• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםקורונה - מאמרים ומצגותמענקי קורונה לא מאוחר להגיש השגה או ערעור

מענקי קורונה - לא מאוחר להגיש השגה או ערעור

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  13.09.2023

מענקי קורונה - לא מאוחר להגיש השגה או ערעור

רמי אריה, עו"ד רו"ח

שימו לב לתחקיר כאן חדשות כפי שפורסם ביום 10.9.2023 לפיו: עצמאים רבים אשר נדרשו להחזיר מענקי קורונה – לא בהכרח יידרשו להחזירם, כי בניגוד להצהרת רשות המיסים לבג"ץ לא הוקמה ועדת חריגים ולא תמיד ניתנה להם אפשרות להשגה ערעור - בניגוד לחוק. כך נגבו מיליארדי שקלים מעשרות אלפי עצמאים כהחזר מענקי קורונה שלא כדין. בעקבות פניית כאן חדשות, תינתן אפשרות להגיש השגות וערעורים במקרים שיוגדרו.

תחקיר כאן חדשות שהתפרסם ביום 10.9.2023 בתוכנית "זה מגיע לכם" בכאן רשת ב, חשף כי בניגוד להצהרת רשות המיסים לבג"ץ והתחייבות שר האוצר בוועדת הכספים, רשות המיסים לא הקימה ועדת חריגים בנוגע להחזרי מענקי הקורונה. זאת למרות הקביעה בחוק. בנוסף, במקרים רבים עיקלה הרשות חשבונות של עצמאים וחייבה אותם להסדיר את התשלומים - בניגוד לחוק מענקי הקורונה.

התחקיר התפרסם בעקבות גל עיקולים נוסף שערכה רשות המיסים בחודשיים האחרונים, ממש לפני החגים. העצמאים נדרשו להשיב כספים, ואם לא - כספם יעוקל. זאת כאשר לחלק מהם לא ניתנה להם כל אפשרות להגיש השגה או ערעור בשנה וחצי האחרונות.

ד"ר גילי תמיר פנתה לרשות המיסים, והציגה עדויות רבות לפיהן: עצמאים רבים לא יכלו להגיש השגות, וכי הרשות הטעתה אותם ואת רואי החשבון באמצעות האתר האישי. הרשות בתגובתה לא אישרה כי נפלה טעות, אך כפי הנראה תאפשר נוכח המסמכים שצורפו, לאפשר לעצמאים להגיש כעת השגות לרשות. בנוסף, הרשות תפעל לעדכן את העצמאים באפשרות זו באמצעות הודעות סמס, מיילים ופניות בכתב ותאפשר להם לעשות כן באמצעות האתר האישי.

מסתבר בדיעבד כי עצמאים רבים וחברות רואי חשבון סברו כי אינם עומדים בתנאי החוק, ולכן לא הגישו השגות או ערעורים על החלטות רשות המיסים. חלק מאלו שהגישו, חשבו כי פנייתם התקבלה אך מסתבר שזה לא קרה. בעקבות כך, לא ניתנה להם האפשרות החוקית להתגונן. רשות המיסים הטעתה את הפונים באתר הרשמי ולפיכך, מיליארדי שקלים מעשרות אלפי עצמאים נגבו שלא חוק.

חוק מענקי הקורונה יצר שיטת חישוב בה גם אם העצמאי הפסיד ברמה השנתית הרבה מאד כסף, הוא יידרש להחזיר הרבה מהמענק שקיבל, כי שיטת החישוב היטיבה עם משרד האוצר. החוק קבע לעצמאים הלוואה מבלי להסביר להם את הדברים, אך הוא גם קבע מנגנון ערעור שיאפשר להם במצבים אבסורדיים כאלה להגיש ערעור או השגה לרשות ולהסביר מדוע לא צריך להחזיר.

אנו ממתינים כעת לפרסום רשמי של רשות המיסים בדבר הזכאות להגיש השגות וערעורים על החלטות רשות המיסים בעניין מענקי הקורונה, ועד אז להקפיא את כל הליכי דרישת החזר המענקים ופעולות אכיפה שנעשו לשם כך.

נציין כי מאמר זה הובא לעיל בהתבסס על הפרסום באתר כאן חדשות.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני