• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםקורונה - מאמרים ומצגותהפסקת מוחלטת של פעילות אינה שוללת מענקי קורונה

הפסקת מוחלטת של פעילות אינה שוללת מענקי קורונה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  10.01.2023

הפסקת מוחלטת של פעילות אינה שוללת מענקי קורונה

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

אפילו עסקים שתהליך הסגירה וחדלות הפירעון שלהם החל לפני תחילת משבר הקורונה, זכאים למענקים בגין הנזקים שנגרמו להם לפי ההכנסות שעדיין היו צפויות להם ולא התקבלו עקב משבר הקורונה. עצם הירידה בהכנסות אינו מעיד בהכרח כי אין נזק ואין זכאות למענקים.

סוגיה זו של זכאות למענק קורונה למרות כניסת חברה להליך חדלות פירעון, נדונה בוועדת הערר לענייני קורונה בעניין חברת מיכל נגרין (ערר1511-22, מיכל נגרין עיצובים בע"מ נ' רשות המיסים, ניתן ביום 19.12.2022), אשר עסקה בייצור ושיווק של תכשיטים.

רשות המסים דחתה את תביעות החברה למענקים, וקבעה בהחלטתה, בין היתר, כי ירידת המחזורים לא נגרמה ממשבר הקורונה אלא ממכירת זכויות היוצרים וחלק מהציוד לחברה אחרת לאחר שהרשת נקלעה לקשיים.

החברה טענה כי יש לקבל את העררים על הסף, מפני שהחלטות הרשות ניתנו תוך חריגה של 14-19 ימים מעבר ל-120 הימים הקבועים בחוק.

בנוסף, טענה החברה כי ביהמ"ש המחוזי קבע בחודש ספטמבר 2019 כי יש אפשרות לשיקום כלכלי של החברה. על כן, הוחלט להמשיך ולהפעיל את החברה כ-"עסק חי" לטובת מכירת המלאי הקיים. החברה טענה כי פרוץ משבר הקורונה בישראל הביא לשינוי דרמטי בתוכנית השיקום. קצב המכירות פחת בכ-66% והחלו ל היערם קשיים בניהול. זאת, על רקע ירידה במלאי למכירה ולקוחות שהפסיקו לפקוד את החנויות.

מנגד, רשות המסים טענה כי הפסדי החברה לא נגרמו עקב משבר הקורונה ואין קשר סיבתי בין הנזקים שהיו לחברה לבין הקורונה משתי סיבות: האחת, כניסת החברה להליך חדלות פירעון עוד בשנת 2019, השנייה – הפסקת הליכי הייצור.

באשר לטענה בדבר איחור במתן החלטות בהשגה , קבעה ועדת הערר כי איחור של 14-19 ימים במתן החלטה בהשגה הוא איחור קל יחסית ועל כן אין לקבל את העררים על הסף.

באשר לטענת היעדר/קיומו של קשר סיבתי בין ירידת המחזורים לבין משבר הקורונה,  קבעה ועדת הערר כי ביחס לנימוק בדבר הכניסה להליכי חדלות פירעון, יש קושי לראות בכך הסבר בלעדי לירידת המחזורים של החברה בתקופות הזכאות וממילא הרשות לא הבהירה במה מצב זה שונה ממצב אחר בו חלה ירידה בהכנסות טרם פרוץ המשבר, שיכולה במקרים מסוימים להצדיק עריכת חישוב חלופי. מקום בו ערב פרוץ המשבר לחברה הייתה פעילות ודיווחה על הכנסות, לא ניתן לשלול כי חלק מההכנסות היו ממשיכות להתקבל על אף המשבר.

עם זאת, הועדה לא אישרה מענקי קורונה מאוחרים לתקופות של ספטמבר עד דצמבר 2020, היות ובמועדים אלו כבר לא היו צפויות להתקבל הכנסות מהמלאי שנשאר.

לסיכום, ועדת הערר קבעה כי סגירת עסק, גם כאשר מדובר בכניסת חברה להליך חדלות פירעון לא מנתקת את הקשר הסיבתי לקבלת מענקי הקורונה, לפחות למשך התקופה בה היו עדיין צפויות לקבל ההכנסות על ידי החברה.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני