• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהטעייה בקורות חיים של עובד עלולה לעלות בפיצוי למעסיק

הטעייה בקורות חיים של עובד עלולה לעלות בפיצוי למעסיק

הילה פורת, עו"ד

 |  06.12.2015

הטעייה בקורות חיים של עובד עלולה לעלות לו בפיצוי למעביד

הילה פורת, עו"ד

התובעת, ב.ד. מיקוד תקשורת ובטחון בע"מ (להלן - החברה), הינה חברה המתמחה בתחום התקנת ותחזוקת מערכות אבטחה וגילוי אש.

הנתבע עבד בחברה כטכנאי התקנות ושירות החל מיום 22.10.2008 ועד מועד פיטוריו בתאריך 23.1.2009.

לטענת החברה, הנתבע שיקר בקורות החיים שהגיש לחברה בטרם קבלתו לעבודה ובראיון העבודה שנערך לו עם מנכ"ל החברה, משהציג עצמו כהנדסאי אלקטרוניקה וטען כי יש לו ניסיון תעסוקתי כטכנאי התקנות ושירות של מערכות אבטחה וגילוי אש. על סמך הצהרות אלו התקבל לעבודה בחברה כטכנאי התקנות ושירות. במהלך תקופת עבודתו הנתבע ביצע עבודה לקויה שחייבה תיקון ע"י צוות טכנאים וכן רכישת מצלמות חדשות ללקוח החברה ובכך גרם נזק לחברה.

החברה הגישה תביעה נגד הנתבע, במסגרתה תבעה את השבת עלויות הטכנאים שנאלצו לבצע תיקונים בגין העבודה הלקויה; השבת ההפסדים שנגרמו לה; ופיצוי בגין הפגיעה במוניטין שלה מול לקוחותיה.

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה פסק

הנתבע הטעה באופן מכוון את החברה והציג בפניה מצג שווא, כמי שיש לו ניסיון מקצועי כטכנאי התקנות מערכות אבטחה וגילוי אש, ולא רק כטכנאי שירות, אף שלא כך הוא, כפי שזה בא לידי ביטוי בביצוע עבודה רשלנית על ידו.

לו הנתבע היה מיידע את מנכ"ל החברה במהלך ראיון העבודה, כי ניסיונו המקצועי הינו כטכנאי שירות בלבד, לא היה מתקבל לעבודה כטכנאי התקנות בכיר, ולא היה נשלח לבצע עבודות התקנה של מערכות אבטחה וגילוי אש, ללא הכשרה מתאימה וללא ליווי של איש מקצוע בעל ניסיון.

הנתבע נהג בחוסר תום לב מוחלט, תוך הטעיית החברה והצגת מצג שווא, באשר לידע והניסיון המקצועי שלו כטכנאי התקנות של מערכות אבטחה וגילוי אש, כאשר בפועל, הנתבע היה בעל ידע וניסיון מקצועי כטכנאי שירות בלבד. בכך גרם לחברה נזקים כלכליים, שנבעו מעלויות צוותי טכנאים שנאלצה החברה לשלוח לצורך תיקון התקלות הרבות שהתגלו בעבודות התקנה שביצע, וכן מעלויות ציוד שנאלצה החברה לרכוש על חשבונה.

יחסי עבודה הינם יחסים חוזיים, בקיומם נדרשת התנהגות אף מעבר לחובת תום הלב הנדרשת בחוזים מסחריים, ומדובר בחובת הנאמנות וחובת ההגינות. במסגרת החובות המוטלות על עובד בולטות החובות לציית להוראות חוקיות של המעסיק, לנהוג ביושר ובחריצות, לטפל ברכוש המעסיק בזהירות סבירה ולנהוג בזהירות במילוי תפקידו. אי מילוי חובה כזאת גורמת נזק למעסיק ומשמשת עילה לתביעת פיצויים.

בנסיבות המקרה דנן, אין ספק כי הנתבע הפר את חובותיו כלפי החברה, ובין היתר, את חובת תום הלב, חובת הנאמנות וחובת ההגינות, עת הציג עצמו כמי שיש לו את המיומנות, הידע והניסיון המקצועי כטכנאי התקנות של מערכות אבטחה וגילוי אש, וביצע עבודות תוך ידיעה מוחלטת שאין לו את המיומנות והידע הנדרשים לביצוען. בכך גרם לחברה נזקים כלכליים משמעותיים.

על הנתבע לשלם לחברה את הנזקים שגרם לה בחוסר תום ליבו והטעייתו, בסך של 39,476 ₪, וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד בסך של 4,000 ₪.

 

* המאמר לקוח מתוך המהדורה החדשה (נובמבר 2015) של ספר דיני עבודה המדריך המלא (הילה פורת, עו"ד). הספר ערוך לפי נושאים (כולל תוכן עניינים מפורט) ומהווה כלי עבודה מעשי ומקצועי לעוסקים בתחום דיני העבודה והשכר. עו"ד הילה פורת, בעלת משרד המתמחה במתן שירותים משפטיים מגוונים למעסיקים בתחום דיני העבודה, מחברת הספרים: המדריך המלא והמעשי להליך פיטורים כדין (הגבלות, הנחיות מפורטות וטפסים) - חדש !!!,  ו-"הסכמים, מסמכים וטפסים בדיני עבודה" ומנהלת פורטל "עולם העבודה".

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני