• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותמ 1 12 2017 ידווחו עסקאות במקרקעין באינטרנט

מ- 1.12.2017 ידווחו עסקאות במקרקעין באינטרנט

רמי אריה עו"ד רו"ח

 |  13.07.2017

החל מיום 1.12.2017 ייעשו הדיווחים למיסוי מקרקעין באינטרנט בלבד

רמי אריה עו"ד רו"ח

 

ועדת הכספים של הכנסת אישרה את התקנות  שהעביר שר האוצר לפיהן הצהרות ומסמכים אשר יש להגיש על פי חוק מיסוי מקרקעין, יוגשו באופן מקוון באינטרנט. המהלך המקוון יקצר משמעותית את זמני הטיפול, יעמוד בסטנדרט החדש של "רשות ללא נייר".

צפוי, כי הדיווח המקוון יביא גם לטיוב ניכר של נתוני העסקאות המפורסמים לציבור במערכת מידע נדל"ן, שמעתה יהיו מלאים יותר בשל השימוש בשדות חובה.  

המהלך צפוי לחסוך למייצגים את הצורך בהגעה למשרדים האזוריים, יאפשר להם לקבל מיידית מספר שומה ולהדפיס במשרדו של עורך הדין שובר לתשלום שומה עצמית לתשלום באמצעים העומדים לרשותו באתר (הפקת שובר לתשלום בבנק הדואר, כרטיס אשראי, העברה בנקאית) במקביל, הגשת הצהרה מקוונת תייצר קשר מקוון להמשך הליכי השומה מול המשרד האזורי, כגון קבלת הודעות שומה, נימוקים וכד' באופן מקוון ובזמינות מידית.     

חובת הדיווח באופן מקוון תחל ביום  1.12.2017 לפי סמכות שר האוצר במסגרת סעיף 76א לחוק מיסוי מקרקעין. בעסקאות בהן ההצהרה מתבצעת באמצעות עו"ד מייצג (מעל 90% מהעסקאות) הדיווח המקוון יתבצע דרך מערכת המייצגים הקיימת באתר האינטרנט של רשות המסים  או למי שאינו מיוצג ע"י עו"ד בעמדות ייעודיות ציבוריות שיוצבו במשרדי מיסוי מקרקעין .

לפי הנחיות מיסוי מקרקעין, החל מיום 1.12.2017 תחול החובה להגשת הצהרה לפי סעיף 73 לחוק מיסוי מקרקעין באופן מקוון. בהמשך תקבע גם חובה להגשת השגה/בקשה לתיקון שומה באופן זה.

ההגשה באופן מקוון ע"י מייצגים, תתבצע באמצעות מערכת המייצגים האינטרנטית במיסוי מקרקעין שפותחה ע"י מחלקת שומת מקרקעין לטובת עורכי הדין וכוללת יישומים רבים נוספים (הפקת שוברי תשלום, אישורים לטאבו, צפייה בזמן אמיתי בהודעות שומה, נימוקי שומה והשגה, מצב חוב ועוד).

השימוש במערכת מחייב שימוש בכרטיס חכם אישי של עורך הדין.

באתר רשות המיסים תחת נושא מיסוי מקרקעין קיימת מצגת הסבר מפורטת.

לייעוץ וסיוע מקצועי בעריכת "שומה עצמית", לעורכי דין ולעושי עסקאות במקרקעין, לתכנון מס בטרם ביצוע העסקה ו/או להכנת הדיווח המפורט על כל נספחיו למנהל מיסוי מקרקעין באינטרנט, כמו גם לצורך ייצוג בשלבי הדיונים עם מנהל מיסוי מקרקעין, או לצורך תיקוני שומות שבח, או עריכת ביצוע קיזוזי הפסדים או פריסת מס השבח,נא הקישו כאן ! 

מניסיוננו , תכנון מס ו-"שומה עצמית" נכונה עשויים לחסוך מס ניכר.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני