• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותייחוס חיובים ומשיכות לא מזוהים לבעל מניות בחברה

ייחוס חיובים ומשיכות לא מזוהים לבעל מניות בחברה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  12.12.2017

ייחוס חיובים ומשיכות לא מזוהים לבעל המניות של החברה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

בהקשר של חיוב במס אוטומטי על משיכות בעלי מניות מהחברות שלהם, בתוקף מיום 1.1.2017, כדאי לשים לב, לא רק למשיכות כספים לטובת חברות קשורות של בעל המניות, אלא, גם ליתרות חובה של סכומים שנמשכו מהחברה ואין להם הסבר של ממש. כל אלו, עלולים להיחשב גם הם כמשיכות של בעלי המניות החייבות במס.

כך יתרת משיכה מהקופה או מחשבון הבנק של החברה, שאין להם הסבר ממשי המעוגן באסמכתאות, ייחשבו גם הן כמשיכות אישיות של בעל המניות מהחברה. כך פסק בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, בעניין מימון (ע"מ 48657-08-15, מימון נ' פקיד שומה חולון, ניתן ביום 18.10.2017), אשר הייתה בעלת המניות היחידה של חברת אפוקסי.

פקיד השומה קבע למימון תוספת הכנסה בסך 277,800 ₪, בהתבסס על יתרת סגירה ליום המאזן של כרטיס הקופה של החברה בשנת 2010 אשר עמדה על סך של 277,800 ₪. סכום זה לא הופקד בחשבון הבנק של החברה או שולם לספקי החברה.

בנוסף, קבע פקיד השומה למימון, תוספת הכנסה בסך 340,000 ₪, בגין משיכה של סכום זה מחשבון הבנק של החברה, בלי שהיה ברור מי משך אותו.

בהסתמך על עניין ליברמן (ע"מ 44903-01-15, ליברמן נ' פ"ש נתניה, ניתן ביום 8.11.2016), קבע בית המשפט כי אין לאפשר למימון להתכחש לרישומים בהנהלת החשבונות של החברה. התכחשות כזו מסירה את היסוד מהדוחות הכספיים של החברה שנחתמו על ידי מימון בעצמה.

כאשר מחשבון הבנק של החברה, אשר נמצאת בשליטתה של מימון, נמשכים כספים, ובהעדר גרסה מגובה בראיות לגבי מה נעשה בכספים אלו  ולמי שולמו, יש לראות בכספים אלו כהכנסה של מימון בהיותה בעלת המניות היחידה של החברה.

טענתה של מימון כי אינה זוכרת למי שולמו הכספים - אינה סבירה. שורת ההיגיון והשכל הישר מחייבים את המסקנה כי אדם המושך סכום של מאות אלפי שקלים במזומן, זוכר מה עשה עמו, מה גם שעיון בדפי הבנק של החברה מלמד כי משיכה בהיקף כזה הייתה חריגה בנוף המשיכות מחשבון החברה.

לפיכך, ובהתחשב בהוראות פקודת מס הכנסה החדשות בעניין חיוב במס בגין משיכות בעלי מניות, חשוב כי בעלי המניות ורואי החשבון שלהם, יוודאו כי אין בספרי החשבונות יתרות חובה סתומות ללא הסבר. אפילו כאשר הן אינן מופיעות כחיוב של בעל המניות, הן עלולות להתחייב במס !

 

להבהרות לגבי ההוראות החדשות בדבר מיסוי משיכות בעלים – לחץ כאן

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני