• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתאודותפרסומי המשרדהשבת כספים למייצגים בגין שימוש במערכת שע מ

השבת כספים למייצגים בגין שימוש במערכת שע"מ

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  31.08.2016

השבת כספים למייצגים בגין שימוש במערכת שע"מ

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

באתר רשות המיסים בישראל תפתח כבר בימים הקרובים האופציה להגשת דרישה להחזר תשלומים ששילמו מייצגים לשע"מ, בהתאם לפסק הדין בתובענה ייצוגית (בת"מ (מנהליים ת"א) 115/07 רו"ח עופר מנירב נ' מדינת ישראל, רשות המיסים), הקובע, כי מייצגים אשר עשו שימוש במערכת שע"מ בתקופה שמיום 12.2.2005 ועד ליום 12.2.2007 זכאים להשבת כספים ששילמו בגין שימוש במערכת שע"מ בסך של כ- 22,000,000 ₪.

המחלוקת העיקרית בה ניתנה הכרעה היא כיצד יש לסווג את התשלומים השונים שנגבו מחברי הקבוצה בתקופת ההשבה בגין שימוש במערכת השע"מ. האם מדובר במחיר או באגרה, וכפועל יוצא האם נגבו כדין אם לאו והאם מדובר בגביה בניגוד לחוק חופש המידע, התשנ"ח-1998. בית המשפט הכריע בשאלות אלה ביחס לשני סוגי תשלומים: האחד, התשלום החודשי הקבוע (שאינו תלוי במידת השימוש). השני, התשלום בגין השאילתות (שתלויות במידת השימוש). נקבע ששני סוגי התשלומים הנ"ל הם אגרה שנגבתה בהעדר חוק מסמיך ועל כן הגבייה התבצעה שלא כדין.

הסכום שעל רשות המיסים להשיב בהתאם לפסק הדין החלקי הוא 39,260,219 ₪ (קרן).

נכון ליום 21.8.2016, עומד סכום זה בצירוף הפרשי הצמדה וריבית, כקבוע בפסקי הדין על סך של כ - 53,000,000 ₪, מתוכו סך של כ- 22,000,000 ₪ יושבו כעת. היתרה תושב בהתאם להכרעה בערעור שהגישה רשות המיסים, שתקבע האם יש להשיב את יתרת הסכום אם לאו.

לצורך קבלת הכספים, החל מיום 15.8.2016 ניתן לעיין ולהפיק, את נוסחם המלא של פסקי הדין וטפסי בקשת השבה למילוי ישירות באתר או להורדה באופן הבא:

  1. יש להיכנס לדף הבית של רשות המיסים.
  2. ללחוץ על לשונית " תשלומים " (מצד ימין).
  3. ללחוץ על " השבת כספים למייצגים ".
  4. למלא את מספר המייצג ולהמשיך הלאה.

את הטפסים יש לשלוח בדואר לר שות המיסים לרחוב בנק ישראל 5, בניין ג'נרי, קרית הממשלה החדשה, ת.ד ,320 ירושלים 91002012. ההשבה לפונים תעשה ישירות לחשבון הבנק של המייצגים הפונה שיימסר בטפסים שיפורסמו, בתוך 45 ימים מכל פניה פרטנית שתתקבל.

יובהר, כי מקום בו מדובר בשותפות שפורקה, מייצג שפרש מעיסוקו או שנפטר יהיו זכאים להשבה, המייצג לשעבר, השותפים לשעבר והיורשים (וזאת בהתאמה), כנגד מילוי טופס והמצאת אישורים לתמיכה ואימות טענותיהם. חבר קבוצה שנתקל בקושי לקבל החזר כספו מרשות המיסים יהיה זכאי לפנות לבא כוח התובע המייצג שיטפל בבקשתו מול רשות המיסים ללא תשלום.

עם הכרעת בית המשפט העליון בערעורי הצדדים ואם וכאשר בעקבות ההכרעה בהם יהיה על רשות המיסים להשיב כספים נוספים, תפורסם הודעה מתאימה בעיתונות ובאתר רשות המיסים, בהתאם לפסה"ד המשלים, וההשבה תבוצע באופן דומה לקבוע בפסק הדין המשלים, בשינויים המחויבים מתוצאות הערעורים.

 

להגשת דרישת להחזר תשלומים באתר רשות המיסים - לחצו כאן

(הקישור לתביעת ההחזרים עומד להיפתח באתר רשות המיסים בימים הקרובים)

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני