• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהמיסיםמיסוי בינלאומיאזור המפרץ ליכטנשטיין הפחתת מס החברות בצרפת איי הבתולה רפורמה במיסוי חברות בגרמניה

אזור המפרץ, ליכטנשטיין, הפחתת מס החברות בצרפת, איי הבתולה, רפורמה במיסוי חברות בגרמניה

23.05.2007

ה OECD מאיץ את שיתוף הפעולה עם אזור המפרץ

לאחרונה נודע כי הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) ואיחוד האמירויות הערביות (UAE) יפעלו יחדיו למען חיזוק שיתוף הפעולה בין מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה (MENA) ובין מדינות אלו וחברות ה-OECD.

בהתאם להסכם שנחתם בין ה-OECD וה-UAE בדובאי, שתי השותפות תפעלנה יחדיו ליצירת דיאלוג אזורי לשם משא ומתן והחלת אמנות מס, כמו גם להכנת גרסה ערבית רשמית של מודל אמנת מס של ה-OECD.

ג'פרי אואנס, מנכ"ל מרכז ה-OECD למדיניות מס ואדמיניסטרציה, ציין כי:"הסכם זה מחזק את הקשרים בין ה-UAE וה-OECD ויסייע בהפחתת מחסומי המס לעניין זרימת מסחר והשקעות הן בתוך האזור ובין ה-MENA ומדינות ה-OECD."

לאחרונה ה-UAE אישר התחייבותו לסטנדרטים גבוהים של שיתוף פעולה כלכלי בתחום המס.

"ה-OECD מקבל בברכה רבה את תמיכת ה-UAE בסטנדרטים של שקיפות והחלפת מידע בתחום המס המדווחים בדו"ח הנ"ל," העיר מר אואנס והוסיף כי, "אנו שמחים לראות את אחד ממרכזי העולם הפיננסיים אשר צומחים במהירות מצטרף למדינות ה-OECD ומרכזים פיננסים אחרים הפועלים למען יצירת תחרות הוגנת באזורים אלו. אני תקווה שמרכזים פיננסיים גדולים נוספים ילכו בעקבות דוגמא זו."

מבנה חדש של חברות בליכטנשטיין

ממשלת ליכטנשטיין אימצה דו"ח והצעת חוק שהובאו בפני הפרלמנט בעניין חקיקת חוק ביצוע ומעורבות לעניין אגודות שיתופיות אירופאיות.

בעקבות הצגת ה'חברה האירופאית' (SE) כספינת הדגל של מבנה החברות האירופאיות, צעד זה משלב ומיישם מבנה משפטי אירופאי נוסף (Societas Cooperativa Europea, SCE) , לחוק החברות במדינה, כך לדברי הממשלה.

תקנת המועצה האירופאית בדבר חוק האגודה השיתופית האירופאית מציגה בפנינו ישות משפטית חדשה, ה-SCE; היוצרת אפשרות להתאגדות כאגודה שיתופית המוכרת ברחבי האזור הכלכלי האירופאי המבוססת על חוק הקהילה [האירופאית]. תקנת המועצה [האירופאית] אינה מסדירה באופן פרטני את האגודה השיתופית האירופאית; אולם, במספר נקודות היא מפנה לחוקי המדינות עצמן. יתרה מכן, למדינות החברות עצמן יש הסמכות והן נדרשות לקבוע הוראות שונות בעצמן, כתוצאה מכך חקיקת חוק ליישום ה SCE, על מנת לשלבו בתקנת המועצה לעניין SCE לתוך חוק החברות של ליכטנשטיין, נראה כפתרון השימושי ביותר.

דירקטיבה 2003/72/EC, בעניין מעורבות מועסקים, מהווה תוספת לתקנת המועצה לעניין חוק האגודה השיתופית האירופאית. היא מפרטת הן את הליכי המידע והייעוץ בהקשר לנציגי המועסקים וזכויות ההשתתפות של המועסקים במועצה המנהלת ומועצת המנהלים של ה SCE. מכיוון שככלל חסרות הוראות דומות בליכטנשטיין, ויש הכרח בתקנות מיוחדות נוספות לעניין ה SCE, יצירת חוק מיוחד הינו הדרך המומלצת. לעניין התוכן, על יישום דירקטיבת ה SCE להיוותר ברמת המינימום ההכרחי.

כתוצאה מחברותה באזור הכלכלי האירופאי, ליכטנשטיין נדרשת להוציא לפועל את תקנת המועצה (EC) מספר 1435/2003 לעניין חוק ה SCE ברמת המדינה, וליישם את דירקטיבה 2003/72/EC כתוספת לחוק האגודה השיתופית האירופאית בהקשר למעורבות המועסקים.

סרקוזי מתחייב להפחית את מס החברות בצרפת

ניקולא סרקוזי, התחייב לא פעם להפחית את שיעור מס החברות ב 5% על מנת להבטיח כי צרפת לא תיוותר מאחור במרוץ האירופאי להפחתת שיעורי מס החברות.

בראיון ליומון הצרפתי לה טריביון, חווייר ברטנרד, דוברו של המועמד לנשיאות ממפלגת המרכז-ימין, אמר כי סרקוזי מעוניין להפחית את שיעור מס החברות בצרפת ל 25%, לשם הורדת שיעור המס לכדי השיעור הממוצע באיחוד האירופאי.

אולם, בניגוד לשותפיה האירופאים של צרפת, סרקוזי להוט לקשר בין ההפחתה במס החברות ובין שורה של קריטריונים מחייבים, כאשר על החברות יהיה להוכיח כי אסטרטגיות ההעסקה, שכר והשקעות שלהן 'עברו סנכרון'.

"אנו חייבים להפוך את סוגיית ההפחתה במס החברות לאלמנט יסודי בדיונים עתידיים עם שותפים חברתיים – בכדי ליצור מערכת מנצחת לכולם," אמר ברטנרד לעיתון.

סרקוזי לא נוקב באינדיקציה לגבי לוחות זמנים לעניין החלת ההפחתה במס החברות, אך הוא רמז כי יהיה ברצונו ליישם מספר רפורמות עיקריות במיסוי ורווחה בחודשים הראשונים לתפקידו. רפורמות אלו תהיינה חלק מחבילה של צעדים תקיפים אותם כינה 'אהבה נוקשה', והאמורים להוות שינוי במדיניות שהייתה נהוגה על ידי רצף של ממשלות קודמות. לא ברור האם הפחתות המס תהיינה חלק מצעדים ראשוניים אלו.

לפי הערכה, הפחתה בשיעור 5% במס החברות תעלה לממשל הצרפתי שמונה מיליארד אירו בהכנסות, אשר יכולות להיות ממומנות על ידי העלאת מס ערך מוסף ב 1%; אולם, סרקוזי מודאג שבעוד שמתחרי מפתח אירופאים הודיעו לאחרונה על הפחתות במס החברות, לרבות גרמניה, ספרד ובריטניה, צרפת מסתכנת בלהפוך למקום שבו יותר ויותר לא אטרקטיבי לעשות עסקים והיא אינה יכולה להרשות לעצמה לשבת בחיבוק ידיים.

בהתאם לתוכניות שסוכמו על ידי ממשלת הקואליציה בגרמניה, נטל מס החברות האפקטיבי במדינה יופחת מכ-40% אל מתחת ל 30% בינואר 2008, בעוד ששר האוצר הבריטי גורדון בראון הודיע על הפחתה של 2% במס החברות בנאומו האחרון בעניין התקציב. חמש עשרה המדינות הוותיקות באיחוד האירופי גם ממשיכות להתמודד מול תחרות מיסוי גוברת מצד החברות החדשות באיחוד האירופאי ממרכז ומזרח אירופה, כגון הרפובליקה הצ'כית, אשר ממשלתה הכריזה על הצעות למס אחיד בשיעור 15% על הכנסה אישית והפחתה של 5% במס החברות לשיעור של 19%.

רישום כלי שייט באיי הבתולה הבריטיים (BVI)

איי הבתולה הבריטיים עומדים לרשום לא רק יאכטות אלא גם מיכליות ענק.

השינוי במעמד רישום כלי שיט באיי הבתולה הבריטיים מקטגוריה 1 לקטגוריה 2 עומד להתרחש בקרוב.

לשם כך, ממשלת איי הבתולה הבריטיים השיקה את מרשם התובלה של איי הבתולה (Virgin Islands Shipping Registry-VISR) בשנת 2006.

מרשם התובלה הנ"ל איחד שני גופים רגולטורים ממשלתיים לעניינים ימיים, אגף מרשם התובלה של מועצת השירותים הפיננסיים באיי הבתולה הבריטיים ומחלקת שירותים ימיים במשרד התקשורת והעבודות. המיזוג היה אחד התנאים הסופיים שנדרשו מהאזור בכדי לפעול תחת מרשם תובלה בקטגוריה 1 בתוך קבוצת הנס האדום (Red Ensign Group).

כחלק מסדר היום החקיקתי של ממשלת איי הבתולה הבריטיים לשנים 2003-2007, היא התחייבה להקדיש את המשאבים ההכרחיים ליצירת התשתית המתבקשת עבור השינוי במעמד, וצפוי כי המעמד החדש יושק באופן רשמי לפני סוף השנה הנוכחית.

השינוי במעמד הרישום יסיר את המגבלות הנוכחיות החלות על כלי שיט אשר עשויים להירשם תחת דגל איי הבתולה הבריטיים ויפתח את השטח בפני אפשרויות חדשות בתחום התובלה המסחרית. איי הבתולה הבריטיים יצטרפו למעמד של ברמודה, איי קיימן, גיברלטר, איי מאן ובריטניה, זאת ברגע שהשינוי ייכנס לתוקף באופן רשמי.

היתרונות לרישום כלי שייט באיי הבתולה הבריטיים הינם:

  • תמיכה דיפלומטית/קונסולארית בריטית והגנת חיל הים הממלכתי עבור כלי שיט המניפים את הנס האדום.
  • גישה למומחיות טכנית של הסוכנות הימית הבריטית ומשמר החופים (British Maritime and Coast Guard), מסביב לשעון.
  • בעלות רשומה עבור אזרחים וחברות רשומות בבריטניה ובכל הטריטוריות הבריטיות.
  • היתר המוכר ברחבי העולם.

רפורמה חדשה במיסוי חברות בגרמניה

הקבינט הפדראלי הגרמני אימץ לאחרונה הצעת חוק אשר הוצעה לראשונה על ידי משרד האוצר הפדראלי ביום 5 בפברואר 2007, בתוספת שינויים קלים.

השינויים החשובים ביותר הינם:

· שיעור הריבית הדמיונית המשוערת בהתייחס לתשלומי שכירות והשכרה עבור נכסי עסקים ניידים לגבי תשלומי ריבית ועלויות מימון שאינם מנוכים מבסיס מס עסקים עירוני מופחת משיעור של 25% לשיעור של 20%.

· העקרונות החדשים בחוק המס הזר לעניין העברת תפקידים מובאים בקנה אחד, יותר מבעבר, עם עקרונות הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD).

· ההכנסה הנותרת של שותפויות המחולקת בכדי לעמוד בהתחייבויות מס הירושה אינה חייבת במס בשיעור 25% בעת החלוקה.

· חברה, שהיא חלק מקבוצה של חברות, אשר הונה נובע בעיקר מהלוואות הניתנות מבעלי המניות (thin capitalization) מביאה לידי ההחלה של מחסום הריבית עבור כל החברות בקבוצה.

ייתכנו שינויים נוספים.

המידע באדיבות חברת קומפני אקספרס ישראל

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני