ניר הורנשטיין, עו"ד

 |  16.12.2014

מס היסף - ההפתעה שבשומה

ניר הורנשטיין, עו"ד

רבים סוברים כי עם תשלום מס השבח בעסקאות מקרקעין וקבלת אישור לרישום לטאבו, סיים המוכר את חובו לרשויות המס. אלא שמצב הדברים אינו בהכרח כך, והמוכר עשוי בהמשך להידרש לשלם מס נוסף בגין מכירת אותו נכס – הפעם למס הכנסה.

הגורם לכך הינו המס על בעלי הכנסות גבוהות. מס בשיעור של 2% שהוטל החל משנת 2013 על יחידים שהכנסתם החייבת לצורכי מס עולה על סכום של 811,560 ₪ בשנה, וזאת על חלק ההכנסה החייבת העולה על התקרה האמורה.

מס זה, המכונה גם "מס יסף" חל גם על רווחים החייבים במס שבח, כגון ממכירת מגרש או נכס עסקי, וגם ביחס לחלק החייב במכירה של דירות מגורים, אם כי ביחס לדירות תנאי נוסף הוא שמדובר במכירה של דירות שמחירן מעל 4,000,000 ₪. הוא יחול במקרים בהם על העסקה חל שיעור מס היסטורי קבוע (לנכסים שנרכשו בין שנות המס 1948 ל – 1960).

כאשר אדם מקבל משכורת גבוהה, מנוכה מס היסף במקור ע"י המעביד. לעומת זאת, נכון להיום, בעת מכירת מקרקעין מס היסף אינו בא לידי ביטוי במסגרת שומת מס השבח. זוהי נקודה חשובה שיש לקחת בחשבון לא רק ע"י מוכרים, אלא גם ע"י עורכי דין המבצעים עסקאות נדל"ן עבור לקוחותיהם, ובייחוד עבור תושבי חוץ. זאת על מנת לוודא כי תיוותר יתרה כספית לתשלום מס היסף.

החיוב הנוסף במס יסף, צפוי לבוא לידי ביטוי בשומות מטעם מס הכנסה גם אם כל אחת מההכנסות באותה שנת מס נמוכה מהסכום שנקבע (811,560 ₪) אך הצטברותן ביחד עולה על הסכום. מאחר ששנת המס הראשונה בה הוטל המס הינה 2013, אשר הדוחות בגינה מוגשים בשנת 2014, רק כעת מתבררות חבויות המס הנוספות. בהתאם לתיקון בתקנות מס הכנסה מחודש אוגוסט האחרון הוטלה חובה על כל מי שהכנסתו החייבת עולה על סכום של 811,560 ₪ להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה, גם אם לא היה חייב בכך קודם לכן. מאחר שהחובה הוטלה כבר ביחס לשנת המס 2013, ניתנה ארכה כללית לנכנסים לתחולת התיקון, להגיש את הדו"ח עד ליום 31.12.2014.

בעוד שתכלית המס הייתה לחול על בעלי הכנסות גבוהות ("מס עשירים") תכלית זו אינה באה לידי ביטוי מקום בו מדובר במכירה חד פעמית של נכס, שייתכן שהוחזק במשך שנים ארוכות. מסיבה זו, ומסיבות נוספות, אנו סבורים כי בקשה לפריסת השבח על פני 4 שנים, עשויה להקטין או למנוע את החבות במס היסף.

 

הכותב הינו ממשרד אלתר עורכי דין .

האמור במאמר הינו על דעת הכותב בלבד, אינו משקף בהכרח את עמדת רשויות המס ואינו תחליף לייעוץ.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני