• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםיועץ מספתיחת תיקים במע מ מס הכנסה וניכויים באופן מקוון בלבד

פתיחת תיקים במע"מ, מס הכנסה וניכויים באופן מקוון בלבד

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  29.07.2019

פתיחת תיקי מס במע"מ, מס הכנסה וניכויים באופן מקוון בלבד

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 18.7.2019, הודיעה רשות המסים, כי מעתה יוכלו המייצגים לפתוח תיקים לעצמאים ולחברות, במרשמי מע"מ, מס הכנסה וניכויים, באופן מקוון בלבד. ייחסך המרוץ המייגע שהיה קיים עד היום בין משרדי המס ולא יהיה צורך בהגשת מסמכים פיזית, אלא להגישם באמצעות סריקתם כחלק בלתי נפרד מהגשת הבקשה.

ההסברים המפורטים ניתנו בהוראת ביצוע מס הכנסה מס' 10/2019 בנושא: "בקשה לפתיחת תיק באופן מקוון" ואלו עיקריהם:

1.    שידור מקוון של בקשה לפתיחת תיק לישות כלשהי, יתאפשר רק אם במאגרי המידע של שע"מ קיימים נתונים מאמתים התואמים את הפרטים שצוינו בבקשה, כגון: פרטי בעלי מניות בחברה על פי רישומי רשות התאגידים, פרטי הזיהוי ליחיד על פי רישומם במרשם התושבים ועוד.

2.    הוספת אפשרות לסיווג הבקשה ל-"טיוטה", מאפשרת למייצגים להשלים ו/או לשנות פרטים בבקשות, טרם הגשתן באופן מקוון ו/או לצורך השלמת מסמכים נדרשים.

3.      בשלב זה,  ניתן לשדר בקשה מקוונת לפתיחת תיק, רק לחברות חדשות (שאינן "מוסד כספי") וליחידים עצמאים בלבד. בעתיד, תתאפשר גם הגשה מקוונת לפתיחת תיקי שכירים.

4.    פתיחת תיקים במערכי המס, על פי סדר מע"מ, מס הכנסה וניכויים (בהתאמה). לא יפתח באופן אוטומטי תיק במס הכנסה לחברה או ליחיד עצמאי, לפני שיפתח תיק עוסק במע"מ. וכן, לא יפתח תיק ניכויים, למי שטרם נפתח לו תיק במס הכנסה.

5.  בשלב זה, לא ניתן להגיש בקשה לפתיחת תיק באמצעות היישום לישויות הבאות:

יחיד - תושב חוץ, תושב רש"פ, תיקי שכירים, תיקי בעלי מניות, אזרח נשוי/ברית זוגיות שלא קיימת הצלבת מידע בין נתוני בני הזוג במרשם האוכלוסין.

תאגיד - תאגיד שאינו פעיל במרשם התאגידים, תאגיד שנמצא בהליכי פירוק, מלכ"ר או חברה לתועלת הציבור (חל"צ), שותפות רשומה לרבות שותפות שאינה רשומה ברשם השותפויות, מוסד כספי, תאגיד שאין לו דירקטור מאותר אחד לפחות , תאגיד שאין לו בעל שליטה מהותי אחד לפחות (בעל אחזקה של למעלה מ-10% מניות).

6.   שידור חלקי של הבקשה, ללא מילוי כל הפרטים הנדרשים ו/או ללא צרוף כל המסמכים הנדרשים, יסווג את הבקשה בסטטוס "טיוטה", כך שהנתונים שהוזנו ישמרו במערכת ויהא ניתן בשלב מאוחר יותר, להשלים את התהליך. כל עוד לא שודרה הבקשה במערכת באופן סופי, הבקשה לא תוצג ברשימות העבודה של המשרדים הרלוונטיים.

מדובר במהלך מבורך, שיקל מאד על פתיחת תיקי המס, ללא צורך בהתרוצצות בין המשרדים השונים. עם זאת, מדובר בהטלת אחריות כבדה על המייצגים להקפיד בעצמם על רישום ואימות הנתונים אשר יירשמו בבקשות פתיחות התיקים, ככל שיתבקש.

צעד מבורך נוסף יהיה, לאפשר את פתיחת התיקים במרשמי המס לכלל היחידים והחברות, הרוצים לעשות זאת בעצמם, בגישה קלה באינטרנט, אם אין הם רוצים בייצוג של מייצג.


לצפייה במצגת ההדרכה של רשות המסים - לחץ כאן

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני