• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותחסימה חלקית של טענות חדשות בהליכי ערעור מס

חסימה חלקית של טענות חדשות בהליכי ערעור מס

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  29.04.2015

חסימה חלקית של טענות חדשות בהליכי ערעור מס 

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

השאלה האם יכול נישום להעלות טענות חדשות שלא הועלו על ידו במהלך הליכי השומה וההשגה, רק כאשר הוא מגיע לפתחו של בית המשפט בערעור המס, לא מקבלת תשובה חד-משמעית גם בפסק הדין החדש שניתן בעניין רובומטיקס (ע"א 1830/14 רובומטיקס טכנולוגיות בע"מ נגד פקיד שומה למפעלים גדולים ניתן ביום 2.4.2015).

בית המשפט העליון בחר לא להחליט ולהכריע באופן סופי בסוגיית העלאת טענות חדשות במסגרת הליכי המשפט, וקבע מחד, כי אין מקום לחסום דרכם של נישומים המבקשים להעלות טענות חדשות במסגרת הליך הערעור לפני בית המשפט המחוזי, ומאידך, כי יש למנוע ניצול לרעה של אפשרות להעלאת טענות חדשות במסגרת הליכי הערעור.

במילים ברורות קובע בית המשפט העליון כי אין לאפשר לנישום העלאת טענות חדשות ללא כל מגבלה. השאלה אילו טענות חדשות ראויות להישמע ובאיזה שלב, מונחת לפתחו של בית המשפט המחוזי, והוא אמור להפעיל בעניין זה שיקול דעת מדוד ושכל ישר בהתחשב בנסיבותיו של כל מקרה ומקרה.

בכך קבע בעצם בית המשפט, כי ככלל חייב המייצג להעלות את כל הטענות שיש לו במהלך דיוני השומה וכפועל יוצא מכך, גם להציג את כל הראיות שיש לו במהלך דיונים אלו. נראה שרק במקרים מסוימים, כפי שעוד יוגדר כנראה בעתיד, יאשרו בתי המשפט המחוזיים להעלות במהלך הליכי ערעור המס, טענות חדשות שלא הועלו בשלבי דיוני השומה. 

לפיכך, אנו ממליצים לנקוט משנה זהירות בדיוני השומות, במיוחד בשלב הגשת ההשגה והדיונים בה, ולהעלות בהם כל טענה מקדמית, או טענה לגופו של עניין, ולהציג בהם כל ראייה רלבנטית לעניין, בהרחבה ופירוט רחבים ככל הניתן, כאילו מדובר בדיון משפטי לכל דבר.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני